Camping club advies gevraagd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
oetsie61
Berichten: 43
Lid geworden op: di 9 apr 2013 21:46
Locatie: EIndhoven

Camping club advies gevraagd

Bericht door oetsie61 » ma 19 jan 2015 16:11

Wij gaan voor het eerst naar Engeland. In Nederland kamperen we graag bij kleine campings (SVR). Is er in Engeland ook zoiets? en ik begrijp dat er caravanclubs zijn waar je lid van kunt worden? welke is dan het meest geschikt voor ons? We hebben een CCI via de ANWB, ook daar lees ik wisselende verhalen over, dat ze bijv. wel of niet tellen als soort lidmaatschap. Wie heeft meer informatie voor ons?
VW Touran 2.0TDI en Elddis Affinity 554 - 2020

Rijk

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door Rijk » ma 19 jan 2015 17:24

Ik ben lid van de Caravanclub (caravanclub.co.uk) en buiten een ruime 200 campings, deels door hen beheerd en deels eigendom, vrijwel altijd goed onderhouden, schoon, maar bijna nooit voorzien van een zwembad of restaurant. Niet leden betalen een toeslag.

Daarnaast is er een vracht aan CL's (Certificated Locations). Maximaal 5 plaatsen en het voorzieningenniveau is wisselend. Ze zijn bij particulieren met ruim grond en bij boerderijen. Minimaal is er water en een afvoer voor het chemisch toilet, tot en met complete badkamers. Via de site kun je op regio en op voorzieningen sorteren. Alleen voor leden.

Verder kun je flinke kortingen krijgen als je via de site de ferry boekt. Vorig jaar september waren we € 165,-- kwijt voor een retour inclusief caravan van Hoek van Holland naar Harwich.

Een andere club is de camping and caravanning club. Ik heb betrepen dat je daar met de CCI de niet-leden toeslag ook niet hoeft te betalen, maar van de club en de campings weet ik weinig af.

Succes met de zoektocht. Houdt er rekening mee dat je na één keer steeds weer terug wilt. De afgelopen 10 jaar zijn we er elk jaar 2 keer geweest.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door Wim Verso » ma 19 jan 2015 18:19

Ik heb op de Site van de SVR 10 campings gezien in Engeland.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door Ad » ma 19 jan 2015 18:57

ANWB kaart geeft geen korting bij Engelse campingclubs, de "ouderwetse" CCI kaart wel!!!!!!!!!!!! en dat bespaart een hoop geld. http://www.nkc.nl/actueel/2013/mei/cci- ... -campings/
De CCI kaart is (ook voor niet-leden) te koop bij de NKC voor €10,01 http://www.nkc.nl/webwinkel/verblijf/ca ... rnational/
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door Henny » ma 19 jan 2015 20:12

GB is een heerlijk land van zuid naar noord en van oost naar west . Wij staan vrijwel altijd op de campings van The Camping and Caravanning Club. Géén korting meer via de ANWB pas ( lees eerdere meningen) Je kunt met de andere kaart wél korting krijgen ( lees mening AD) .
Er zijn veel kleinere campings van die club. Wat verder van de kust vind je ook kleine campings bij boeren ( aan de kust zijn veel grote tot zeer grote campings)

Ook kun je terecht op campings die korting geven op de ACSI voordeelkaart ( http://www.campingcard.nl/verenigd-koninkrijk/) maar die zijn er niet veel.

http://www.visitengland.com/ voor informatie ( en zo zijn er meer)

Voor het zuiden gaan wij over vanaf Calais naar Dover.
Voor midden nemen de overtocht naar Hull en voor het noorden ( naar het prachtige Schotland) naar Newcastle.

In jan/febr dikwijls voordelige overtochten. Neem je de boot met een overnachting dan is het voordeliger om meteen het diner en ontbijt te boeken ( zeer goed ) Wij nemen dan altijd het diner van 21 uur , kunnen dan kijken naar het vertrek en het is rustiger ( kinderen zijn dan naar bed meestal)

Geniet van het mooie land. Laatste keer hebben wij een week lang Oxford en omgeving bezocht, daarna een week echt op het platteland . thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door janvijn » ma 19 jan 2015 21:01

Wij zijn ook geregeld in Engeland op vakantie geweest met camper en caravan, van zuid naar noord (Schotland). Prachtig land, mooie natuur veel cultuur en vriendelijke behulpzame mensen.
Wij zijn altijd lid geweest van The Caravanclub, en hebben daarom geen ervaring met de andere, The Camping and Caravanning Club.
Lid worden van een club is wel heel verstandig, want je hebt in no-time de kosten terug verdiend door de korting die gegeven wordt op de camping.
Met The Caravanclub enkel goede ervaring, maar deze onderscheidt zich wel van de andere. Het is een beetje (erg) conservatieve club. Alles is daar heel strak geregeld, alles netjes in de plooi of hoe je het noemen wil. Dit strekt zich uit van vooraf bellen (liever nog bespreken) naar de volgende camping, sta niet raar te kijken dat, wanneer je dit niet doet je niet terecht kunt. Op de camping is ook alles strak geregeld, maar dat resulteert ook wel in prachtige campings, soms op het parkachtige af. Eigenlijk leidt het er ook toe dat er weinig of niks op af te dingen is, mits je je maar aanpast en houdt aan de regels.
Over de andere club heb ik wel meermaals gelezen dat hier alles een beetje "losser" geregeld is, lijkt vriendelijker en alles gaat een beetje makkelijker, maar nogmaals alleen gelezen en nooit zelf ervaren.
Wel kan ik vorige opmerkingen beamen, als je eenmaal met dat GB. virus besmet raakt ben je verkocht, niet erg hoor want je geneest wel weer, maar het komt elk jaar terug.
Ik weet niet in welke tijd jullie willen gaan, maar hou er rekening mee dat er in Engeland heel, heeeel veel gekampeerd wordt, campings zijn dikwijls vol, vandaar ook belangrijk om ergens lid van te zijn.
Veel plezier in Engeland.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn.

Gebruikersavatar
oetsie61
Berichten: 43
Lid geworden op: di 9 apr 2013 21:46
Locatie: EIndhoven

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door oetsie61 » di 20 jan 2015 23:27

Al vast iedereen dank voor de info. Wij moeten helaas in het hoogseizoen en willen rondtrekken,( hebben dan wel bijna 6 weken de tijd). Zijn eerder een paar keer een dag of 5 met Ryanair in Engeland geweest. Vandaar inderdaad dat we nu graag met de caravan willen. Het zal een korte boottocht worden vanaf Duinkerke of Calais omdat we onze bejaarde hond ook meenemen. De SVR site heb ik gezien, maar als je niet reserveert zijn dat denk ik te weinig adressen. Wacht vol spanning op de tarieven voor de boot en zal denk ik een keus moeten maken welke club het beste bij ons past. We zoeken in elk geval geen luxe camping met toeters en bellen en ik vraag me dan ook af hoe makkelijk je een plekje vindt als je steeds pas een dag van tevoren belt.
VW Touran 2.0TDI en Elddis Affinity 554 - 2020

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door janvijn » wo 21 jan 2015 09:55

Wij hebben in al die keren maar een keer onze neus gestoten, we belden altijd de dag van te voren of nog dezelfde morgen. Wat we ook wel deden, werd vaak aangeboden, dat de camping manager voor ons belde, ik heb altijd de indruk gehad dat dit veel hielp.
Campings met toeters en bellen zijn wij bij THE Caravanclub nooit tegengekomen.
Onze ervaring is dat varen vanaf Duinkerken naar Dover het voordeligste is, duurt wel een half uur langer.
Heel veel plezier toegewenst met de voorbereiding en in Engeland natuurlijk.
Jan Vijn.

Rijk

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door Rijk » wo 21 jan 2015 10:48

RE.gif
Hangt er van af waar je vandaan komt en waar je naar toe wilt.

Bij ons vandaan is Duinkerken of Dover ongeveer 300 km. verder,dus 600 km. heen en weer, ten opzichte van Hoek van Holland en IJmuiden is hier zowat om de hoek. Wij nemen in het algemeen Hoek van Holland. Dat is dan 5 uurtjes langer varen, maar die tijd ben je ook kwijt om in Duinkerken te komen. Ik dacht dat Duinkerken/Dover een kleine € 100,-- retour kost en ik betaalde in september € 165,--. Dus tel maar uit: 600 km. rijden om € 65,-- uit te sparen? Penny wise and Pound fullish noemen ze dat.

Maar, zoals gezegd, het hangt er in sterke mate vanaf waar je vandaan komt. Vandaag boeken via Stena.nl en de caravan gratis mee op de dagvaarten, las ik net in de mail.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door Henny » wo 21 jan 2015 12:52

Hallo, Jullie nemen je hond mee. neem aan dat je op de hoogte bent van de regels, ze zijn niet meer zo streng als vroeger maar toch!
Hond moet ook in auto of caravan blijven tijdens overtocht, kan hij 5 u alleen blijven ?? ( jullie mogen namelijk niet in of bij auto blijven)
Ik zou dan toch voor de 1 u overtocht kiezen. Wij overnachten de avond ervoor op camping Les Erables in Escalles .

Kijk ook welke campings een hond accepteren ( maar dat is overal zo)

succes en geniet, 6 weken rond toeren, leuk hoor. Welke route ongeveer? En ja, de camping eigenaar laten bellen helpt wel hoor....... thumbup.gif

groet,
Avento 420 / XC70....

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door janvijn » wo 21 jan 2015 17:41

@Rijk,
Ik dacht dat we met z'n alle in Brabant woonde, je hebt helemaal gelijk, maar ook Henny haalt een belangrijk punt aan, of die hond moet zeemansbenen hebben, ongeveer 7 uur alleen in de auto/caravan, ik kan me iets leukers voorstellen.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn.

Rijk

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door Rijk » wo 21 jan 2015 23:45

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er is een opvang voor huisdieren beschikbaar bij Stena. De honden gaan in benches voor zover ik weet. In de auto of caravan laten mag ook.

Gebruikersavatar
oetsie61
Berichten: 43
Lid geworden op: di 9 apr 2013 21:46
Locatie: EIndhoven

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door oetsie61 » do 22 jan 2015 00:12

We willen een rondje maken onder langs de kust, Wales, Lake district, en Peak Nationaal Park. Met de routeplanner wordt vanaf Eindhoven de route naar Wales aangegeven via Calais. Vind zelf max. 2 uur op de boot prima. Hond heeft zelfs ooit de tocht naar Sardinië goed gedaan dus die zou op zich niet eens het probleem zijn. Met al jullie tips komt t zeker goed. Zal na de zomer een verslag op t forum plaatsen.
VW Touran 2.0TDI en Elddis Affinity 554 - 2020

Rijk

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door Rijk » do 22 jan 2015 00:18

Als je naar Calais gaat kom je langs Duinkerken. Is een uurtje langer naar dezelfde haven, maar tot nu toe een veel lager tarief.

Zorg er wel voor dat je als je bij die plaatsen in de buurt komt de caravan niet onbeheerd laat, bij voorbeeld om nog even een boodschapje te doen!

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door yarrah » vr 29 mei 2015 11:12

Ik wil 2 weken voor onze reis nog even snel lid worden van de Caravan Club.
Ik begrijp dat ik een member Card krijg. Zou dat nog lukken 2 weken van te voren??
Kan ik ook zonder een member card, maar wel een bewijs van inschrijving (digitaal) dat ik lid ben op de campings komen?
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Rijk

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door Rijk » vr 29 mei 2015 12:51

Is wel kort dag natuurlijk, maar ze werken daar vlot en de post is in de regel in 3 dagen hier.Ik denk dat je met een schriftelijke bevestiging ook een eind komt, het draait om het lidmaatschapsnummer. Je kunt je natuurlijk aanmelden en er een mailtje aan wagen, dan helpen ze je in ieder geval aan een lidmaatschapsnummer.

Waar je heen wilt zijn populaire bestemmingen Ik denk dat alles in Peak District al vol zit en in Lake district is het niet veel anders. In Wales zal links en rechts nog wel plek zijn.

Het wordt in hoge mate op prijs gesteld als je een dag van tevoren even belt. Als er dan nog plek is, zetten ze die voor je vast. Tenzij je iets mankeert en dicht bij het toiletgebouw moet staan, wordt er niet gereserveerd op een specifieke plek.

Veel plezier daar, jammer genoeg wordt het er voor ons met de maand duurder.

JaapB

Re: Camping club advies gevraagd

Bericht door JaapB » vr 29 mei 2015 13:25

Wij gaan straks van Hoek van Holland naar Harwich.
In januari geboekt, vroegboekkorting, caravan gratis, retour € 154.
Lid geworden van the Camping and Caravan club.
Wij houden niet van reserveren, maar omdat wij in het hoogseizoen gaan en rondtrekken langs tien campings toch maar gereserveerd. Viel niet mee, veel was al vol.
Wij trekken een maand door Engeland en Wales.

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”