Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Gebruikersavatar
SaPH
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 16 apr 2018 11:18

Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door SaPH » vr 7 dec 2018 15:45

Beste caravangenoten en ervaringsdeskundigen,

In de afgelopen jaren zijn wij altijd in Nederland met de caravan op vakantie geweest, gezien de leeftijd van de kinderen. Nu ze zelfstandiger en begripvoller zijn voor een langere reis willen we naar het buitenland.

Voor de zomer van 2019 staat Luxemburg als eerste oriëntatie op het vizier.

We zijn op zoek naar een (kleinschalige) camping (boerencamping is prima, mag ook groter), zonder luxe (tennisbanen, uitgebreide kampeerwinkel, disco etc.). Een klein zwembad is oké.

Het liefst hebben we eigen aansluitingen met elektra en water.
Een beetje een ruime plek is gewenst (dat krijg je met zo'n mooie tandemasser).

Verder een beekje op de camping waar kinderen kunnen dammetjes bouwen, visjes vangen etc.

Wie heeft inspirerende ideeën en/of ervaringen?

Het noorden van Frankrijk of de Eifel Duitsland zijn ook mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Peter-Harm

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Bijlagen
42661436_108504316737632_6549305230018368047_n.jpeg
42661436_108504316737632_6549305230018368047_n.jpeg (25.05 KiB) 7837 keer bekeken
Knaus Azur 640 Tandemasser / Chevrolet Captiva 3.2 v6 230pk

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door JPGeetje » vr 7 dec 2018 16:34

Camping Kohnenhof !
Wij zijn daar jaren lang gekomen en hebben het altijd een fijne camping gevonden. [kerstduim.gif]
Ze voldoet aan nagenoeg al je genoemde wensen, het beekje is een riviertje, de Our, maar daar kunnen de kinderen meestal prima in spelen als er tenminste niet teveel waterafvoer/stroming is. Drinkwateraansluiting op de plek is misschien nog niet het geval.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door janoniem » vr 7 dec 2018 17:22

RE.gif
Lang geleden dat we daar geweest zijn, we hadden nog geen smartphones maar alleen een simpele mobiele telefoon.
Die had in het dal langs de Our géén bereik; we moesten de heuvel op voor contact met de thuisbasis.
De kinderen waren nog jong, speelden graag in de rivier. We hebben er goede herinneringen aan.
Ik las dat het handbediende veerpontje inmiddels door een brug is vervangen.
Lees zelf de beoordelingen op ACSI en Zoover
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Musso53 » vr 7 dec 2018 17:25

In mei hebben we hier een leuke week gehad: http://www.eifelidyll.de/nl/
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Gerrie » vr 7 dec 2018 18:57

Daar hebben wij ook al eens gestaan. Het gedeelte voor de passanten is prima (hier en daar al een vaste tussen. Het gedeelte met de vasten vonden wij maar een kerkhof. Wat een oude meug. Sanitair is prima en de campingeigenaar erg vriendelijk. Vlak naast de camping zit een koeienboer, en normaal vinden wij dat alleen maar leuk maar deze heeft er een grote bende van met de daarbij behorende stank (tenminste toe wij er waren). Dit kan ook gelegen hebben aan de tijd van het jaar en misschien werd er mest uitgereden. De ligging is qua omgeving prima een veel rust.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Musso53 » vr 7 dec 2018 19:16

Musso53 schreef:
vr 7 dec 2018 17:25
In mei hebben we hier een leuke week gehad: http://www.eifelidyll.de/nl/
Ik had iets preciezer moeten zijn. Zij hebben 2 campings in beheer. En we waren op camping Sauer-Our: http://www.eifelidyll.de/nl/campings/camping-sauer-our/

Hier geen boerderij in de buurt.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Gerrie » vr 7 dec 2018 19:21

Dat klopt, die ligt verder richting Echternach als ik het goed heb. Dit is een veel kleinere camping en die zou inderdaad wel eens goed kunnen passen .
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Cara-Fan » za 8 dec 2018 00:00

Wat ik me afvraag.. is het nog verantwoord om langs een riviertje/beekje te gaan staan ivm de toenemende kans op hoos/stortbuien. Ik heb verschillende foto's en filmpjes gezien van ondergelopen campings en caravans die door de stroming worden meegesleurd. Ook in Luxemburg..

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Daphne » za 8 dec 2018 00:29

RE.gif

Ik ben op de 2 laatstgenoemde campings “opgegroeid”. Eerst in Wallendorf, daar kon het water inderdaad stijgen maar de boer wist dat ver van tevoren. Had met de sluis te maken of zo.
Toen er steeds meer kampeerders in Wallendorf kwamen is mijn familie bijna 40 jaar geleden naar Gentingen gegaan. We hebben aan de boer gevraagd of we aan het water mochten staan met 5 tenten en kampvuur maken. Dat mocht en we hebben daar jaren gestaan tot de boer dacht, daar kan ik geld mee verdienen. Toen wij er stonden was er geen sanitair, wij mochten in de boerderij van familie Bormann douchen en naar de wc. Wij zien het nog steeds als onze familiecamping en hebben daar een paar weken geleden de as van mijn opa uitgestrooid.

In Gentingen sta je tegenwoordig niet meer meteen aan de rivier, dus de kans op natte voeten is een stuk minder.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Niels83 » za 8 dec 2018 03:33

Cara-Fan schreef:
za 8 dec 2018 00:00
Wat ik me afvraag.. is het nog verantwoord om langs een riviertje/beekje te gaan staan ivm de toenemende kans op hoos/stortbuien. Ik heb verschillende foto's en filmpjes gezien van ondergelopen campings en caravans die door de stroming worden meegesleurd. Ook in Luxemburg..
Tsjah is het nog verantwoord kun je over tal van zaken stellen. Er zijn in het zuiden ook jaarlijks bosbranden. Grote mistral stormen etc. Er zijn legio filmpjes van. Vreselijk, maar de kans dat het jouw treft is heel klein.

Beetje opletten dat je hoger als de rivierbedding staat.

arnovariante

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door arnovariante » za 8 dec 2018 06:35

Cara-Fan schreef:
za 8 dec 2018 00:00
Wat ik me afvraag.. is het nog verantwoord om langs een riviertje/beekje te gaan staan ivm de toenemende kans op hoos/stortbuien. Ik heb verschillende foto's en filmpjes gezien van ondergelopen campings en caravans die door de stroming worden meegesleurd. Ook in Luxemburg..
Ik zou zeggen, laat dat afhangen van de camping eigenaar.
Die moet daar voldoende ervaring mee hebben om dat te bepalen.
Mijn ouders zijn ooit ergens in Frankrijk 's avonds laat (heel laat) door een camping beheerder gewaarschuwd om die avond nog te verhuizen naar hoger gelegen gebied.
Uiteraard hebben ze dat gedaan, een Duitser vond het niet nodig om te luisteren en had halverwege de nacht 1 mtr water in zijn hut staan.....
Uiteindelijk was het water in dat beekje bijna 3 meter omhoog gekomen in 4 uur tijd, dus de verhalen over die snelle stijgingen van die beekjes zou ik zeker serieus nemen.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Hobby Linka » za 8 dec 2018 07:51

Wij hebben een aantal jaren in het voorjaar en twee keer in de zomer op Camping Kautenbach gestaan.


De plekjes langs het water zijn populair, maar vooraf te boeken.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

arnovariante

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door arnovariante » za 8 dec 2018 08:16

RE.gif
Niet echt een kleine camping!
Ik ging op de motor naar het toiletgebouw, is wel 24 jaar geleden.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Hobby Linka » za 8 dec 2018 08:22

RE.gif

Klopt,

Maar je hebt een deel met vaste gasten en een deel met toeristen plekken welke gescheiden zijn door de brug. Ik vond het altijd een rustige camping, misschien ook wel omdat we er voornamelijk in het voorjaar kwamen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

arnovariante

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door arnovariante » za 8 dec 2018 08:42

Ik vond het ook een leuke camping, mooi gebied!
Lekker beekje om even af te koelen.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door JPGeetje » za 8 dec 2018 10:19

arnovariante schreef:
za 8 dec 2018 06:35
k zou zeggen, laat dat afhangen van de camping eigenaar.
Die moet daar voldoende ervaring mee hebben om dat te bepalen.
Dat zou ook de basisgedachte zijn die ik heb, maar de laatste jaren komen er zulke extreme weersituaties voor dat het ook voor ingewijden soms een verassing is.
In mei 2013 stonden we op een camping in Barntrup (Teuteburgerwald) toen er s'morgens vroeg al een combinatie arriveerde.
Het waren oude mensen die een stukje verderop op een camping aan de Weser hadden gestaan. Het had veel geregend en de rivier was ook gewassen. Bezorgde campinggasten hadden de avond er voor nog geïnformeerd bij de campingbeheerder of het geen kwaad kon voor de nacht.
Volgens de beheerder was er niets aan de hand en werden de gasten die bij het lage deel aan de rivier stonden, ruim van tevoren gewaarschuwd als er gevaar zou dreigen.
Midden in de nacht werd er groot alarm geslagen en stonden er al caravans in het water. Men moest hals over kop opbreken en verkassen.
De campingbeheerder had dit ook nog nooit meegemaakt. Zij werden altijd ruim van tevoren geinformeerd door de autoriteiten [kerstweetniet.gif] [kerstweetniet.gif]
De oude man die zijn leven lang had gekampeerd had dit ook nog nooit meegemaakt en was behoorlijk ontdaan van de hele situatie.
Hij had tot zijn enkels in het water gestaan toen hij, geholpen door andere campinggasten, zijn tent hals over kop aan het afbreken was.
Omdat er op het hoger gelegen deel van de camping geen plek meer was, zijn ze een andere camping gaan zoek en kwamen zodoende in Barntrup terecht waar ze enkele dagen onze buren zijn geweest. Heel triest allemaal.

Even terug naar Luxemburg.
Op Kohnenhof mag je bepaalde tijden van het jaar (voorjaar, najaar)niet aan de rivierzijde van het weggetje staan ivm. met evt. hoog water van de Our.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door AadB » za 8 dec 2018 15:23

Dit is misschien wat voor jullie.

http://www.campinganderegg.be/nl/camping
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Leentje » za 8 dec 2018 17:39

Gerrie schreef:
vr 7 dec 2018 18:57
Daar hebben wij ook al eens gestaan. Het gedeelte voor de passanten is prima (hier en daar al een vaste tussen. Het gedeelte met de vasten vonden wij maar een kerkhof. Wat een oude meug. Sanitair is prima en de campingeigenaar erg vriendelijk. Vlak naast de camping zit een koeienboer, en normaal vinden wij dat alleen maar leuk maar deze heeft er een grote bende van met de daarbij behorende stank (tenminste toe wij er waren). Dit kan ook gelegen hebben aan de tijd van het jaar en misschien werd er mest uitgereden. De ligging is qua omgeving prima een veel rust.
Tweemaal een week gestaan en een keer enkele dagen. Fijne camping. Wij stonden op de open velden met cirkel met vrij zicht naar de velden achter de camping. Geen stank ervaren. Leuk dat er een barretje op de camping is, al is dat vrij rustig. Zeer vriendelijk en behulpzaam beheer. Ik moet wel lachen om de opmerking "Het gedeelte met de vasten vonden wij maar een kerkhof." Men kan hier namelijk kiezen voor een kort verblijf, een seizoensplek of een eeuwige plek. Het dorpje is zo klein, dat kerkje en kerkhof ongeveer geïntegreerd zijn op de camping / of andersom.
Mooie omgeving en dichtbij veel leuke plaatsen en in prachtige natuur.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
SaPH
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 16 apr 2018 11:18

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door SaPH » di 11 dec 2018 21:51

Bedankt voor alle suggesties en reacties.

Als we er uit zijn, dan laat ik het weten.

Nogmaals bedankt, wordt erg gewaardeerd!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Knaus Azur 640 Tandemasser / Chevrolet Captiva 3.2 v6 230pk

Gebruikersavatar
SaPH
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 16 apr 2018 11:18

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door SaPH » ma 11 mar 2019 17:55

Inmiddels zijn we er uit.

We hebben geboekt voor de zomer bij Camping Kautenbach Luxemburg.

Ze kwamen via de mail al erg vriendelijk en prettig over.

We hebben er zin in.

Bedankt voor alle adviezen en het meedenken. Is erg gewaardeerd! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Knaus Azur 640 Tandemasser / Chevrolet Captiva 3.2 v6 230pk

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Hobby Linka » ma 11 mar 2019 18:08

RE.gif

Daar krijg je geen spijt van. Gezellige camping en goed restaurant.

Plekje langs de beek?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Davendre » ma 11 mar 2019 22:57

Ziet er gezellig uit! Is al weer een aantal jaren geleden dat wij 2x achter elkaar in Luxemburg zijn geweest. Was een stadscamping bij Vianden, ook aan de Oer. Even opgezocht, Camping du Moulin

Was erg gezellig, schone camping met erg grote plaatsen. Mijn vrouw heeft daar Chouffe Coffee leren drinken. Best nog lastig aan te komen in Nederland (enkel via internetwinkel) mrgreen.gif

Wat mij is bij gebleven dat je daar fantastisch kon wandelen. Met de honden wel in de bossen oppassen op teken.

Heel veel plezier!
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
SaPH
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 16 apr 2018 11:18

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door SaPH » ma 11 mar 2019 23:28

Hobby Linka schreef:RE.gif

Daar krijg je geen spijt van. Gezellige camping en goed restaurant.

Plekje langs de beek?
Ja, een grote plek langs de beek.

We gaan genieten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Knaus Azur 640 Tandemasser / Chevrolet Captiva 3.2 v6 230pk

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door petronella » di 12 mar 2019 09:11

Camping ziet er leuk uit, zo op de foto. Luxemburg is een mooi land met leuke dorpjes en mooie natuur.
Geniet lekker van de voorpret.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Camping met beekje in Luxemburg of omgeving

Bericht door Cara-Fan » di 15 okt 2019 11:52

RE.gif RE.gif

En hoe is het bevallen? :)

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”