Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Plaats reactie
Marlies123
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 30 aug 2021 16:37

Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Marlies123 » za 4 sep 2021 07:21

Beste wintersport liefhebbers,

Ik ben samen met mijn man en kindje van 2 jaar naar een caravan aan het kijken. We willen er graag een met vast bed, zithoek en stapelbed.
Wij hebben een Subaru Forester die 2000 kilo mag trekken.
Met 80 kilo kogel druk.

Omdat het onze eerste caravan wordt hebben we weinig ervaring en ben ik blij met jullie ervaringen.

Ik zie verschillende modellen die mij aanspreken maar ik ben benieuwd of jullie hier een van aanraden of natuurlijk een andere. Ook omdat ze allemaal verschillende verwarmingssystemen hebben zoals: ultra heat, of ultra therme 4/6 of alde (maar lijken geen caravans te zijn die wij kunnen trekken of met stapelbed). En dan heb je soms nog vloer ‘bij’ verwarming of vloerverwarming.

De caravans die mij interessant lijken zijn:
1: Fendt Bianco active 550 kmg of indeling met een ander tweepersoons bed. Bv 515 sfk
2: knaus sudwind 540 fdk / 580 qs( of vergelijkbaar model in sport ivm gewicht echter opties zoals mover etc).
3: Rossini booster 520 DM
4:dethleff camper 540 qmk

Ik hoor graag of jullie ervaring hiermee hebben en welke verwarming fijn is, met name als het Snachts vriest.

Bedankt. 😊

Ps ik ben stiekem ook benieuwd naar jullie ervaringen met de breedte van de caravan. 2,30 m of 2,50 m. Ik snap daf overal voors en tegens aan zitten. Daarom hoor ik ook graag jullie eigen ervaringen.

Volvodriver

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Volvodriver » za 4 sep 2021 13:58

Met jullie "Boswachter" mag en kan je heeeeeel veel caravans veilig trekken. Ook de specifieke wintercaravans met Alde verwarming.
De 4-Wheel Drive is daar gewoon superieur t.o.v. en voorwielaandrijver. Ook al is de auto volgens sommigen "te licht' om een caravan van 2000 kg veilig te kunnen trekken. Wel heb je E achter B nodig.
Verder kijk rustig rond, laat je niet gek maken door onze adviezen, want er is gewoon enorm veel keuze.

LeReve
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door LeReve » za 4 sep 2021 16:23

Hi Marlies,

Wij hadden vergelijkbare wensen. Wij zijn uitgekomen op een Adria 613PK (2016). Mag tot maximaal 2000kg geladen worden. We hebben een Alde verwarming die we als erg prettig ervaren (keuze uit stroom/gas). Ook bestuurbaar per app (sms). Dus vanaf de piste de verwarming aanzetten 😎.

Ervaring, 1 week slecht weer in Zeeland (constante temperatuur van 20 graden gehad in de caravan). 3 weken heerlijke zon aan het Gardameer. Voor de komende winter willen we de eerste sneeuw vakantie test gaan doen. Die ervaring kunnen we nog niet delen.

Qua breedte, 2.50m merk je best wel aan de binnenkant. Het geeft ons een ruimtelijk gevoel. De 613PK is in totaal 8,22m op een enkele as. Dit is een beste lengte (en breedte) achter de auto. Maar het reizen is vaak maar 1 a 2 dagen, de vakantie 2 a 3 weken. Voor ons geen probleem iig. We hebben wel beide ons E achter B rijbewijs gehaald. Dat kwam goed uit bij het keren op smalle wegen in Italië 😅.

Succes met de keuze.
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Chris » za 4 sep 2021 16:42

Laat ik eens op de verwarmings systemen terug komen.

Ultra heat... da's een elektrische bij verwarming.
En nu weten wintersport camping-eigenaren maar al te goed dat elektrisch verwarmen wel makkelijk is..
DUS.... rekenen ze jou het stroomverbruik.
En dat loopt supersnel op, tot in de honderden euro's.
Dus... geen elektrische verwarming tijdens de wintersport maar GAS..
Die hele grote gasflessen zijn daar regelmatig te huur..

Ultraheat is dan ook alleen een BIJ verwarming...
Je krijgt er de caravan nooit alleen mee warm.

Vloerverwarming is heerlijk.
De kou van de vloer af in het koude seizoen is een erg groot luxe gevoel.
Ik heb het in mijn hut nu ook, een elektrisch systeem, en wil nooit meer zonder..
Maar ook vloerverwarming is een een BIJ verwarming.

Dan is er ook nog het ALDE systeem.
De eenzame top van caravan verwarming / vloerverwarming.... daar kan niets aan tippen... maar het kost ook wat.
De therme is warm water voor huishoudelijk gebruik en verwarmen.
Een "parodie" op het Alde systeem, en ook een kostbaar systeem.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Ab » za 4 sep 2021 21:30

Marlies, alle 4 de caravans die je op het oog hebt zijn uitstekend geschikt voor wintersport.
Allen hebben een verwarming die het ook bij - 20 prima warm krijgen.
Het verschil met een echte wintercaravan is hooguit een halve fles gas per week.
Echte wintersportcampings hebben vaak een vaste propaangasaansluiting op de staanplaats. Die wordt dan door de campingmedewerker op je caravan aangesloten.
Of grote gasflessen die je kunt huren.
Kies zeker voor 250 breed.
Zeker op wintersport is meer ruimte erg fijn.
Wij hadden in onze laatste caravan ook vloerverwarming.
Elektrisch, die we dus niet gebruikten op wintersport.
Je betaalt je echt scheel als je elektriciteit gebruikt om te koken of verwarmen. De campings hanteren in de winter een heel hoog tarief voor elektra, om elektrisch verwarmen tegen te gaan.
We hadden een dikke tapijtset op de vloer.
Dag en nacht de gaskachel aan, en het is altijd behagelijk.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Hans1954 » za 4 sep 2021 23:28

In het goede oude caravanhandboek werd gesteld dat een passende caravan voor de wintersport een caravan moet zijn die passend is voor de zomervakantie (zonder dat de kinderen in tentjes slapen) en dan een halve meter langer. Die ruimte heb je echt wel nodig. 2,50 meter breed is ontzettend fijn, maar onderweg merk je die breedte echt wel. Vooral bij bau-stellen is het soms weleens billen knijpen. Maar dat is een kwestie van ervaring opdoen. Zoals gezegd is: elke vorm van elektrisch verwarmen loopt in de papieren. Ter indicatie: vaak kost een kilowatt stroom tussen de 70 en 80 cent. Zonder bijverwarming is de koelkast de grootste energieslurper. De helft van de stroomkosten komen voor rekening van de koelkast. Die kan dus ook maar het best op gas gezet worden. Dus gas is de hoofdenergiebron. Als je geen gasnet of grote flessen op de camping hebt is een duo-control (Truma) of een Caramatic for two (Gok) heel prettig. Hoef je niet midden in de nacht je bed uit. Beide regelaars zijn verkrijgbaar in een uitvoering die ook rijdend gebruikt mogen worden. Tijdens een eerste vakantie kan je kritisch kijken naar tekortkomingen en die eventueel aanpassen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Hans 555 » zo 5 sep 2021 07:32

Even vwb je keuzelijstje van caravans, springt voor mij de Dethleff er wel uit. Mooie grote treinzit met een losse tafel. Ook een grote koelkast is prettig. Maar je liet ook caravans zien met 2 enkele bedden, welleswaar om te bouwen naar één groot bed, maar waar gaat je voorkeur naar uit? Zelf hebben wij een 2.30 meter brede caravan maar met kinderen lijkt mij 2.50 meter breed erg fijn.

Dan de vloerverwarming, die is idd heel erg fijn maar wel ook een vloerkleedje (tapijtje) op de vloer. Hoofdverwarming idd gas, om redenen die al eerder aangehaald werden. Gas is goedkoper en veel camping in wintersportgebieden bieden een gasnetwerk aan. De laatste keer dat wij in Oostenrijk stonden betaalden wij € 0,90 per kW/h. en dat zal de komende jaren alleen maar duurder worden.
Dan zijn er nog wel meer zaken waarmee je rekening moet houden als je met de caravan naar koude gebieden gaat. Ik denk dat de genoemde caravans goed genoeg geïsoleerd zijn om ermee naar koude gebieden te gaan.
Veel plezier met het uitzoeken van een voor jullie geschikte caravan. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

LeReve
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door LeReve » zo 5 sep 2021 13:22

En voor op het lijstje, hobby 560 kmfe. Hebben we zelf nog naar gekeken. Echter bij modeljaar 2021 is de rondzit verdwenen wat wij een gemis vinden.
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

Marlies123
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 30 aug 2021 16:37

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Marlies123 » zo 5 sep 2021 15:57

[re.gif]
Zo fijn al die reacties :-)
Heel fijn dat de wintersport op gas kan, prima geregeld lijkt me. Daarom wil ik wel graag dat alles ook op gas kan draaien.
Ik zou het liefst denk ik de Dethleff camper 540 qmk willen maar de alde verwarming is al 72 kilo, mover, luifel, goede matrassen, gas aansluiting etc. Dat tikt zo nog eens 120 kilo erbij aan. Ben zelf war onzeker nog steeds over het gewicht van wat een caravan maximaal het beste kan wegen, en dan nog de belading. Zodat we zo veilig mogelijk kunnen rijden.

Hierdoor kijk ik dan weer met een schuin ook naar de Knaus sudwind omdat deze lichter is.

LeReve
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door LeReve » zo 5 sep 2021 21:00

Ja (laad) gewicht is belangrijk en je zit zo aan die 2000kg. Onze Adria is 1571kg “leeg”. Dan met mover, luifel en Alde systeem tikt het al aan. Gasfles(sen) en een fiets op de dissel.. wij vinden dat we verder niks speciaals mee hebben dan een tafel, stoelen, bordjes/bestek en kleding. Veel boodschappen nemen we niet mee. Voortent en sup lagen in de auto.. zaten we precies aan de 2000kg. Het gaat best hard met een (jong) gezin.
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Ab » zo 5 sep 2021 21:26

Alde verwarming is niet echt noodzakelijk.
Wij hebben ervaring met Truma ringverwarming en ook met Alde.
Het werkt allebei uitstekend.
Met een Truma heb je het sneller op temperatuur, en je hebt minder onderhoud.
De Alde werkt stiller. Geen ventilatoren, alleen een stil pompje.
Een voordeel is dat de vloerverwarming ook geintegreerd kan zijn.
Lang niet altijd het geval echter.
Wij hebben inmiddels een paar jaar Alde.
Veel verschil met de ringverwarming die we in onze Fendt hadden kan ik niet echt merken eerlijk gezegd.
Als ik weer de keuze heb, weet ik niet of ik de (forse) meerprijs er wel voor over zou hebben.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Daphne » ma 6 sep 2021 09:51

Ruimte is natuurlijk fijn, zeker met kinderen, maar hang niet alles op aan een week wintersport. Ook met wintersport ben je overdag buiten en eet je meestal buiten de deur. Dan is het een kwestie van 's avonds allemaal onder de douche en lekker even TV kijken of iets dergelijks en op tijd slapen. Als iedereen een plek heeft om te zitten en te liggen kan dat ook prima zijn.

Zoals Ab al terecht aangaf kun je met alle caravans op wintersport. Wij hebben zelfs mensen met een tent zien staan. Bij de ene caravan zul je meer gas gebruiken dan de ander. Wij hebben gemerkt dat onze Knaus iets minder goed geïsoleerd was dan de vorige caravan, een Eriba. Dat was niet alleen kwestie van beter geïsoleerde wanden maar ook betere afsluiting van serviceluiken, sifons op de wastafel en keuken spoelbak, die ook verwarmd waren. Maar de Knaus kregen we ook wel warm, maar ik legde bijvoorbeeld wel een opgevouwen fleecedeken tegen de openingen onder bed omdat er koude lucht door het serviceluik kwam. En een stop op de afvoer van de wastafel en spoelbak hielp ook om daar de koude lucht tegen te houden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

LeReve
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door LeReve » di 21 sep 2021 23:22

En? Al een caravan uitgezocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Scout15 » wo 22 sep 2021 08:39

Ben ook benieuwd wat het geworden is.

Sinds enkele jaren gaan wij nu ook met de caravan op wintersport. Wat een genot!! Eerst was vrouwlief niet overtuigd, maar na een week zon en sneeuw was ook het laatste gezinslid helemaal om.

De huidige caravan heeft een vast frans bed en de kinderen sliepen op de rondzit. In de zomer, voor en najaar voor een paar dagen prima te doen, maar in de winter was het wel vervelend. De jongste wilde bv. na een skidag al vroeg naar bed, waarbij wij zelf ook geen plek meer hadden om te zitten. Onze caravan hebben wij nu ingeruild op een caravan met vast bed voorin, midden rondzit en achterin ruime stapelbedden. Daar wij helemaal om zijn betreffende het winterkamperen ook gelijk een caravan uitgezocht met Alde verwarming en Alde vloerverwarming. De truma voldeed prima en stookte heerlijk warm. Minpuntje was wel dat je, vooral 's nachts, de ringverwarming hoort blazen en we niet alle hoekjes op stand 1 van de ringverwarming goed verwarmd kregen.

Succes en alvast veel plezier gewenst!
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door jessedew » wo 22 sep 2021 14:38

Het lijkt mij wel een uitdaging, kamperen in de winter. Los van de kou, ook de camping oprijden misschien uitdagend met sneeuw?

Echter als je vaker gaat is het vast wel een stuk voordeliger, weleens een collega gesproken, die had een winterseizoensplek. mja, lijkt me best gedoe met vorstvrij houden als je er niet bent (lees in NL) Ik zal het bij voorbaat niet uitsluiten, want opzich zit je natuurlijk heerlijk in het zonnetje in de sneeuw en natuur.

Lijkt me in elk geval zo dat je caravan voldoende ruimte moet hebben zonder dat je de voortent gebruikt, dus het zal vast een vrij groot exemplaar moeten zijn.

Ik wil ergens komende jaren wel weer op wintersport, maar dat wordt dan toch echt een huisje / appartement.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Ab » wo 22 sep 2021 17:37

De camping met sneeuw oprijden is totaal geen uitdaging.
Om de simpele reden dat je dat met een voorwielaangedreven auto gewoon niet redt in veel gevallen.
Dat ligt wel in hoge mate aan de camping.
Hoogteverschillen, of niet.
Voorbeeld: de camping in Auffenfeld is redelijk goed te doen.
Tenzij er net weer 20 cm sneeuw gevallen is.
In Fieberbrunn kan je het vergeten.
De toegangsweg is met losse auto zonder sneeuwkettingen soms al te heftig.
Je moet daar met caravan beneden blijven staan.
Het personeel van de camping komt met een 4WD Volkswagenbus de caravan omhoogrijden en op zijn plek zetten.
Tenzij je met een RAM komt..met 4 mud and snow banden erop..
Wat mij dus verschillende keren gebeurd is.
Dan krijg je te horen, doe het zelf maar, je kunt het beter dan wij. knipoog.gif
Maar een uitdaging is het dus nooit.
Wintersportcampings zorgen gewoon dat je op je plek komt.
Al ligt er een meter sneeuw, het wordt geregeld voor je.
Ik zou niet graag in een huisje of hotel zitten.
Met je eigen huisje is het veel leuker en gezelliger.
Wij gaan altijd met 3, 4 of soms5 caravans/campers.
Een sneeuwbar bouwen buiten, en een paar buitenkachels en Barbeques en wij hebben het prima naar ons zin.
Met genoeg mensen een heel speenvarken aan het houtskoolspit ( ter plaatse te huren bij een slager) is ook een paar keer voorgekomen.
Heel anders dan een hotelkamer.. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door 4Motion » do 23 sep 2021 10:50

+1 beleving is volledig anders wanneer je gaat kamperen in de sneeuw.

Vaak durf je niet. Outside of Your Comfort Zone Is Where Magic Happens. love.gif
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Hans1954 » do 23 sep 2021 20:06

Nooit geweten dat je speenvarkens kunt huren. Ha ha

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Autodriver
Berichten: 70
Lid geworden op: za 30 jan 2016 17:33

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Autodriver » do 23 sep 2021 22:40

Ondertussen 11 jaar ervaring met Knaus 500 FDK (twee kids), vanaf 2008 tot 2019.. Nu gezien leeftijd kinderen is caravan geen optie meer, helaas eigenlijk, maar moet bekennen, voorverwarmd pension en lekker doorrijden in winter heeft ook wat (4WD, dat wel)
Knaus Sudwind 500 FDK (2007), A4 Allr. Quattro 2.0 TDI 2010

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Ab » do 23 sep 2021 23:32

Hans1954 schreef:
do 23 sep 2021 20:06
Nooit geweten dat je speenvarkens kunt huren. Ha ha

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Ja, echt.
Inclusief een groot houtskoolspit.
Dat laatste willen ze graag terug.
Het varken niet. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door jessedew » wo 29 sep 2021 09:57

Ab schreef:
wo 22 sep 2021 17:37
De camping met sneeuw oprijden is totaal geen uitdaging.
Om de simpele reden dat je dat met een voorwielaangedreven auto gewoon niet redt in veel gevallen.
Dat ligt wel in hoge mate aan de camping.
Hoogteverschillen, of niet.
Voorbeeld: de camping in Auffenfeld is redelijk goed te doen.
Tenzij er net weer 20 cm sneeuw gevallen is.
In Fieberbrunn kan je het vergeten.
De toegangsweg is met losse auto zonder sneeuwkettingen soms al te heftig.
Je moet daar met caravan beneden blijven staan.
Het personeel van de camping komt met een 4WD Volkswagenbus de caravan omhoogrijden en op zijn plek zetten.
Tenzij je met een RAM komt..met 4 mud and snow banden erop..
Wat mij dus verschillende keren gebeurd is.
Dan krijg je te horen, doe het zelf maar, je kunt het beter dan wij. knipoog.gif
Maar een uitdaging is het dus nooit.
Wintersportcampings zorgen gewoon dat je op je plek komt.
Al ligt er een meter sneeuw, het wordt geregeld voor je.
Ik zou niet graag in een huisje of hotel zitten.
Met je eigen huisje is het veel leuker en gezelliger.
Wij gaan altijd met 3, 4 of soms5 caravans/campers.
Een sneeuwbar bouwen buiten, en een paar buitenkachels en Barbeques en wij hebben het prima naar ons zin.
Met genoeg mensen een heel speenvarken aan het houtskoolspit ( ter plaatse te huren bij een slager) is ook een paar keer voorgekomen.
Heel anders dan een hotelkamer.. mrgreen.gif
De beleving dat geloof ik zeker, daar kan geen verwarmd pension tegenop. Logisch idd dat de camping ervoor zorgt dat je caravan op zn plek komt. Maar, toch, je moet je er wel op instellen, ergens tussen de 15 en 30 graden op je gemak je watertank bijvullen, of dat je dat met -5 of lager moet doen.. brrr en je voortent sneeuwvrij houden, dat soort zaken. Het zal ongetwijfeld prima kunnen, maar je moet je er wel even op voorbereiden. Overigens hou ik wel heel erg van skien hoor, dus het lijkt me zeker wel leuk om eens te doen, maar denk niet dat het ook heel snel gaat gebeuren als ik eerlijk ben, zeker niet met de huidige caravan.

Marlies123
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 30 aug 2021 16:37

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Marlies123 » vr 22 okt 2021 20:40

[re.gif] haphop.gif
Vandaag was het zover, we hebben een Dethleff camper 540 qmk besteld met Alde verwarming.
We moeten tot mei wachten maar ben super blij blij.gif blij.gif
Iedereen super bedankt voor de tips en adviezen!

Zijn we nog leuke wintersport campings die jullie adviseren ? Liefst ook met een zwembad voor de kleine.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door nonblond » vr 22 okt 2021 21:04

Gefeliciteerd met jullie aankoop. Daar gaan jullie vast veel plezier van krijgen. Jammer dat jullie niet deze winter al met de caravan op wintersport kunnen. Alhoewel het de vraag is wat de regels komende winter gaan worden met de oplopende besmettingscijfers. Mijn favoriete skigebied is Serfaus-Fiss-Ladis en dan sta ik op de camping in Prutz. Maar er zijn veel campings in de buurt. De camping in Prutz heeft geen overdekt zwembad, maar je kunt met de Gästekarte met korting naar een zwembad in de richting van het Kaunertal. Het is overigens een luxe zwembad met veel voorzieningen (o.a. sauna, allerlei sportvoorzieningen en een restaurant), waarbij de prijs afhangt van wat je daar allemaal gaat doen, maar je kunt daar ook ook voor een schappelijke prijs alleen zwemmen. In Winterkamperen staan veel topics met tips voor winterkamperen.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Welke caravan met stapelbed en vast bed is geschikt voor de wintersport?

Bericht door Hans 555 » za 23 okt 2021 09:56

Marlies123 schreef:
vr 22 okt 2021 20:40
[re.gif] haphop.gif
Vandaag was het zover, we hebben een Dethleff camper 540 qmk besteld met Alde verwarming.
We moeten tot mei wachten maar ben super blij blij.gif blij.gif
Iedereen super bedankt voor de tips en adviezen!

Zijn we nog leuke wintersport campings die jullie adviseren ? Liefst ook met een zwembad voor de kleine.
Goeie keuze, die Dethleff. Alleen nu nog 'even' wachten dat de caravan geleverd wordt. mrgreen.gif
Wij hebben voor het laatst in 2019 op de camping in Mayrhofen gestaan. Leuke camping met wel kleine plekken maar de plekken achter op de camping (boven) zijn groot en daar staat ook een sanitairgebouw. Verder heeft de camping een overdekt en verwarmd zwembad waarvan het dak in de zomer open is. Verder een fijn restaurant. Nadeel is dat je ongeveer één kilometer van de skilift bent verwijderd, maar er stopt een (ski-) bus voor de camping.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”