Transitcamping Luxemburg

Plaats reactie
Paulus

Transitcamping Luxemburg

Bericht door Paulus » za 18 jul 2009 14:29

Hoi Hoi,

Voor onze camping naar Menglon, Frankrijk (onder Grenoble) hebben we voor de heenweg al wel een overnachtingscamping gevonden in Macon.
Nu zoeken we voor de terugweg nog een overnachtingsplaats in de omgeving van Luxemburg.

Heeft iemand goede tips of weten jullie een goede site ?

Hoor graag van jullie. We gaan maandagnacht rijden..

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,

Paul

Trappist

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door Trappist » za 18 jul 2009 22:03

bij Nancy ken ik Le Brabois, in Luxemburg hebben wij enkele malen overnacht op Camping Kockelscheuer.
In Mamer in Luxemburg is er ook nog een maar die ligt pal onder de snelweg :?

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door kc » za 18 jul 2009 22:48

In België, vlakbij Arlon / Aarlen : Camping Officiel. Afrit Stockem / Arlon en dan nog zo'n 5 km.
http://www.campingofficielarlon.be

De dag erna rij je zo'n 20 km verder via de N4 (daar ben je toch op) en ga je tanken aan Luxemburgse prijzen in Martelange. Hoef je niet aan te schuiven in het Groot Hertogdom Luxemburg. Nog eens 20 km verder (Bastogne) ga je de snelweg richting Luik / Maastricht op.
Tenzij je naar Brussel of Zeeuws-Vlaanderen moet... :roll: :? :wink:

Koen

qc1500

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door qc1500 » zo 19 jul 2009 10:16

Camping officiel is perfect, je kunt nog een heerlijke duik nemen en heerlijk eten. Is voor ons de ideale plek. In Mamer ook altijd heerlijk overnacht, van snelweg geen last. Ook lekker kunnen eten, zwemmen is er niet bij.Dus voor ons: 1. officiel 2. Mamer , beide goede stekken.

Trappist

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door Trappist » zo 19 jul 2009 11:12

kc schreef: in Martelange. Hoef je niet aan te schuiven in het Groot Hertogdom Luxemburg.
Die tankstations liggen ook in het Groot Hertogdom, de oostkant van de N4 is zo ongeveer de grens, maar inderdaad is het daar minder druk dan in Berchem en Capellen. :lol: :lol:
In Mamer hoorde ik de hele nacht dat kedengkedeng van het verkeer over die scheidingsranden van het viaduct.

Paulus

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door Paulus » zo 19 jul 2009 14:21

He top mensen..

Bedankt voor de reacties...Ga eens even puzzelen wat het moet worden.

Wij komen uit de omgeving van Nijmegen trouwens..:-)..

Groet,

Paul

Caravanner

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door Caravanner » zo 19 jul 2009 19:08

Als je bij Kockelschure gaat kamperen dan kan je vanuit de uitgang van de camping linksaf richting Luxemburg stad, de snelweg oversteken via de brug en na de eerste kantoren vind je aan je linkerhand 2 benzinestations.
Op deze camping hoor je overdag en begin van de avond wel de naast gelegen snelweg (Niet die van Namen/luik - Nancy), deze is in de nacht rustig. Tevens overdag af en toe laag vliegende vliegtuigen. Goed sanitair en netjes onderhouden ruime plaatsen.

Een andere overnachtingscamping is Alzingen, geen last van een snelweg ofzo in de nabijheid. Camping ligt onder Luxemburg stad.
Snelweg afslag Howald / Hesperange, richting Hesperange, rechtsaf naar Alzingen. Camping ligt aan de rechterkant van de weg tegen een groot park aan. Vlakbij de camping, net er voor, is een benzinestation. Camping ligt achter een appertementengebouw (heb je geen last van) verscholen. In het appartementencomplex is een supermarktje met vers brood. Grote plaatsen.
Camping Alzingen

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door Mstuniek » wo 22 jul 2009 14:28

Laatste afrit in Belgie (Kapellen??) Camping Steinfort.
Kun je gelijk goedkoop tanken
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door Pensionado » do 23 jul 2009 23:02

Sorry hoor maar camping Steinfort kan je echt beter snel passeren. Sterk afgeraden boos.gif

Gebruikersavatar
NancyTec
Berichten: 49
Lid geworden op: za 4 jul 2009 20:16
Locatie: regio Tilburg

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door NancyTec » do 23 jul 2009 23:13

Camping Steinfort

Ik denk er nog met veel plezier aan terug.
maar dan wel in zijn gloriedagen blij.gif , jaartje of 10 geleden.
Hebben daar een aantal jaren onze zomervakantie doorgebracht.
Na veel tegenslagen, heeft de camping niet meer de glorie zoals die er was.
Aan de eigenaresse ligt het niet.
Zelden zo'n vriendelijk persoon meegemaakt. Voor mijn kinderen blijft ze "die mevrouw
met die bloemetjesjurk" :lol:

Dit is het laatste jaar dat de camping nog open is.
De eigenaresse stopt ermee en de grond gaat terug naar de gemeente voor woningbouw.
Citroën C5 + TEC Weltbummler 545 = vliegend tapijt achtervolgd door slagschip

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door Pensionado » di 28 jul 2009 15:15

:oops: :oops: Inderdaad dat de eigenaresse een bijzonder vriendelijke vrouw is had ik er eigenlijk bij moeten vermelden.
Maar de camping is de laatste jaren verlopen met vreemde gasten en veel loslopende honden en katten waarvan de rommel niet wordt opgeruimd. Het is dus beter dat ze gaan sluiten.
Als mevrouw meeleest (wat ik niet uitsluit), ik wens u het allerbeste haphop.gif

HansMaks

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door HansMaks » wo 5 aug 2009 22:10

Camping Gaalgebier te Esch-sur-Alzette (Lux) is een goede doorgangscamping voor 1 of enkele nachten. Desgewenst kan de caravan achter de auto blijven.

willembartels

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door willembartels » za 8 aug 2009 17:13

Ik weet niet of het nog nut heeft maar in Attert is ook nog een prima overnachtingscamping onder Nederlandse leiding.
Hoeft men ook de caravan niet af te koppelen, wat wij in Arlon wel moeten omdat het daar schuin afloopt.
Vanaf het zuiden afrit 31. vanaf Bastogne afrit 54, dan N4.
Prijs dit jaar in het voorseizoen 13,50, hoogseizoen mij niet bekend.
Camping Sud, www.campingsudattert.com
Gr.S.Bartels blij.gif

Edwin1968

Re: Transitcamping Luxemburg

Bericht door Edwin1968 » ma 10 aug 2009 12:18

Zoals hiervoor ook reeds genoemd: Camping Gaalgebierg in Esch-zur-Alzette.

Niet ver gelegen van de snelweg (afhankelijk waar je vandaag komt), maar zeker de moeite waard om een of enkele nachtjes te verblijven. De moeite waard !

http://www.gaalgebierg.lu/

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”