Google Earth

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Google Earth

Bericht door Kooiton » ma 28 jan 2008 14:42

Wie heeft Google Earth op zijn computer en gebruikt deze site om zo een oordeel te krijgen van de omgeving van bv de camping waar hij naar toe gaat? Ik doe dit namelijk bij alle campings waar ik wel interesse in heb. Je kunt vrij goed bepalen hoe de ligging is ten opzichte van steden, dorpjes, aanrijroute, afstand tot strand, indeling van de camping, veel of weinig groen, etc, etc. Nog niet heel Europa is scherp te krijgen maar het meeste toch al wel. Mijn vrouw lachte mij uit toen ik afgelopen jaar de hele route naar Kroatie aan het volgen was en toch een redelijk beeld had van wat ik onderweg zoal tegen zou komen. Ben ik de enige met zo'n kreukel in de bol?
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » ma 28 jan 2008 14:51

Nee, zo'n kreukel heb ik ook :D
zelfs erger, ik plan mijn route in google earth en via de verzendknop, kan ik die overbrengen in mijn TomTom :D
erg handig!

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 28 jan 2008 15:20

Nee jij bent niet de enige met zo'n kreukel.
Kijk regelmatig op google earth, zelf waar klanten zitten om een indruk van de omvang te krijgen, maak er soms zelfs buitenterrein plaatsings schetsen mee (makkelijk voor het installatieteam)

Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Asterix » ma 28 jan 2008 15:26

alleen jammer dat de google earth beelden al zo oud zijn.
Zeker 3 tot 4 jaar ouder. Dat zie ik bij ons thuis,

Kijk ook maar eens naar de brug in Milau, die is nog altijd niet af.

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 28 jan 2008 16:29

Niet overal, waar ik altijd op vacantie ga zijn ze net 1 jaar oud

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » ma 28 jan 2008 16:41

Eath gebruik en bekijk ik ook wel, die heb ik ook op mijn gsm staan altijd leuk en samen de gsm druk je op de 0 en geeft hij weer waar je je bevind het is nog niet helemaal exact maar het kan schelen tot 1700 meter, maar het is vaak wel erg dichtbij, maar vind het leuk om te volgen en leuk voor op de mobiel
Ook kan je dan meteen routes plannen en restaurants e.d. opzoeken.


Op de computer gebruik ik meer de maps van live.com
http://maps.live.com

Is nieuwe en je kan als je voldoende inzoekt hem zetten op bird eye en dan zie je het echt mooi verschrikkelijk, google eath ziet er dan direct niet meer uit. alleen is nog niet alles zo dichtbij in beeld gebracht.
Nadeel is dus nog niet alles in beeld, voordeel is dat het vele malen mooier is dan eath van google.
en je kan in bird eye modus ook de "camera" draaien.

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » ma 28 jan 2008 18:04

Idd, vele male duidelijker, bedankt voor de link :D :D

Paul Boerefijn

Bericht door Paul Boerefijn » ma 28 jan 2008 18:55

Ik gebruik Google Earth ook veel, maar niet om campings te bekijken. We reserveren bijna nooit. Ik gebruik het vaak om te kijken naar welk gebied of streek we gaan.

Veel van de gebieden die onze interesse trekken zijn zo onscherp dat de comping niet eens te vinden is.

Op Google Earth kun je ook niet zien hoe de sfeer is e.d., daarvoor gebruik ik campingmening.nl e.d.

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » ma 28 jan 2008 18:59

Gerhard N schreef:Idd, vele male duidelijker, bedankt voor de link :D :D
ja hij is goed he, vind hem echt top.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » ma 28 jan 2008 23:19

Ook een mooie Site Diesel. Ik heb er even op gekeken, Nederland is net effe scherper. Ik ben even naar onze vakantie bestemming, Rovinj in Kroatie, gaan kijken maar die was zeker niet scherper. Ik heb hem in favoriten staan en ga mij eerdaags wat meer verdiepen in deze site. Bedankt nog trouwens.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7832
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » ma 28 jan 2008 23:39

Ik heb ook even gekeken; wilde als een vogeltje over een paar mooie plekjes in Franrijk vliegen [Aveyron en Auvergne] maar dat is daar niet mogelijk; wellicht bang door de vogeltjesetende Fransen afgeschoten te worden :?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Tramp

Re: Google Earth

Bericht door Tramp » ma 28 jan 2008 23:45

Kooiton schreef:Wie heeft Google Earth op zijn computer en gebruikt deze site om zo een oordeel te krijgen van de omgeving van bv de camping waar hij naar toe gaat?
Onder andere..

Maar vooral gebruik ik G.E. om mijn geplande vakantie-motorfiets-routes vooraf op de computer te kunnen bekijken en waar mogelijk te perfectioneren.

Met de 3D plaatjes van Google Earth kun je namelijk zo mooi controleren of je gekozen paadjes en weggetjes behalve interessante curven en bochten in het horizontale vlak ook voldoende verticaal vertier bieden.. 8)
Laatst gewijzigd door Tramp op di 29 jan 2008 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » di 29 jan 2008 08:57

Ik gebruik beide. Toevallig sinds een kleine week. Met name omdat Earth.view idd voor Nederland recenter en scherper is.

En idd ik kijk ook regelmatig naar campings waar wij ons oog op hebben laten vallen.

Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Asterix » di 29 jan 2008 08:59

bird eye is beschikbaar voor de buurt waar ik woon. Dan loopt google earth niet mee.
Soms is de ene scherper, dan weer is de andere scherper.

Tramp

Bericht door Tramp » di 29 jan 2008 13:11

Kan een kwestie van de instellingen zijn of een trage verbinding of een trage computer.

In principe staat heel nederland er vlijmscherp op.

Ik gebruik Google Earth sinds het allerprilste begin, maar de tijden dat Nederland slechts met rudimentaire vage plaatjes werd getoond ligt allang achter ons.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » di 29 jan 2008 15:43

Nee ligt echt niet aan de instellingen.

De stad Utrecht kan ik vele malen helderder inzoomen dan mijn woonplaats of mijn werkstad.

Ab
Moderator
Berichten: 26742
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » di 29 jan 2008 17:09

Klopt, er zijn niet overal fotos gemaakt.
Mijn woonplaats bijv. niet, en dan is het vergelijkbaar met G E.

Effe een plaats verderop echter wel.. Super !!
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Tramp

Bericht door Tramp » di 29 jan 2008 17:16

Volvodriver schreef:Nee ligt echt niet aan de instellingen.

De stad Utrecht kan ik vele malen helderder inzoomen dan mijn
woonplaats of mijn werkstad.
Sja in la douce france loopt Google Earth qua oplossing nog wat achter
Maar daarvoor heb je dan weer Geoportail

keuze in 2 of 3D

Afbeelding

Tramp

Bericht door Tramp » di 29 jan 2008 17:37

Ab schreef:Klopt, er zijn niet overal fotos gemaakt.
Afbeelding

Huh!?!

Paul Boerefijn

Bericht door Paul Boerefijn » di 29 jan 2008 22:46

Geoportail is in Frankrijk inderdaad scherper dan Google Earth en Live Maps. Op Geoportal kan ik nét het tennisveld van de camping er uit halen.

Toch vindt ik de scherpte van de landelijke gebieden zwaar tegenvallen. Als je ziet hoe scherp bv Scheveningen te zien is, daar kun je met gemak merken van auto's herkennen.

Het 3D effect is in de grote steden mooi, maar volg je een b.v. een rivier (probeer de Canyon du Verdon eens) dan zie je het water regelmatig over de berghellingen gaan, ipv door het dal. Foutje, denk ik dan..........

Ondanks alle op- en aanmerkingen, het blijft het een gave toepassing. Het wordt tijd dat camings hun telefooncel inruilen voor draadloos internet, dan hebben we er op vakantie ook wat aan.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » wo 30 jan 2008 09:27

Tramp.
Heel aardig met Geoportail kan ik idd het huisje beter onderscheiden dan met Google Earth of Map.google.

Maar in Nederland kan ik mijn woon- en werkplaats minder scherp krijgen als de stad Utrecht. En ook een stad als Groningen is in Google Earth minder scherp als Utrecht. Ik kan daar geen automerken bepalen. In Utrecht wel.

Tramp

Bericht door Tramp » wo 30 jan 2008 09:56

Gen automerken scherp krijgen.. hahahaha

Tramp

Bericht door Tramp » wo 30 jan 2008 10:06

Paul Boerefijn schreef: volg je een b.v. een rivier (probeer de Canyon du Verdon eens) dan zie je het water regelmatig over de berghellingen gaan, ipv door het dal. Foutje, denk ik dan..........
Aan zee met steile kuststroken zie je dat vaak.

Die vertekening van de waterspiegel is een gevolg van de onderlinge afstand tussen de hoogte ijk- punten en de mate van afronding van het gebruikte "raster" waarop de foto is "geprojecteerd".

Er bestaan DEM's (digital elevatie maps) waar die afstand tussen de verschillende ijk- punten plus minus 90 meter bedraagt en DEM's waar dat plusminus een kilometer is.. meen ik.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » wo 30 jan 2008 11:48

In plaats van Google Earth kun je ook het programma Virtual Earth van Microsoft gebruiken. Een beetje afhankelijk van de plaats is dit in sommige gevallen beter, maar in andere gevallen slechter. Het viaduct van Millau is hier ook niet af. Ik gebruik trouwens de programma's ook om campings te bekijken, met name of ze niet dicht langs drukke wegen en spoorlijnen liggen.
Ad
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

BDoets

Bericht door BDoets » wo 20 feb 2008 22:33

Waar ik GE graag voor gebruik... ik plan soms fietstochtjes in Nederland, volgens het fietsknooppunt-route-systeem. Ik heb er een boekje voor, en voor sommige provincies is er ook een website.
Omdat je het beginpunt zelf kan kiezen, wil ik dan wel weten of ik op dat punt de auto kan parkeren (om de tandem van het dak te halen). Dan ga ik in GE kijken of dat kan.

Bart

Plaats reactie

Terug naar “Routes”