De rit naar Luxemburg
Re: De rit naar Luxemburg
RE.gif RE.gif ik kan bevestigen uit ervaring dat het klopt, het is op beide weghelften 19 km lang alles via de vluchtstrook
Het enige wat ik 3 weken terug zag dat ze de betonen wegafscheiding aan het verwijderen waren.
Het enige wat ik 3 weken terug zag dat ze de betonen wegafscheiding aan het verwijderen waren.
- Carnavalswiertz
- Berichten: 1738
- Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19
Re: De rit naar Luxemburg
Ik ben vandaag heen en terug naar Luxemburg voor werk. Twee lange trajecten enkelbaans waarvan eenmaal 19 km en de andere ook lang (ik denk mss 15 km). V max 70 km/h en er staan op beide trajecten radar controles!
De Belgen en Luxembugers haalden mij op invoeg- en uitvoegstroken in met circa 90 a 100 km/h, super irritant.
Sent from my iPhone using Tapatalk
De Belgen en Luxembugers haalden mij op invoeg- en uitvoegstroken in met circa 90 a 100 km/h, super irritant.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover
Re: De rit naar Luxemburg
Namen Luxemburg en Luik naar Basteraken en Verviers naar Snt Vith zijn al jaren rampzalig. Heb die banen zien aanleggen einde jaren zeventig en begin tachtig. Al die jaren van aanvang zijn er werken geweest en het stopt niet. Wat een kwaliteit hebben die wegen dan. Ik rij vanaf 1977 dagelijks over de snelwegen, zie naar de opgeblazen wegen. Precies een op geblazen weg.
Re: De rit naar Luxemburg
Het zijn beide opties met klimwerk maar dat moet je ook weer niet groter maken dan het is.
Wat voor mij een afweging zou zijn: voor mijn gevoel is de route over Verviers (E42) een stuk minder druk dan die over Bastogne (E25). Minder vrachtverkeer met name. De E25 is toch dé verbinding met Frankrijk en een groot deel van de rest van West-Europa en dat merk je.
Wat voor mij een afweging zou zijn: voor mijn gevoel is de route over Verviers (E42) een stuk minder druk dan die over Bastogne (E25). Minder vrachtverkeer met name. De E25 is toch dé verbinding met Frankrijk en een groot deel van de rest van West-Europa en dat merk je.
Re: De rit naar Luxemburg
dat is niet zo gek hoor in België. Het probleem is dat dmhet wegbeheer daar via aanbestedingen gaat voor een jaar of 10. Aan het begin van de aanbesteding doen ze er een dun laagje asfalt over en hebben ze aan hun plicht voldaan. Aan het einde aanbesteding is dat weer op maar dat mag de volgende oplossen. Dat legde ooit een gepensioneerde Belgische wegenbouwers mij ooit uit. Daarom is het op veel stukken slecht.
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De rit naar Luxemburg
Wat is eigenlijk je probleem met vrachtverkeer??
Boezemt t je angst in ?
Meestal zijn ze onderweg om de producten,waar u de kost mee verdient om ze te maken,of wilt kopen,te vervoeren naar de afnemers
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De rit naar Luxemburg
Ik denk dat jij als oude rot in het vak heel goed weet dat er heel wat vervoerders het niet zo nauw nemen met het totaal gewicht. Niet voor niets zijn er heel wat wegen met weegvakken. Te zware jongens rijden heel wat wegen kapot. De E19 vanaf de grens naar Antwerpen heeft binnen een aantal jaren weer net zoveel spoorvorming als ervoor. De expresweg van Maastricht naar Oostende is een file aan vrachtauto's en bijna niet te onderhouden door de provincies.
Van de week naar Antwerpen geweest en vanaf de grens bijna alleen maar vrachtverkeer en ik vind dat als ik met de caravan rijd ook niet prettig om er tussen te rijden of te moeten inhalen.
Maar je hebt gelijk, we kunnen niet zonder onze chauffeurs. (Alhoewel onze NL opleggers meer en meer door buitenlandse trucks getrokken worden)
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De rit naar Luxemburg
NU kun je met alle wil van de wereld de onderhouds toestand van de wegen in Belgie niet vergelijken met Nederland ,Duitsland of Frankrijk.
DE "Boudewijn snelweg"van Antwerpen naar Luik was 40 jaar geleden al n drama waar je met goed fatsoen niet overheen kon rijden.
Laatst gewijzigd door eurotrotter op za 1 mei 2021 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De rit naar Luxemburg
Spoorvorming is van alle tijden :
Deze foto is van het "Oppidium d Ambrussum"een Romeinse pleisterplaats aan de Via Domitia,300 v Chr.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ambrussum
Vlakbij de stad Lunel in het dept Herault.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De rit naar Luxemburg
In Nederland betaalt men voor "getrokken materieel ( aanhangers opleggers,caravans e.d.) geen wegenbelasting.
Daar zijn een hoop verhuurbedrijven in gesprongen en verhuren nu opleggers e.d aan buitenlandse firma's die zo ook geen belasting betalen voor hun "getrokken materieel.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De rit naar Luxemburg
Voor de ge interesserden:eurotrotter schreef: ↑za 1 mei 2021 14:00Spoorvorming is van alle tijden :
ambrussum (14).JPG
Deze foto is van het "Oppidium d Ambrussum"een Romeinse pleisterplaats aan de Via Domitia,300 v Chr.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ambrussum
Vlakbij de stad Lunel in het dept Herault.
Dit archeologisch complex is prima te bezoeken vanaf de snelweg A 9
Tussen de afritten 26 en 7 bevind zich de service plaarts : aire de Ambrussum"
indie u hier parkeert en via het voetgangers poortje ,wat gebruikt word door het daar werkzame personeel,het complex verlaat is het een kleine wandeling van ongeveer 2,5 kilometer tot het oppidium,wat zich aan de zuidkant van de A 9 bevind.
https://www.google.nl/maps/dir/STC/43.7 ... 170591!1m0
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De rit naar Luxemburg
Hè? Gaat het wel helemaal goed? Het is toch een caravanforum? Als ik met mijn caravan onderweg ben heb ik het liefste geen vrachtverkeer nee, want of ik moet ze inhalen, of ze halen mij in. Het maakt de weg drukker en de rit stressvoller.eurotrotter schreef: ↑za 1 mei 2021 12:49Wat is eigenlijk je probleem met vrachtverkeer??
Boezemt t je angst in ?
Meestal zijn ze onderweg om de producten,waar u de kost mee verdient om ze te maken,of wilt kopen,te vervoeren naar de afnemers
Re: De rit naar Luxemburg
Vrachtverkeer stressvol?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
- hoboken
- Berichten: 707
- Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
- Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel
Re: De rit naar Luxemburg
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De rit naar Luxemburg
Er zijn ook een hele boel vrachtwagen chauffeurs die zo over caravanners denken,Lucas schreef: ↑zo 2 mei 2021 00:46Hè? Gaat het wel helemaal goed? Het is toch een caravanforum? Als ik met mijn caravan onderweg ben heb ik het liefste geen vrachtverkeer nee, want of ik moet ze inhalen, of ze halen mij in. Het maakt de weg drukker en de rit stressvoller.eurotrotter schreef: ↑za 1 mei 2021 12:49Wat is eigenlijk je probleem met vrachtverkeer??
Boezemt t je angst in ?
Meestal zijn ze onderweg om de producten,waar u de kost mee verdient om ze te maken,of wilt kopen,te vervoeren naar de afnemers
Een foute instelling volgens mij,een beetje egoistisch.
De weg is van ons allemaal.
En als je daar anders overdenkt heb je op de weg niks te zoeken ;vrachwagen chauffeur of caravanner.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De rit naar Luxemburg
2x vlakbij Lunel op een camping gestaan maar die opgraving kende ik niet.eurotrotter schreef: ↑za 1 mei 2021 14:00Deze foto is van het "Oppidium d Ambrussum"een Romeinse pleisterplaats aan de Via Domitia,300 v Chr.
Vlakbij de stad Lunel in het dept Herault.
Wel iets zuidelijker bij Béziers het Oppidum d'Ensérune met een prachtig uitzicht over Romeinse waterwegen
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Re: De rit naar Luxemburg
Nog steeds een rare reactie. Ik geef geen waardeoordeel, zeg niets over wie meer recht heeft op de weg dan een ander. U bent misschien vrachtwagenchauffeur. Dat ben ik ook af en toe.eurotrotter schreef: ↑zo 2 mei 2021 13:12Een foute instelling volgens mij,een beetje egoistisch.
De weg is van ons allemaal.
En als je daar anders overdenkt heb je op de weg niks te zoeken ;vrachwagen chauffeur of caravanner.
Maar als caravanner heb ik liever minder vrachtverkeer op mijn weg. En nu u weer.
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De rit naar Luxemburg
Helaas,,,, u hebt in dit geval niks te kiezen,u zult t moeten doen met het verkeersaanbod( vrachtwagen of mede automobilisten) wat zich op dat moment aanbiedt.
"lieverkoekjes "worden niet gebakken zei mijn oma zaliger altijd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De rit naar Luxemburg
Dat is grappig. Mijn oma had ook zo'n wijze les. Ze zei altijd: lees iets zo nodig drie keer voor je er antwoord op geeft, want misschien begrijp je het niet helemaal.
Het gaat hier namelijk niet om wat ik liever heb. Er zijn twee routes: A en B. A met veel vrachtverkeer, B met weinig. Ik wil weinig, ik kies B. Complexer is het niet.
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De rit naar Luxemburg
Sorry,ik begreep uit je posting niet wat je bezwaar tegen vrachtverkeer was.
Blijkbaar wil je t alleen maar ontwijken,
Dat kon ik uit je relaas echter niet opmaken.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De rit naar Luxemburg
Geen punt en precies! Mijn familiegeschiedenis ligt nota bene in het vrachttransport en heb er dus helemaal niks tegen, behalve als er 3 kilometer wordt gedaan over het inhalen met 1 km/u verschil
Sorry dat ik er wat vinnig ervan werd.