Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Frederik

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Frederik » vr 31 jul 2009 18:05

We zijn terug en 't was fantástisch
Camping Municipal in Calais is aan de haven en je rijdt in 5 minuutjes naar de douane. Ik kan 't echt aanbevelen
Omdat 't onze eerste keer was zijn we 's zondags even naar de incheck van P&O gefietst om te kijken hoe dat werkt daarzo en dat scheelt je dan een boel stress op maandag.
Alles verliep vlekkeloos
Bedankt voor de goede tip's en wensen allemaal (ja, inderdaad we hebben links gereden mrgreen.gif )
Wie nog twijfelt over een reisje met de caravan naar Engeland: gewoon doen!
Oh ja, ik had de boot al vroeg geboekt, in januari al. Mensen die een kaartje aan 't vertrek kochten betaalden hetzelfde, maar dan voor een enkele reis.
Volgend jaar trekken we langs de Riviëra, natuurlijk weer met het caravannetje!
Fred

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Henny » vr 31 jul 2009 20:27

Wat ontzettend fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Ja, wij zijn ook weg van GB. Schotland is ook zo mooi!
Denken er over volgend jaar weer te gaan.

Dit jaar was de planning Italie en dan lopen in de Dolomieten. Door rugklachten van mijn man ging dit niet door. 1300km rijden en dan nog berg op , berg af lopen , dat ging niet :cry:

Zijn nu naar het gebied ten zuiden van Calais gegaan en hebben daar ook een prima vakantie gehad met elke dag kleine stukjes lopen en wat heel belangrijk was.........vanaf de camping ( in Haut Escalles) hadden we zicht op de krijtrotsen van Dover! Zelfs s'avonds zagen we bij helder weer de lampjes branden!! Dat gaf ons echt het gevoel van: volgend jaar weer naar GB!!!
Met de rug van mijn man gaat het gelukkig weer goed! :D
Met hartelijke groet, Henny
Avento 420 / XC70....

AJ
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 nov 2007 14:08

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door AJ » ma 3 aug 2009 21:30

Net terug uit Engeland. Overtocht gedaan via Calais-Dover. De nacht voor vertrek overnacht , met toestemming van de achterliggende camping municipal (we moesten al vroeg met de boot mee), op de camperplaats van Calais. (gaf wel wat scheve blikken bij camperaars). Achteraf hadden we ook kunnen overnachten op het terrein van de ferry. (grote parkeerplaats nog voor de douane).
We hebben een trektocht gemaakt door het zuiden van Engeland. Natuurlijk wel Londen aangedaan. We hebben een aantal dagen gestaan op de camping van Chertsey (vliegtuiglawaai viel reuze mee) Van daaruit met de trein naar Londen. Ook Windsor nog bezocht. Daarna via Bournemouth, waar we een paar dagen hebben gestaan op zo’n grote typisch Engelse camping, naar de Torbay en via Stonehenge en Ashford weer terug naar Dover. Engeland heeft een prachtig landschap en het links rijden is zo gewend.
De hond is ook mee geweest, maar als je de papieren rompslomp en het bloedonderzoek in orde hebt, geeft het geen enkel probleem. In Calais werd de chip gecontroleerd en als die “zichtbaar” is kan je zo door. De hond moet wel in de auto blijven tijdens de overtocht (anderhalf uur)
AJ

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Knaus440 » di 4 aug 2009 15:00

Net twee dagen terug uit Schotland van 3 weken vakantie met de caravan. Het weer speelde ons soms wel parten, veel regen en op Skye veel harde wind.
Geen lange wandeltochten kunnen doen. We zijn eigenlijk geen "hele dag regen en regenpak aan" wandelaars. Een bui deert ons niet, maar een hele dag is niks. Gelukkig ook veel droge (halve) dagen gehad.
Maar toch met goed uitgerust gevoel terug gekomen. Veel tijd gehad voor bezoeken Schotse familie en vrienden. Heerlijke manier om het "Schotse leven" in te duiken op die manier.
Het rijden met caravan in Schotland is nog steeds een genoegen, vriendelijke mede weggebruikers, prettige kleine campings gevonden. Met name die lid zijn van de CL. Het links rijden viel me mee, gelukkig néh néh.gif :wink: hebben ze genoeg rotondes om daar aan te kunnen wennen.
De overtocht met P&O ferries vanuit Rotterdam naar Hull verliep weer prima. Prettige hut en de terugreis een zeer kalme zee. Heerlijk in de Lounge, met ver uitzicht, en een Guinness, de havens uit gevaren.
En nu de caravan uitpakken, en het dagelijks leven weer gaan leven. Gelukkig hebben we beiden deze week nog vrij.
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door maikel » ma 31 jan 2011 19:10

Ik ben een keer naar Zuid-West Engeland geweest (Gillingham) in de meivakantie. Prachtig weer. Meestal tref je dan het wat betere weer daar.
Ook een keer naar Wales geweest. Betws-Y-Coed. (Snowdonia Park). Wat een prachtige omgeving. Een combinatie van Frankrijk met Oostenrijk, maar de charme van het Engelse land.

Links rijden was voor mij geen probleem, want bij mijn auto zit het stuur rechts. (Engelse uitvoering)
Soms wel wat smalle weggetjes op het platteland, maar ja je komt ook niet om te racen.

Groot-Brittanië is ons vakantieland.

Mvr gr,

Maikel & Astrid
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Ikkedus

Re:

Bericht door Ikkedus » zo 27 feb 2011 19:49

Kampeergek schreef:Ik vond het links rijden geen probleem. We waren al eerder met de auto & tent door Engeland en Schotland geweest. Maar met de caravan was ik wel heel blij dat ik een navigatiesysteem had. Geen stress meer op de rotondes om te kijken welke afslag je moest hebben. :)

De navigatie bracht ons probleemloos naar een camping in Londen (Abbey Wood) en het was heel bijzonder om in een (drukke) buitenwijk van Londen op zo'n mooie rustige camping te staan. Met de trein naar het centrum ging prima.
Omdat vandaag hier in huis ook "Engeland" viel als mogelijke vakantiebestemming, zat ik dit topic even door te lezen. Bij bovenstaande tekst gingen mijn "radartjes" heel snel werken; hoe zit dat eigenlijk met de Tom-Tom? "Truus" vertelt ons altijd dat wij op de rotonde de derde afslag moeten nemen als wij links af willen. Heeft zij in Engeland wel door dat we dan de eerste afslag hebben moeten? :lol:

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door TouranDriver455ts » zo 27 feb 2011 20:22

RE.gif
Geen probleem. TomTom, met in mijn geval Cruyff als stem, past zich naadloos aan. Dat is tenminste mijn ervaring bij een reis naar Oxford.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Ikkedus

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Ikkedus » zo 27 feb 2011 20:28

Jij bent snel! Bedankt. aflower.gif

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Henny » zo 27 feb 2011 22:39

Hallo, ja hoor, het past zich van zelf aan. Toch goed opletten vooral bij rotondes, samen even kijken waar de borden staan, welke afslag je precies moet hebben.
Wij gaan al jaren , om het jaar naar GB en "rijden" vooral de eerste 2 uur even samen, alletwee extra opletten. Daarna vinden wij het geen probleem meer en genieten volop van dit prachtige land.
Waar willen jullie naar toe? Ach , het is overal mooi. Zijn al in veel gedeeltes geweest, afgelopen jaar 3 weken in de Yorkshire Dales en Moors.

Fijne tijd! en met groet, Henny caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Swagmanneke

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Swagmanneke » ma 28 feb 2011 11:17

de neiuwere tomtoms kan je instellen dat je een waarschuwing krijgt dat je links moet rijden.

plus wat heeeeeeeel eenvoudig is navigeren en ipv adres postcode ingeven en huisnummer. blijkbaar hebben in bepaalde delen( of overal) de straten bijna allemaal een eigen postcode.

wij waren op zoek naar een caravan dealer en vonden het niet na ingave van postcode en huisnr stonden we na korte tijd voor de deur.

swagmanneke

Fordrijder

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Fordrijder » ma 13 feb 2012 16:35

Wie heeft er nog een goed adres om te overnachten in de buurt van Duinkerken? Ik ben van plan om halverwege juni de boot in de ochtend naar Engeland te nemen ivm de prijs:)
Maar erg duidelijk vind ik de camping websites niet. Ik heb camping Perroquet gevonden maar als ik het zo zie lijkt het alleen maar stacaravans?

Iemand?

Swagmanneke

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Swagmanneke » ma 13 feb 2012 17:06

als ik het niet vergeet zal ik op 28/4 is vragen of je op het trerrein van de ferry mij mag overnachten. heb wel al gezien dat er op weg tussen de snelweg en de terminal campers stonden om te overnachten( engelsen dus zeker geen woonwagen bewoners uit FR)

Walter

Frederik

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Frederik » ma 13 feb 2012 17:42

Ik heb gezien dat er op het kampeerterrein van de ferry in Calais, binnen het hek maar buiten de douane overnacht werd.
Wij vonden de camping leuker, kon je Calais nog even in en die grote boten af en aan zien varen. aflower.gif

Rijk

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Rijk » ma 13 feb 2012 22:53

Ja hoor, er is in Duinkerken een flink parkeerterrein. Aan de kop, bij de toegang naar de ferry, is een soort van restaurant/snackbar en zijn er toiletten. Geen electra. Er staat een flink hekwerk, het is even lastig om weer terug te rijden naar de toegang van de ferry, maar alles bij elkaar lijkt het me goed te doen. Er waren geen vrachtwagens.

Wij hebben er 's-middags een paar uur gestaan en er kwam regelmatig politie voorbij rijden, dus het wordt in de gaten gehouden.

Famke
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 25 mei 2011 12:23
Locatie: Zwolle

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Famke » zo 11 mei 2014 20:03

Ik ga al verschillende jaren naar Schotland en Wales maar ben nog nooit met de caravan daar geweest. Aan de ene kant begint het nu toch wel te kriebelen, aan de andere kan links rijden met de caravan? Met de auto vind ik het totaal geen probleem en draai ik mijn hand er niet voor om maar met caravan vind ik toch wwat spannender. Ook omdat ik geen bijrijder heb die eventueel mee kan kijken.
Wat zijn jullie ervaringen, went het snel en is het te doen zonder bijrijder? Ik wil me eerst vooral richten op het zuidoosten, Kent en zo. Nog tips voor campings?

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door wolf » zo 11 mei 2014 20:31

Onze eerste vakantie met de caravan was Wales; mijn vrouw had ervoor amper zo'n 400km gereden met een caravan en dat is best meegevallen.
Ikzelf ben slechtziend, dus geen chauffeur.
Waarom denk je dat er verschil is in links rijden met of zonder caravan?
Spiegels goed instellen is het belangrijkste en voor de rest, zoals overal: defensief rijden.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”