Rustige camping in Luxemburg

Plaats reactie
Kabouter_Plons

Rustige camping in Luxemburg

Bericht door Kabouter_Plons » zo 27 jan 2008 18:09

Wij zoeken een rustige camping in Luxemburg. Als je op internet snuffelt vind je alleen grote (50 pl vinden we eigenlijk al groot) campings. Wat we eigenlijk zoeken is een boerderijcamping o.i.d.. We houden van RUST en wandelen, liefst direct vanaf de camping.

Nu gaat het om de mei vakantie dus wellicht is het dan overal in Luxemburg nog stil (of vergissen we ons daar in?). Heeft iemand ervaring met deze tijd?

Alvast bedankt

Loes

Bericht door Loes » zo 27 jan 2008 18:32

Deze is niet zo groot:

http://www.campinggids.com/camping.php?camp=lulureile

Er kan vanaf de camping gewandeld worden.

Ik denk inderdaad dat het in mei overal nog rustig zal zijn.

Loes

Bericht door Loes » zo 27 jan 2008 18:56

Ook niet klein, maar misschien rustig in mei:
http://www.eurocampings.net/nl/europa/l ... en-105323/

Kabouter_Plons

Bericht door Kabouter_Plons » zo 27 jan 2008 21:46

Bedankt voor je reactie. Die eerste lijkt mij wel wat. Zo te zien idd niet te groot en een mooie ligging. Al hoe wel...... 30 "toeristenplaatsen" maar de rest dan? Op al die campings in luxemburg vind je wel animatie, kantines enz.. Over het algemeen niet echt wat we zoeken maar in het voorjaar hoop ik dan maar dat we daar geen last van zullen hebben. Kennelijk kennen ze daar geen kleinschalige (boerderij)campings.

In elk geval neem ik die eerste beslist mee in de overweging.

Tnx,

Edwin1968

Bericht door Edwin1968 » ma 28 jan 2008 08:10

Hierbij een grote camping, maar in de genoemde periode beslist rustig.
Het voordeel is dat je veel mogelijkheden hebt om naar eigen inzicht een vrij en rustig hoekje te vinden omdat de vorm van het kampeerterrein er zich voor leent.

Bovendien loop je direct vanaf de camping (met meerdere uitgangen) direcht het naastgelegen bos is met kleine watervalletjes, stuwmeertje en bospad naar het nabij gelegen kasteel Beaufort.

http://www.campingplage.lu/
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... 980/plage/
http://www.alanrogers.nl/country.php?Se ... tryCode=24
http://www.mullerthal.lu/hebergements/c ... l&commune=

C.A.Wijngaard

Re: Rustige camping in Luxemburg

Bericht door C.A.Wijngaard » ma 4 feb 2008 20:57

kabouter_plons schreef:Wij zoeken een rustige camping in Luxemburg. Als je op internet snuffelt vind je alleen grote (50 pl vinden we eigenlijk al groot) campings. Wat we eigenlijk zoeken is een boerderijcamping o.i.d.. We houden van RUST en wandelen, liefst direct vanaf de camping.

Nu gaat het om de mei vakantie dus wellicht is het dan overal in Luxemburg nog stil (of vergissen we ons daar in?). Heeft iemand ervaring met deze tijd?

lvast bedankt
je zou naar bech kunnen gaan. de camping heet buchholz geloof ik.
omgeving lekker groen. het is een kleine camping. het campinggebouw
is een oud statonsgebouw. langs de weg van echternach naar luxemburg
op ong.8km van echternach. proberen. gegroet cor wijngaard

Paul Boerefijn

Bericht door Paul Boerefijn » vr 8 feb 2008 01:23

In het voorjaar is het idd heerlijk rustig in Luxemburg, je kunt dan gerust op iedere camping staan, want animatie en muziek is er alleen in de zomer. Meestal zijn er maar een paar plekken op de campings bezet. Alle plaatsen (Viande/Diekirch) die in de zomer overbevolkt zijn, daar kun in het voorjaar je lekker makkelijk terecht.

De twee weken rond hemelvaart/koniginnedag/pinksteren zullen wel iets drukker zijn, vanwege de schoolvakanties. Maar een volle camping zul je echt niet zien.

Kabouter_Plons

Bericht door Kabouter_Plons » vr 8 feb 2008 16:03

Maar gaat dat ook op voor die mei vakantie (24-4 t/m 5-5)? Dat is een nederlandse schoolvakantie en Luxemburg is nog al gewild bij de nederlanders.

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Bericht door DannyL » vr 8 feb 2008 16:45

Kijk even in de prijslijst van de camping, als de prijs in de periode van de school vakantie omhoog gaat kun je er vergif op innemen dat dat dan een populaire periode is.

Kabouter_Plons

Bericht door Kabouter_Plons » vr 8 feb 2008 19:45

Precies...... Dat had ik gezien en o.a. daarom kreeg ik het idee dat hetwel eens druk zou kunnen zijn.

Ik ben bang dat we beter een andere bestemming kunnen zoeken. Zoals ik hierboven al aangaf denken we aan de Eifel. Daar heb ik wel wat kleine campings gevonden.

In elk geval iedereen bedankt voor de reactie's en tips.

Ans

rustige camping

Bericht door Ans » ma 3 mar 2008 12:38

http://www.valdor.lu/

Dit is ook een leuke camping

groet
Ans

Kabouter_Plons

Bericht door Kabouter_Plons » ma 3 mar 2008 17:51

Bedankt voor je reactie. Ziet er goed uit alhoewel hij mij toch wel een beetje groot lijkt. Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk of Luxemburg in de mei-vakantie "overloopt" van vakantiegangers (lees nederlanders want die zijn tenslotte allemaal vrij) of dat het in die periode toch nog wel rustig is.........

Tnx,
Fer
Laatst gewijzigd door Kabouter_Plons op ma 3 mar 2008 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » ma 3 mar 2008 18:04

Wij zijn in het verleden weleens met de voorjaarsvakantie naar Diekirch geweest (naam van die camping ben ik ff kwijt), maar toen viel het met die drukte wel mee :)

Kabouter_Plons

Bericht door Kabouter_Plons » ma 3 mar 2008 19:36

Leuke avatar heb je. Gebruik je die voor TomTom? Waar heb je die vandaan?

Stef

Bericht door Stef » ma 3 mar 2008 19:48

Ho even heren, on topic blijven a.u.b.

Caddylover

Bericht door Caddylover » zo 20 apr 2008 11:10

Je zou eens naar Clervaux kunnen gaan. Daar is het heel mooi om te wandelen, je hebt er een museum van de tweede wereldoorlog en nog andere bezienswaardigheden. Zeker de moeite waard! Je hebt er ook winkels om tax-free alcohol en sigaretten te kopen.
De camping waar wij een paar jaar geleden op stonden was: www.camping-clervaux.lu/
Heel vriendelijk en ze spreken er een beetje Nederlands maar zeker verstaanbaar.

Kabouter_Plons

Bericht door Kabouter_Plons » ma 21 apr 2008 16:07

Inmiddels hebben we een relatief kleine camping gevonden in noord Luxemburg, Tintesmuhle genaamd. Toevallig ook vlakbij Clervaux. Het ziet en naar uit dat dit de soort camping is wat we zochten. Over een weekje weet ik meer.....

Bedankt allemaal voor jullie reactie's,

Fer

Frederik

Bericht door Frederik » ma 21 apr 2008 17:21

Leglise in de zuidelijke Belgische Ardennen is :roll:
erg primitief, (geen stroom destijds), klein, maar gemoedelijk 8)
Wij hebben er een weekje leuk gekampeerd maar, dat is al weer een jaar of 6 geleden :oops:
Als je via Luik gaat en 't één nachtje probeert :shock:
Bevalt 't niet kun je zó door naar Luxemburg :wink:
Fred

Caddylover

Bericht door Caddylover » di 22 apr 2008 12:49

Kabouter_Plons schreef:Inmiddels hebben we een relatief kleine camping gevonden in noord Luxemburg, Tintesmuhle genaamd. Toevallig ook vlakbij Clervaux. Het ziet en naar uit dat dit de soort camping is wat we zochten. Over een weekje weet ik meer.....

Bedankt allemaal voor jullie reactie's,

Fer
Hallo,
veel plezier in Luxemburg!
Groetjes.

Spoortje

camping in luxemburg

Bericht door Spoortje » do 24 apr 2008 19:58

camping umbierg in tarchamps net over de grens bij bastogne kijk voor meerinformatie op www.umbierg.lu
of in vianden camping opdem deigh of camping du moulin
kijk maar
groet spoortje

Michel31

rustige camping luxemburg

Bericht door Michel31 » wo 7 jan 2009 20:04

Zijn jaren te gast geweest bij camping walensbongert in Troisvierges.
Prachtig gelegen in park nabij gemeentelijk zwembad en bijna in het centrum van dit mooie dorpje.

*Peter*

Bericht door *Peter* » wo 7 jan 2009 20:16

Donateur bij de SVR? Dan vind je daar één "campinkje" van 70 plaatsen.

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”