De rit naar Luxemburg

Signmaker

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door Signmaker » do 26 apr 2018 07:48

RE.gif RE.gif ik kan bevestigen uit ervaring dat het klopt, het is op beide weghelften 19 km lang alles via de vluchtstrook
Het enige wat ik 3 weken terug zag dat ze de betonen wegafscheiding aan het verwijderen waren.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door Carnavalswiertz » do 26 apr 2018 20:07

Ik ben vandaag heen en terug naar Luxemburg voor werk. Twee lange trajecten enkelbaans waarvan eenmaal 19 km en de andere ook lang (ik denk mss 15 km). V max 70 km/h en er staan op beide trajecten radar controles!
De Belgen en Luxembugers haalden mij op invoeg- en uitvoegstroken in met circa 90 a 100 km/h, super irritant.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Jozef0210
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 6 okt 2014 22:45

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door Jozef0210 » ma 26 apr 2021 19:08

Namen Luxemburg en Luik naar Basteraken en Verviers naar Snt Vith zijn al jaren rampzalig. Heb die banen zien aanleggen einde jaren zeventig en begin tachtig. Al die jaren van aanvang zijn er werken geweest en het stopt niet. Wat een kwaliteit hebben die wegen dan. Ik rij vanaf 1977 dagelijks over de snelwegen, zie naar de opgeblazen wegen. Precies een op geblazen weg.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door Lucas » vr 30 apr 2021 23:17

Het zijn beide opties met klimwerk maar dat moet je ook weer niet groter maken dan het is.

Wat voor mij een afweging zou zijn: voor mijn gevoel is de route over Verviers (E42) een stuk minder druk dan die over Bastogne (E25). Minder vrachtverkeer met name. De E25 is toch dé verbinding met Frankrijk en een groot deel van de rest van West-Europa en dat merk je.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door Niels83 » za 1 mei 2021 01:33

[re.gif] [re.gif] dat is niet zo gek hoor in België. Het probleem is dat dmhet wegbeheer daar via aanbestedingen gaat voor een jaar of 10. Aan het begin van de aanbesteding doen ze er een dun laagje asfalt over en hebben ze aan hun plicht voldaan. Aan het einde aanbesteding is dat weer op maar dat mag de volgende oplossen. Dat legde ooit een gepensioneerde Belgische wegenbouwers mij ooit uit. Daarom is het op veel stukken slecht.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door eurotrotter » za 1 mei 2021 12:49

Lucas schreef:
vr 30 apr 2021 23:17
. Minder vrachtverkeer met name.
Wat is eigenlijk je probleem met vrachtverkeer??
Boezemt t je angst in ?
Meestal zijn ze onderweg om de producten,waar u de kost mee verdient om ze te maken,of wilt kopen,te vervoeren naar de afnemers
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door PMT » za 1 mei 2021 13:21

[re.gif]
Ik denk dat jij als oude rot in het vak heel goed weet dat er heel wat vervoerders het niet zo nauw nemen met het totaal gewicht. Niet voor niets zijn er heel wat wegen met weegvakken. Te zware jongens rijden heel wat wegen kapot. De E19 vanaf de grens naar Antwerpen heeft binnen een aantal jaren weer net zoveel spoorvorming als ervoor. De expresweg van Maastricht naar Oostende is een file aan vrachtauto's en bijna niet te onderhouden door de provincies.
Van de week naar Antwerpen geweest en vanaf de grens bijna alleen maar vrachtverkeer en ik vind dat als ik met de caravan rijd ook niet prettig om er tussen te rijden of te moeten inhalen.
Maar je hebt gelijk, we kunnen niet zonder onze chauffeurs. (Alhoewel onze NL opleggers meer en meer door buitenlandse trucks getrokken worden)
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door eurotrotter » za 1 mei 2021 13:50

[re.gif]

NU kun je met alle wil van de wereld de onderhouds toestand van de wegen in Belgie niet vergelijken met Nederland ,Duitsland of Frankrijk.
DE "Boudewijn snelweg"van Antwerpen naar Luik was 40 jaar geleden al n drama waar je met goed fatsoen niet overheen kon rijden.
Laatst gewijzigd door eurotrotter op za 1 mei 2021 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door eurotrotter » za 1 mei 2021 14:00

PMT schreef:
za 1 mei 2021 13:21
[re.gif]
t. De E19 vanaf de grens naar Antwerpen heeft binnen een aantal jaren weer net zoveel spoorvorming als ervoor.
Spoorvorming is van alle tijden mrgreen.gif :
ambrussum (14).JPG
ambrussum (14).JPG (86.56 KiB) 3220 keer bekeken
Deze foto is van het "Oppidium d Ambrussum"een Romeinse pleisterplaats aan de Via Domitia,300 v Chr.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ambrussum

Vlakbij de stad Lunel in het dept Herault.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door eurotrotter » za 1 mei 2021 14:04

PMT schreef:
za 1 mei 2021 13:21
[re.gif]
(Alhoewel onze NL opleggers meer en meer door buitenlandse trucks getrokken worden)
In Nederland betaalt men voor "getrokken materieel ( aanhangers opleggers,caravans e.d.) geen wegenbelasting.
Daar zijn een hoop verhuurbedrijven in gesprongen en verhuren nu opleggers e.d aan buitenlandse firma's die zo ook geen belasting betalen voor hun "getrokken materieel. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door eurotrotter » za 1 mei 2021 14:16

eurotrotter schreef:
za 1 mei 2021 14:00
PMT schreef:
za 1 mei 2021 13:21
[re.gif]
t. De E19 vanaf de grens naar Antwerpen heeft binnen een aantal jaren weer net zoveel spoorvorming als ervoor.
Spoorvorming is van alle tijden mrgreen.gif :

ambrussum (14).JPG

Deze foto is van het "Oppidium d Ambrussum"een Romeinse pleisterplaats aan de Via Domitia,300 v Chr.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ambrussum

Vlakbij de stad Lunel in het dept Herault.
Voor de ge interesserden:

Dit archeologisch complex is prima te bezoeken vanaf de snelweg A 9
Tussen de afritten 26 en 7 bevind zich de service plaarts : aire de Ambrussum"
indie u hier parkeert en via het voetgangers poortje ,wat gebruikt word door het daar werkzame personeel,het complex verlaat is het een kleine wandeling van ongeveer 2,5 kilometer tot het oppidium,wat zich aan de zuidkant van de A 9 bevind.

https://www.google.nl/maps/dir/STC/43.7 ... 170591!1m0
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door Lucas » zo 2 mei 2021 00:46

eurotrotter schreef:
za 1 mei 2021 12:49
Lucas schreef:
vr 30 apr 2021 23:17
. Minder vrachtverkeer met name.
Wat is eigenlijk je probleem met vrachtverkeer??
Boezemt t je angst in ?
Meestal zijn ze onderweg om de producten,waar u de kost mee verdient om ze te maken,of wilt kopen,te vervoeren naar de afnemers
Hè? Gaat het wel helemaal goed? Het is toch een caravanforum? Als ik met mijn caravan onderweg ben heb ik het liefste geen vrachtverkeer nee, want of ik moet ze inhalen, of ze halen mij in. Het maakt de weg drukker en de rit stressvoller.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door deusjevo » zo 2 mei 2021 09:26

[re.gif]
Vrachtverkeer stressvol? scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door hoboken » zo 2 mei 2021 09:52

[re.gif] thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door eurotrotter » zo 2 mei 2021 13:12

Lucas schreef:
zo 2 mei 2021 00:46
eurotrotter schreef:
za 1 mei 2021 12:49
Lucas schreef:
vr 30 apr 2021 23:17
. Minder vrachtverkeer met name.
Wat is eigenlijk je probleem met vrachtverkeer??
Boezemt t je angst in ?
Meestal zijn ze onderweg om de producten,waar u de kost mee verdient om ze te maken,of wilt kopen,te vervoeren naar de afnemers
Hè? Gaat het wel helemaal goed? Het is toch een caravanforum? Als ik met mijn caravan onderweg ben heb ik het liefste geen vrachtverkeer nee, want of ik moet ze inhalen, of ze halen mij in. Het maakt de weg drukker en de rit stressvoller.
Er zijn ook een hele boel vrachtwagen chauffeurs die zo over caravanners denken,
Een foute instelling volgens mij,een beetje egoistisch.
De weg is van ons allemaal.
En als je daar anders overdenkt heb je op de weg niks te zoeken ;vrachwagen chauffeur of caravanner.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door PMT » zo 2 mei 2021 13:55

eurotrotter schreef:
za 1 mei 2021 14:00
Deze foto is van het "Oppidium d Ambrussum"een Romeinse pleisterplaats aan de Via Domitia,300 v Chr.

Vlakbij de stad Lunel in het dept Herault.
2x vlakbij Lunel op een camping gestaan maar die opgraving kende ik niet.
Wel iets zuidelijker bij Béziers het Oppidum d'Ensérune met een prachtig uitzicht over Romeinse waterwegen
1280px-Etang_de_Montady.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door Lucas » zo 2 mei 2021 21:04

eurotrotter schreef:
zo 2 mei 2021 13:12
Een foute instelling volgens mij,een beetje egoistisch.
De weg is van ons allemaal.
En als je daar anders overdenkt heb je op de weg niks te zoeken ;vrachwagen chauffeur of caravanner.
Nog steeds een rare reactie. Ik geef geen waardeoordeel, zeg niets over wie meer recht heeft op de weg dan een ander. U bent misschien vrachtwagenchauffeur. Dat ben ik ook af en toe.
Maar als caravanner heb ik liever minder vrachtverkeer op mijn weg. En nu u weer.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door eurotrotter » zo 2 mei 2021 22:13

[re.gif]

Helaas,,,, u hebt in dit geval niks te kiezen,u zult t moeten doen met het verkeersaanbod( vrachtwagen of mede automobilisten) wat zich op dat moment aanbiedt.
"lieverkoekjes "worden niet gebakken zei mijn oma zaliger altijd. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door Lucas » zo 2 mei 2021 23:32

[re.gif]
Dat is grappig. Mijn oma had ook zo'n wijze les. Ze zei altijd: lees iets zo nodig drie keer voor je er antwoord op geeft, want misschien begrijp je het niet helemaal.

Het gaat hier namelijk niet om wat ik liever heb. Er zijn twee routes: A en B. A met veel vrachtverkeer, B met weinig. Ik wil weinig, ik kies B. Complexer is het niet.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door eurotrotter » ma 3 mei 2021 07:10

[re.gif]
Sorry,ik begreep uit je posting niet wat je bezwaar tegen vrachtverkeer was.
Blijkbaar wil je t alleen maar ontwijken, kus.gif
Dat kon ik uit je relaas echter niet opmaken.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: De rit naar Luxemburg

Bericht door Lucas » di 4 mei 2021 22:18

[re.gif]
Geen punt en precies! Mijn familiegeschiedenis ligt nota bene in het vrachttransport en heb er dus helemaal niks tegen, behalve als er 3 kilometer wordt gedaan over het inhalen met 1 km/u verschil mrgreen.gif

Sorry dat ik er wat vinnig ervan werd.

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”