Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Frederik

Bericht door Frederik » za 31 jan 2009 11:22

AJ schreef: Wie weet een overnachtingsplaats bij Calais ?
Wij denken aan:

Camping Municipal, is aan de haven, adres:
Avenue Poincaré
62100 Calais

Kun je zo via de routeplanner van de ANWB opzoeken.
Daar slaap je ongeveer 1000 meter van af de boot.

(is er iemand die ervaringen met deze camping heeft? :roll:
Fred

AJ
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 nov 2007 14:08

Bericht door AJ » za 31 jan 2009 16:17

Camping lijkt me niet zo geschikt. De Ferry gaat om 8.15 uur. Je wilt toch ruim op tijd inchecken. Zeker ook i.v.m. controle papieren van de hond. Dan moet je toch vrij vroeg van de camping af en dan wil ik niet afhankelijk zijn van iemand, die een slagboom open moet doen.
Is het mogelijk om op het terrein van de Ferry te overnachten ? Zo niet dan maar een grote parkeerplaats langs de A16 in Frankrijk.

Frederik

Bericht door Frederik » do 5 feb 2009 13:07

AJ schreef: Is het mogelijk om op het terrein van de Ferry te overnachten ? Zo niet dan maar een grote parkeerplaats langs de A16 in Frankrijk.
P&O adverteert dat je maximaal 3 dagen op hun parkeerterrein mag parkeren, of dat ook geldt voor (aangekoppeld) overnachten???
Fred

Swagmanneke

Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Swagmanneke » wo 11 feb 2009 20:40

Hallo

even snel der bij zijn ( voor 31/03/09) en de volgende boekinscode ingeven bij www.norfolkline.com code is DF04 zonder code is de prijs voor 22 mei heen en 11 juni terug €155 met code is de (geboekt) prijs €120. deze boekingscode heb ik op het vakantiesalon gekregen daar lag een hele stapel kopies met de prijs en boekingscode.

Kampeergek

Bericht door Kampeergek » za 7 mar 2009 08:22

Frederik schreef:
AJ schreef: Wie weet een overnachtingsplaats bij Calais ?
Wij denken aan:

Camping Municipal, is aan de haven, adres:
Avenue Poincaré
62100 Calais

Kun je zo via de routeplanner van de ANWB opzoeken.
Daar slaap je ongeveer 1000 meter van af de boot.

(is er iemand die ervaringen met deze camping heeft? :roll:
Fred
Ik heb geen ervaring met die camping Frederik, maar wel met 2 andere. Zie hier waar wij in het voorjaar van 2006 zijn geweest.
http://maps.live.nl/?v=2&encType=1&cid= ... 5F81CA!481
(even hele URL kopieren)

Eentje verschrikkelijk, maar Castel Camping De La Bien Assise in Guines was prima, rustig en een klein half uurtje rijden van Calais.

Je hebt al geboekt, maar voor de anderen: wij zijn via de Eurotunnel gegaan en dat beviel heel erg goed. Via House of Britain kun je voordelig boeken als je ANWB lid bent.

Ik vond het links rijden geen probleem. We waren al eerder met de auto & tent door Engeland en Schotland geweest. Maar met de caravan was ik wel heel blij dat ik een navigatiesysteem had. Geen stress meer op de rotondes om te kijken welke afslag je moest hebben. :)

De navigatie bracht ons probleemloos naar een camping in Londen (Abbey Wood) en het was heel bijzonder om in een (drukke) buitenwijk van Londen op zo'n mooie rustige camping te staan. Met de trein naar het centrum ging prima.

Omgeving Oxford is ook heel leuk.

Tja, en Devon en Cornwall zijn natuurlijk hotspots, met name in het hoogseizoen.

Heeeel veel plezier! Ik zou zo teruggaan.

Observanten

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Observanten » zo 19 apr 2009 11:56

we gaan volgende week vanuit Calais met de boot naar engeland (dover)
We vertrekken vanuit Calais 's morgens om 6.50 met de boot en zoeken een camping vlakbij. Is Camping Municipal dichtbij de vertrekhaven en hoe laat gaat deze camping 's ochtends open?
Zijn er nog andere suggesties om veilig in de buurt te overnachten? We hebben eerder ooit een hele week op camping Le Bien Assise gestaan, een leuke camping maar niet echt dichtbij de haven.
Alvast dank voor alle tips!

Solifersduo

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Solifersduo » di 9 jun 2009 16:23

Net terug gekomen uit de UK en dit is prima bevallen. Voor diegenen die nog gaan, volgen hier nog enkele tips:

- bijna alle campings hebben een CEE aansluiting, dus je hebt geen problemen met de stekker
- let goed op, als je NIET vooraf geboekt hebt. De schoolvakanties zijn anders in de UK, waardoor je onverwachts op volle campings stuit. Effe bellen als je die kant opgaat is aan te raden
- Bij aankomst direct betalen is bijna standaard bij de campings. Zorg dus voor contant geld.
- Bij bijna alle campings betaal je extra voor een voortent/luifel (dit noemen ze een awning). Hou daar rekening mee.
- Bij campings waar je op gras staat, mag geen grondzeil gebruikt worden, tenzij deze doorlatend is.

- Bij Dover kun je NIET overnachten. Aanrader is de camping bij Martin Mill. (A258 rochting Deal). Een klein kwartiertje vanaf de boot. Schoon en aardige mensen. (2 pers. auto + caravan en stroom 18,70 pond)
- Als je oversteekt bij Duinkerken kun je WEL op de parkeerplaats overnachten. Het is ook te proberen of je een boot eerder kunt pakken. Soms hebben ze ruimte over....
- Mocht je nog geen lid zijn, wordt lid van de Caravan Club UK, scheelt soms 7 pond per nacht op de betreffende campings.

Voor de rest.....prettige vakantie.

p.s. Diesel is duurder als Benzine in de UK. Op dit moment Diesel 1,04, euro 95 = 0.99.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Knaus440 » di 9 jun 2009 16:52

We gaan over enkele weken naar Schotland. kan ik nu al lid worden van de Caravan Club UK? of moet ik dat doen in Engeland of Schotland.
Is de koers nog zo gunstig als enige maanden terug? heb het even niet meer in de gaten gehouden.
jemig zeg, ben eens gaan kijken wat de overtocht nu zou kosten zonder vroegboekkorting. We hebben dus in januari al gebeoekt voor auto, caravan, slaaphut en ontbijt. Vertrek zaterdagavond uit Rotterdam naar Hull, retour vanuit Hull ook zaterdagnacht varen. Kosten retour met vroegboekkorting totaal 480 euro.
Nu met dezelfde auto en caravan, en hut en ontbijt 970 euro. Het zal geen haggis worden bij het uit eten gaan, maar wel vaak iets anders denk ik.

johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Frederik

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Frederik » di 9 jun 2009 17:04

Volgens mij is je CCI (camping card international) van de ANWB ook voldoende.
Fred

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door kc » wo 10 jun 2009 12:53

kan ik nu al lid worden van de Caravan Club UK? of moet ik dat doen in Engeland of Schotland.
Op het Schotlandforum is daar een topic over : wel of niet lid worden van (1 van de 2 !) Caravan Clubs.
Het hangt o.a. ervan af of je een CCI kaart hebt (daarmee mag je ook op bepaalde campings), welke campings je wil aandoen (minder of meer comfort) en of er wel zo'n campings in de buurt zijn waar je heen wil.

http://www.schotlandforum.nl/index.php/ ... 144.0.html

Koen

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Knaus440 » wo 10 jun 2009 13:13

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Van dat Schotland forum ben ik al lang lid, :oops: :oops: :oops: Zal daar eens kijken idd.
johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door kc » wo 10 jun 2009 13:23

Van dat Schotland forum ben ik al lang lid,
Ja, dat vermoedde ik ook... :)

11x :oops: : Zo hard moet je nu ook niet blozen biggrin

Koen

heuvelman60

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door heuvelman60 » do 11 jun 2009 05:29

Knaus440 schreef:We gaan over enkele weken naar Schotland. kan ik nu al lid worden van de Caravan Club UK? of moet ik dat doen in Engeland of Schotland.
Is de koers nog zo gunstig als enige maanden terug? heb het even niet meer in de gaten gehouden.
jemig zeg, ben eens gaan kijken wat de overtocht nu zou kosten zonder vroegboekkorting. We hebben dus in januari al gebeoekt voor auto, caravan, slaaphut en ontbijt. Vertrek zaterdagavond uit Rotterdam naar Hull, retour vanuit Hull ook zaterdagnacht varen. Kosten retour met vroegboekkorting totaal 480 euro.
Nu met dezelfde auto en caravan, en hut en ontbijt 970 euro. Het zal geen haggis worden bij het uit eten gaan, maar wel vaak iets anders denk ik.

johan

De vraag was dan ook Engeland... (topic?) en dat is prijstechnisch goed te doen. Maar welke overtocht je ook neemt... ;s nachts en buiten het weekend scheelt echt heel veel geld. Daarnaast zijn de campings goed betaalbaar (maar meest niet zo luxe (zwembaden etc) als Frankrijk, italië oid). De boodschappen zijn betaalbaar en ook niet onbelangrijk: Je kunt er met je engels goed uit de voeten :,) Voor zover ik weet is de koers alleen maar gunsitger geworden. Wijzelf zijn dol op het zuiden van Engeland en vinden de tunnel dan een fijn ding... Ennuhhh... In Engeland is "wild kamperen" toegestaan en zie je de Engelsen zelf in grote getale langs de weg in de caravan een dutje doen

Swagmanneke

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Swagmanneke » do 11 jun 2009 11:01

Hallo
even ter verduidelijking
in England is VRIJ kamperen VERBODEN het is niet omdat veel???? Engelsen dit doen dat het ook toegelaten is. in Schotland daarentegen mag vrij kamperen wel.

ps zijn gisteren thuisgekomen van een reis door wales en Cornwal en heb welgeteld 1( een) vrije kampeerder gezien vlakbij Dover.
groetjes
swagmanneke

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Knaus440 » do 11 jun 2009 20:50

Hull ligt ook in Engeland hoor. Daarna rijden naar Schotland.
Tot mijn verrassing was juist de overtocht van Zaterdag op zondag het goedkoopst! Maar misschien alleen in de vroegboek periode.
johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

heuvelman60

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door heuvelman60 » vr 12 jun 2009 01:04

Swagmanneke schreef:Hallo
even ter verduidelijking
in England is VRIJ kamperen VERBODEN het is niet omdat veel???? Engelsen dit doen dat het ook toegelaten is. in Schotland daarentegen mag vrij kamperen wel.

ps zijn gisteren thuisgekomen van een reis door wales en Cornwal en heb welgeteld 1( een) vrije kampeerder gezien vlakbij Dover.
groetjes
swagmanneke
Foutje van mij, ik bedoelde niet het "echte" wild kamperen, maar overnachten langs de weg.
(ff navraag bij de ANWB bevestigd eea...)
Dat is gewoon toegestaan... en zie je dus ook massaal (onderweg naar het zuiden en in het seizoen, daarbuiten weet ik ni) gebeuren!!

Swagmanneke

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Swagmanneke » vr 12 jun 2009 08:23

hallo

als je bedoelt dat je bij service stations mag parkeren voor de nacht heb je gelijk MAAR, daar moet je in princiepe wel betalen als je langer dan 2 uur blijft staan.( pas terug sinds woensdag).
en wat de ANWB betreft die zullen wel evenveel gelijk hebben als onze VAB waarschijnlijk dus heel dikwijls verkeerd. trouwens net het zelfde, enkele jaren geleden hadden we een camper en volgens de VLaamse kampeer toerist( zoiets als jullie carav club) mocht je aan het Ijselmeer vrijstaan( ik weet de juiste plaats niet meer) dus wij daarheen, en ja het ging goed tot de heren wetsdienaars voorbij kwamen, toen mocht het blijkbaar niet. dus alles war Anwb, vkt Vab en dergelijke schrijven niet zomaar geloven als het over het buitenland gaat..
groetes en een fijn weekend.

heuvelman60

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door heuvelman60 » vr 12 jun 2009 16:59

Het zal toch niet voor niets zijn dat er diverse parkeerplaatsen voorzien zijn van toiletten en douches..?
Zelf zijn we gewoon in 1x doorgereden tot aan de camping, maar zoals ik eerder al zei: er staan op zeer veel (parkeer-) plaatsen, zeer veel engelsen te slapen / overnachten. Tsja en als dan de ANWB er naast zit, lieg ik in commissie :oops:

Frederik

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Frederik » vr 10 jul 2009 16:15

De caravan staat ingepakt voor de deur
Het grote avontuur kan beginnen
Morgenochtend vertrekken we
De weersverwachtingen voor Zuid-West Engeland zijn sub-tropisch
Tot over 3 weekjes!
Fred zwaaien.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door deusjevo » vr 10 jul 2009 16:34

Frederik schreef:Tot over 3 weekjes!
Fred zwaaien.gif
thumbup.gif
Prettige vakantie exclaim.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

heuvelman60

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door heuvelman60 » vr 10 jul 2009 18:50

Wat mij opvalt is dat bijna niemand het hier heeft over de Eurotunnel.
Wij hebben vorig jaar een vrij pittige correspondentie gevoerd met de ANWB en hun manager "show your card" programma. Zij beweerden toen dat je via hen goedkoper kon boeken. Wat bleek? Rechtstreeks boeken bij eurotunnel.nl was een stuk goedkoper. Zowel met losse auto als met auto/caravan combi. Heb toen als eerste commentaar gekregen: "boek dan lekker rechtstreeks" (had ik uiteraard al gedaan). Later kreeg ik nog een cadeaubon, maar de beloofde korting tov prijs op eigen site van Eurotunnel heb ik nooit gehad. (weet trouwens niet hoe dat nu is...) En als je dan de tijden een beetje lekker uitkient is de prijs ook goed te doen. Zeker gezien de tijdswinst tov de boot Calais/dover... kus.gif

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Stoekie » vr 10 jul 2009 19:07

Frederik schreef:Tot over 3 weekjes!
Fred zwaaien.gif
Fijne vakantie gewenst..... enne denk eraan.... daar links rijden hé mrgreen.gif :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

heuvelman60

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door heuvelman60 » vr 10 jul 2009 21:54

Geweldig fijne vakantie gewenst, ennn vergeet de teken tang niet exclaim.gif
P.S... waar precies in ZW Engeland?
Ben daar (Dartmoor) zelf meerdere malen geweest en in 1 woord geweldig.
Vorig jaar wat verwaaid, vandaar dit jaar Italie, maar volgend jaar waarschijnlijk weer...

Trolletje

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Trolletje » zo 12 jul 2009 14:42

Wij zijn in 2005 met de caravan naar Engeland geweest. Via de Eurotunnel. Dat vonden we ideaal. We hadden een bepaalde tijd op onze boeking, maar eenmaal aangekomen konden we gelijk de trein op omdat er nog plaats was. Terug precies hetzelfde. Met een half uurtje ben je dan in Engeland. Ik vond het beter dan met een boot (word vaak zeeziek).

Eenmaal in Engeland was het even wennen aan het links rijden (vooral op rotondes). Ook wennen aan het woord 'awning' (voortent). Als je die hebt, dan moet je extra betalen. Verder is het gras heilig, dus het bijzettentje voor onze dochter mocht niet op het gras staan. Wel lachen eigenlijk. Fijn was dat je jezelf gewoon verstaanbaar kunt maken.

Wij zijn rondgetrokken door Devon naar Cornwall en op de terugweg op de camping Abbey Wood gestaan en vandaar met de trein naar Londen. Helaas was dat dus op 07-07-2005 en dat was de dag dat er bommen af gingen in Londen. wij zaten om half tien in de trein en toen we aankwamen in Londen was het enorm hectisch. Veel, heel veel sirenes. De metro reed niet. Voor ons was het allemaal erg onduidelijk wat er aan de hand was. Zagen veel heli's en heel veel mensen mobiel bellen. Het duurde echt wel een uur voordat we door hadden dat er BOMMEN waren afgegaan in Londen. Konden het natuurlijk eigenlijk ook niet geloven. Eindelijk in een pub een t.v. gevonden en zagen daar de beelden. Toen drong het pas echt tot ons door wat er aan de hand was. Moet zeggen dat we behoorlijk bang waren. Wat moesten we doen? Wilden natuurlijk terug naar de camping, maar er reed niets meer. Dus toch maar rondgelopen in Londen tot we om een uur of vijf doorkregen dat de treinen weer reden. Volgens mij hadden wij de eerste trein die richting Abbey Wood reed. Pff... was waren we blij dat we weer veilig op de camping terug waren. De volgende morgen stond onze terugreis al gepland via de tunnel en waren we 's avonds weer thuis.

Engeland was echt geweldig, de prachtige buitenhuizen, de woeste kust, Stonehenge, de dorpjes, echt heel mooi allemaal. Maar die laatste dag in Londen was een verschrikking, ben nog steeds emotioneel als ik eraan terugdenk.

Hennie (trolletje)

Wonkannawi

Re: Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Wonkannawi » zo 12 jul 2009 17:03

"Engeland was echt geweldig, de prachtige buitenhuizen, de woeste kust, Stonehenge, de dorpjes, echt heel mooi allemaal."
Engeland IS nog steeds geweldig. Los van de huidige koers m.b.t. de euro (positief voor de Nederlanders) is een verblijf in GB een genoegen. De (meeste) mensen houden m.n. in het verkeer rekening met het feit dat jij van het vaste land komt. Maar ja, dat links rijden he ? Ik heb het aangehaald in een discussie ergens op het forum. In feite ben ik jaloers op al diegenen die binnen afzienbare tijd de overtocht gaan maken. Ik kan die mensen verzekeren, dat zij een geweldige tijd tegemoet gaan.
Gr. Tiel

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”