Voor het eerst een voorseizoenplek!

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Gemineye » zo 14 mar 2021 18:42

Vorig jaar konden we niet naar het buitenland. Maar we zijn vaak lange weekenden weg geweest, en meivakantie e.d. Op de camping in de buurt. Vorig jaar zeiden we al; we kunnen eigenlijk net zo goed een voorseizoenplaats nemen! Dit jaar gaan we kijken hoe ons dat bevalt; we zetten de caravan vanaf half april tot medio juli op een camping in de buurt neer! We hebben afgelopen weekend een hele mooie zonnige plek uitgezocht, en we gaan kijken hoe ons dit bevalt!

De voorbereiding vind ik lastig, want we hebben dit nog nooit gedaan. Ik hoop dat onze Isabella voortent goed genoeg is om daar gewoon te kunnen staan (ik denk van wel hoor, want door constructie van het dak komen daar nooit waterzakken ofzo in!) dan wil ik eigenlijk worteldoek er onder leggen, en een gewoon vloerkleed erover. Geen bijzondere vloerconstructie ofzo! Gaskachel in de voortent.

Ik wil de voortent goed stormbestendig neerzetten, met goede stormbanden en luifelstokhouders (ik weet nu hoe ze heten!!).

Ik zat er nog aan te denken om bv de staanders vd tent in te boren en dan splitpennen er door, om te voorkomen dat die onverhoopt kunnen inzakken. Dat hebben we namelijk al eens gehad om een camping.

Anders nog geweldige tips?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door petronella » zo 14 mar 2021 18:54

Isabella voortenten kunnen prima op een voorseizoenplaats staan hoor, hebben wij ook vaak gedaan.
Wij hebben altijd een carbon frame.ik weet niet hoe groot jullie omloopmaat is, anders evt 2 extra dakleggers plaatsen
Wij wikkelde om de 3 voorste staanders een dikke scheerlijn ( aan de binnenkant) en dan aan de onderkant de grond in.
Die tip hebben wij ooit gehad van een comando gekregen.
Wij hebben nooit een stormband over de tent nodig gehad.

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door mark m » zo 14 mar 2021 19:02

Boren in de tentstokken zou ik zeker niet doen, je verslapt ze ermee. Een betere oplossing is om onder de borgschroeven op de dunne stok een slangklem aan te brengen.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door E.T. » zo 14 mar 2021 19:21

ALs je bang bent dat de stokken in elkaar zakken, kun er ook een slangenklem om heen zetten. Op de dunste stok tegen de dikke stok aan.

Wij hebben ook al jaren een Isabella gehad met een carbonframe, nooit geen last gehad. Nu hebben we een Ventura met een carbonframe (komt ook uit de Isabella fabrieken, maar is wat lichter van kwaliteit naar mijn idee) en die kan ook zonder problemen een seizoen aan.

De enige stormbanden die ik soms heb gebruikt zijn die van Isabella, bevestig je aan de binnenkant van het frame, maar als je de tent netjes neer zet, en je gebruikt alle haringen dan is dat vaak voldoende
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Micky » zo 14 mar 2021 19:43

Ik zou wel op het worteldoek plastic leggen wat alles goed afsluit anders heb je steeds last van ongedierte, vocht en rottend gras, mocht het dan een keer erg hard regenen blijft de vloer van je voortent gewoon droog en kun je dus ook in de nacht gewoon alles op de grond zetten.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Robertolini » zo 14 mar 2021 19:54

Isabella tegels als vloer!
Gebruik ze al 10 jaar bij voorseizoensplekken 👌.
Zo gelegd en zeer comfortabel.
Je moet ze alleen wel kwijt kunnen na het seizoen..
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Chris » zo 14 mar 2021 20:16

@ Gemineye...

Heerlijk idee hoor... doen...

Maar niet de framedelen doorboren....zet er een slangeklem bovenop en schroef die vast...
Gaten in frame delen maakt het frame niet sterker...
Blijft dat quicklocks of powergrips niet in zouden mogen schuiven...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Aviva » zo 14 mar 2021 20:50

Zorg ook voor goede haringen.. dat de tent goed vastzitten de grond....
Verder heb je het prima voor elkaar, lekker genieten van het voorseizoen haphop.gif

nb. mazzel dat je nog een plekje kon vinden, veel campings zitten al vol.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Gemineye » zo 14 mar 2021 23:19

Dank allen! Ik neem jullie tip mbt de slangenklemmen ter harte. De locks zouden niet in mogen schuiven maar hebben dat vorig jaar bij stevige wind wel een keer gedaan, en dan is de stevigheid er snel uit. Ik ben toch van het type dat liever alles overdreven vast zet en dan rustig slaapt thuis, dan dat je steeds denkt of het wel goed zal komen.

Mbt de vloer; ik heb inderdaad in gedachten om ruim worteldoek te leggen (helemaal onder de tent door, haringen door het doek heen slaan), dan plastic in de tent over de slikranden heen, en daar bovenop tenttapijt.

Dat tenttapijt moet ik nog ergens kopen trouwens, we hebben onze tent nog maar zó weinig gebruikt, er zit niet eens een passend kleed bij. Ik heb alleen een kleed voor onder de etuifel maar die is niet groot genoeg voor de hele tent. Ik zoek toch een beetje naar van dat dunne tapijt, volledig kunststof. Niet dat hele dikke tapijt.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Gemineye » zo 14 mar 2021 23:21

Aviva schreef:Zorg ook voor goede haringen.. dat de tent goed vastzitten de grond....
Verder heb je het prima voor elkaar, lekker genieten van het voorseizoen haphop.gif

nb. mazzel dat je nog een plekje kon vinden, veel campings zitten al vol.
Ook een goeie! Ik denk dat ik dat wel red. Normaal gezien zet ik de tent nooit helemaal rondom vast, dat wilde ik voor nu maar wel doen.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Gemineye » zo 14 mar 2021 23:23

Afbeelding
Dit moet het plekje worden voor dit voorjaar! Het ziet er nu allemaal nog wat saai uit, maar dat is in de lente al heel anders! Mooi zonnig plekje, toch een beetje beschut, en niet helemaal onder de bomen ivm toch een beetje netjes houden van tent en caravan.

Dit kan twee kanten op gaan. Óf we vinden het geweldig en we doen dit vaker, óf dit is één keer en nooit weer!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Wie-niets » ma 15 mar 2021 08:44

Tsja wat die laatste zin betreft is het 50%. Er zijn er die zeggen had ik het maar eerder gedaan of inderdaad nooit meer. En leuk plekje toch met goede overwegingen gekozen.
En voor de rest als de voortent ingenaaide stormlocks beschikt is dit met stormbanden inklikken toch simpel naast het feit als je alles goed vast zet.

Nog een voordeel als je vlak bij huis staat. Als je iets niet vertrouwd i.v.m. het weer ben je er zo. En we gaan weer de langer licht avonden in dus is even op en neer met dit voor uitzicht alweer een pluspunt.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Aviva » ma 15 mar 2021 09:20

Gemineye schreef:
zo 14 mar 2021 23:23

Dit moet het plekje worden voor dit voorjaar!
Dat plek ziet er heel leuk uit! Als we een paar weken verder zijn helemaal als de zon weer wat hoger staat en de bomen weer in blad komen.
Ik houd wel van dit soort plekjes lekker een beetje privacy en lekker beschut.
Ben wel benieuwd welke camping dit is in Noord-Nederland... voor dit jaar zijn we voorzien maar ik ben altijd opzoek naar leuke campings voor de volgende seizoenen.. en grote kans dat we vanaf 2022 ook wat vaker een voorseizoen in de buurt van Groningen pakken.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Gemineye » ma 15 mar 2021 09:28

RE.gif

Dit is camping de Berenkuil in Grolloo. Leuke camping, zijn we al wel vaker geweest. Grote speeltuin voor de kids, zwembad, mooi zwemmeer erbij; voor ieder wat wils. Het is wél een vrij grote camping, moet je tegen kunnen. Het terrein vinden wij echt heerlijk.

Er zijn veel verschillende soort plekken, zoals deze die wat beschutter is en wat privacy biedt, maar ook plekken op een veldje met een speelplaatsje.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Poldervrouwtje » ma 15 mar 2021 18:50

De Berenkuil :). Hebben wij jaren een seizoenplaats gehad. Super fijne camping en voor onze kinderen een toptijd ! Animatieteam daar is ongeëvenaard!
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Aviva » ma 15 mar 2021 19:51

Gemineye schreef:
ma 15 mar 2021 09:28
RE.gif

Dit is camping de Berenkuil in Grolloo.
Dank voor de tip! Dat kan dan wel kloppen dat ik de locatie niet herkende. Op de meeste campings in Noord Nederland heb ik wel eens gekeken. Bijvoorbeeld op een winter zondag. De Berenkuil zijn we nog nooit wezen kijken.

Dit plek biedt wel een voordeel met harde wind, je zult niet zo snel je tent vol in de wind hebben staan vermoed ik. Wat verder nog wel een tip is om je voortent luifel (mits je die natuurlijk gebruikt) Doordeweeks weg te halen als je naar huis bent.
Wij hebben jaren lang een seizoen plek gehad op camping de Fruithof in Klijndijk, daar lieten veel mensen de voortent luifel staan. Daar heb ik heel wat luifels zien sneuvelen, doordat bijvoorbeeld doordeweeks geen toezicht was en er toch water zakken in de luifel kwamen of haringen uit de grond getrokken werden.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Gemineye » ma 15 mar 2021 20:31

Dank voor de tip!

We hebben in principe geen voortentluifel, maar het zou me inderdaad geen prettig gevoel geven om dat te laten staan.

Ik ben wel blij met de constructie van de Isabella tent; door de constructie van het dak kunnen daar bijna onmogelijk waterzakken in blijven staan!

Overigens; we zijn al een paar keer voor kortere periode op de Berenkuil geweest. Echt leuke camping en niet heel ver van huis voor ons.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door PD » ma 15 mar 2021 20:34

Gemineye schreef:
zo 14 mar 2021 23:23
Dit kan twee kanten op gaan. Óf we vinden het geweldig en we doen dit vaker, óf dit is één keer en nooit weer!
Zo zijn wij vorig seizoen ook begonnen op De Kleine Abtshoeve; onder voorbehoud geboekt voor de periode mei-juni-juli en we wisten vooraf niet eens of we het wel vol zouden houden..... normaalgesproken staan we elk weekend op een andere camping..... maar het is ons, vooral vanwege Corona en de uitstekende faciliteiten op de camping (o.a. maaltijdservice onder de luifel), uitstekend bevallen.

Zo goed zelfs dat we nu alweer sinds begin november op dezelfde camping staan, en ook al vertrekken we er 28 maart, we zijn het zeker nog niet beu mrgreen.gif
Vanaf april echter gaan we weer rondtrekken met de caravan; ook leuk thumbup.gif

Uiterlijk 26 november gaan we weer naar deze camping, wederom voor een winterseizoen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Gemineye » do 18 mar 2021 18:26

In het eerste weekend van april gaat het gebeuren; als het dan een beetje droog is dan ga ik er voor. Mijn vrouw moet dan werken, kan manlief mooi in alle rust alles klaar zetten.

Ik heb een stuk worteldoek gekocht, een stuk dik plastic en een nieuw tenttapijt. Die hadden we helemaal niet want de tent gebruikten we bijna nooit en de vorige eigenaar ook niet. Vorige keren legde ik helemaal niks op de grond, maar voor langere tijd moet het toch maar.

Mijn idee; stuk worteldoek (veel te groot) neerleggen, caravan er bovenop zetten zodat worteldoek ook onder de caravan zit voor een deel. Tent bovenop dat worteldoek zetten, zorgen dat het worteldoek overal ruim onder de tent uitsteekt. Dan de tent opzetten, haringen door het worteldoek heen slaan. Vervolgens het plastic in de tent leggen over de flappen van de tent heen, en daar bovenop het tapijt.

Dan doe ik het toch goed? We willen eigenlijk niet nog aparte tegels ofzo op de grond leggen trouwens.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door dieseltijger » do 18 mar 2021 18:37

Lekker hoor - en niet verkeerd. Een kennis van ons is een verpleegkundige anesthesie en heeft dus regelmatig oproepdiensten. Wat hij heeft: een voorseizoensplaats op max een half uurtje fietsen van het ziekenhuis. Lekker relaxed genieten van het buitenleven na het werk, geen gereis of inpakwerk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Aviva » do 18 mar 2021 18:55

Gemineye schreef:
do 18 mar 2021 18:26
In het eerste weekend van april gaat het gebeuren; als het dan een beetje droog is dan ga ik er voor. Mijn vrouw moet dan werken, kan manlief mooi in alle rust alles klaar zetten.
Sommige campings bieden de mogelijkheid als je een voorseizoen hebt geboekt dat je een hier weekend voor Pasen op mag bouwen, zo kan je met Pasen al genieten. Het is maar een tip....
Laatst gewijzigd door Aviva op do 18 mar 2021 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Micky » do 18 mar 2021 19:19

[re.gif]

yes, onze camping ook dus over een dikke week staan we eindelijk weer mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Paul » do 18 mar 2021 19:21

Wij ook, volgende week vrijdag middag begint het seizoen weer :)
Vooruitzichten qua weer zijn goed.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door PD » do 18 mar 2021 19:27

Volgende week zondag, 28 maart, eindigt ons winter/voorseizoen weer..... dan gaan we weer rondtrekken; ook heel veel zin in blij.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Voor het eerst een voorseizoenplek!

Bericht door Micky » do 18 mar 2021 19:35

[re.gif]

Dat begrijp ik, jullie hebben echt lang "gestaan" voor jullie doen en hoe leuk ook, de komende afwisseling is dan ook weer welkom thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”