Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Plaats reactie
Wimmeke

Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door Wimmeke » ma 24 jun 2013 20:19

Deze zomer gaan we naar Cornwall en nu zijn we nog op zoek naar een camping in de buurt van Dover waar we onze laatste overnachting kunnen doen voor we de ferry naar huis nemen.

Is er iemand die er een camping kan aanraden?

Wim

Gebruikersavatar
Lizzy74
Berichten: 218
Lid geworden op: di 22 mei 2012 09:34

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door Lizzy74 » ma 24 jun 2013 21:22

Wij zijn ooit op camping Little Switzerland geweest.
Qua ligging schitterend!
Net even gezocht, maar zie niet erg goede cijfers voor sanitair e.d.
Maar misschien vind je dit voor 1 nachtje niet zo erg.
Qua uitzicht kan ik het in elk geval aanraden!
http://www.caravancampingsites.co.uk/ke ... erland.htm
Opel Zafira 2.2 met Bürstner Fun Sportive 480TK

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door RogerS » ma 24 jun 2013 21:58

Wij hebben twee keer op Hawthorn Farm Park gestaan. Het sanitair is redelijk. De plaatsen zijn prima.

Adres:
Martin Mill
Station Rd
Dover, Kent CT15 5LA, Verenigd Koninkrijk
Caravanloos. :(

Rijk

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door Rijk » ma 24 jun 2013 22:28

Iets verder misschien: de Black Horse Farm in Folkestone. Afhankelijk van de afspraken die je van te voren kunt maken zijn vertrek en aankomst mogelijk op alle mogelijke tijdstippen. Voor de late en vroege vogels is er een apart toiletgebouw en de plekken zijn dan voor de slagboom.

Afstand 10 Mijl, ongeveer 20 minuten rijden van de haven.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door Ad » di 25 jun 2013 08:37

RE.gif Wij gaan via Duinkerken naar Dover in augustus, dus deze info kan ik wel gebruiken. Martin Mill had ik al op mijn lijstje staan.
Op mijn vraag elders in het forum naar een camping in Duinkerken heb ik nog geen reactie gehad, misschien heeft één van jullie een tip?
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Rijk

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door Rijk » di 25 jun 2013 19:33

RE.gif Als je er niet tegenop ziet kun je prima op de parkeerplaats bivakkeren. Er is tevens een toiletgelegenheid (geen douches dacht ik) en de Gendarmerie komt regelmatig stilletjes voorbij voor controle. Het is naast de check-in, dus als je wakker bent kun je snel aansluiten.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door Henny » wo 3 jul 2013 16:26

Zijn net terug uit GB waar we de laatste nacht hebben gestaan op camping: Marlie Holiday park in New Romney. Het is een Acsi camping voor 12 euro maar nooit meer!!!
Je bent snel in Dover of Folkstone dat wel.
Wij wisten dat het een mobilhome park was maar met touringveld erbij en voor 1 nacht........wat een armoe als je ( na al te hebben betaald) op het veld komt, gras is gemaaid maar al het gemaaide gras ligt er nog. Smerige oude caravans, ingezakte voortenten, oude mobilhomes die ingezakt langs de kant staan.

Nooit meer dus!!!

Wij hebben ten noorden van Oxford ook op Acsi camping : Greenhill Farm C&C Leisure Park. Mooie toegangsweg, boerenbedrijf en dan de receptie waar heel vriendelijke mensen staan. Camping is zeer netjes aangelegd, prachtig sanitair in het grootste gebouw, in de andere gebouwtjes netjes maar eenvoudiger. Alles schoon!!
Een aanrader om Oxford te bezoeken, stukje rijden en dan Park en Ride nemen.

Ook op camping van Camping and Caravanning Club gestaan in Priddy bij Cheddar. Vriendelijk beheerders echtpaar, nette camping maar veel ongelijke plaatsen . Langs de randen sta je prima!

Fijne vakantie, wij hadden zeer mooi weer afgelopen 3 weken!! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Wimmeke

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door Wimmeke » vr 9 aug 2013 22:06

We hebben uiteindelijk een overnachting in Hawthorn Farm Park geboekt.Gelukkig was het maar één overnachting want de camping viel ons wel wat tegen.

Verouderd sanitair
Ze hadden ons een plaats vlak tegen een spoorweg gegeven (3 keer per uur een trein die op 10 meter afstand van u caravan passeert is niet bevorderlijk voor de nachtrust)
Er was wifi op heel de camping, maar dat kostte wel 5 Pond per dag (terwijl een maand wifi "maar" 15 Pond was.

Gelukkig was de camping waar we in Cornwall gestaan hadden wel heel goed meegevallen.

www.carlyonbay.net

wolf
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door wolf » vr 9 aug 2013 23:03

Als ik in Google zoek naar "Camping Dover" kom ik als eerste deze tegen: Kingsdown International Camping Centre .
Daar hebben we al een paar keer gestaan , op enorm groot grasveld met prachtig zicht op de zee.
Waarom verder zoeken?
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door Wim Corduwener » vr 9 aug 2013 23:15

Waarom verder zoeken? Omdat smaken verschillen?

Hier hebben we op de terugweg twee dagen gestaan. Aardige ontvangst en voldoende keuze uit verschillende soorten plekken: op een open terrein of met heggen afgeschermde plaatsen. Het stacaravan-gebeuren is uit het zicht van de reizigers. Er loopt inderdaad een spoorbaan langs de camping, en dat is natuurlijk heel persoonlijk: een trein komt en gaat weer en dat went voor mij snel.
Camping Hawthorn Farm
Station Road
CT15 5LA Martin Mill/Dover
Groot-Brittannië
+44 (0)1304-852658
WiFi=£ 5,-

Mooie uitvalsbasis om Kent te verkennen en op loopafstand van de supermarkt in het plaatsje Sandwich. Maar, langs deze camping loopt ook een trein. Als je daar niet aan kunt wennen hebben ze ook plaatsen verder van de spoorbaan. Goed verzorgde camping met prima sanitair. Het stacaravanpark is afgescheiden van het kampeerdeel, maar je moet daar wel eerst doorheen en dan denk je: "Waar zijn we nou terecht gekomen?" Maar zodra je de feitelijke camping oprijdt wordt alles anders. Omdat het een halfuurtje vanaf de boot is, zou het zomaar kunnen dat we hier volgend jaar weer staan.
Sandwich Leisure Park
Woodnesborough Road
CT13 0AA Sandwich
Groot-Brittannië
+44 (0)1304-612681
WiFi=£ (via een provider)

Bij Oxford hebben wij ook op Greenhill Farm C&C Leisure Park gestaan. Inderdaad geen treinen maar wel weer veel vliegverkeer... het is ook nóóit goed.

Voor wat betreft onze caravan-vakantie is Groot Brittannië ons bijzonder goed bevallen. We waren Frankrijk een beetje zat en wilde wel eens wat anders... en dat was een goede move.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

wolf
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door wolf » za 10 aug 2013 11:15

Wim Corduwener schreef:Waarom verder zoeken? Omdat smaken verschillen?
Als het maar voor 1 nachtje is ....
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Camping voor 1 nacht in de buurt van Dover

Bericht door Wim Corduwener » za 10 aug 2013 12:42

Ja, maar zelfs voor één nachtje wil ik een camping met een goed gevoel... en altijd de mogelijkheid hebben om eventueel wat langer te blijven als het me bevalt. Dus daarom zoek ik ook voor één nachtje de beste plek.
Maar laten we wel wezen, het is natuurlijk ook heel persoonlijk. Ik vind de keuze van iemand anders per definitie nooit fout en ik zal ook nooit zeggen: "Je kunt het beter zus of zo doen!"
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”