Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door poorbeek » zo 13 jun 2021 11:13

We hebben besloten dit jaar Frankrijk Binnendoor te gaan doen met de caravan. We hebben een Eriba Triton met een Mini Clubman Cooper. We willen mogelijk de Route des Cretes doen maar ik kan nergens uit opmaken of die met de caravan te rijden is. We zijn gewend Binnendoor over passen te rijden.

Zijn er andere routes die vergelijkbaar zijn en ook met de caravan te rijden zijn.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Laatst gewijzigd door poorbeek op zo 13 jun 2021 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door hoboken » zo 13 jun 2021 11:21

Dat mag geen probleem zijn, ruime brede wegen.
Bij mooi weer en vooral in de weekenden zijn er wel veel motoren onderweg.
Ook erg mooi en in de zelfde streek de route du vin in de Elzas, ook hiervoor geld in de weekenden druk.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door Wie-niets » zo 13 jun 2021 11:51

Je hebt in Frankrijk veel Routes des Cretes knipoog.gif Dus welke?
Maar je bedoeld waarschijnlijk o.a. die van De Verdon.
Volgens mij met die combinatie is het geen punt. Maar met route planners kun je de route ook virtueel rijden.
Soms scheelt ook of je een route aan de andere kant begint i.v.m. met overhangend rotsen.

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door poorbeek » zo 13 jun 2021 21:53

hoboken schreef:Dat mag geen probleem zijn, ruime brede wegen.
Bij mooi weer en vooral in de weekenden zijn er wel veel motoren onderweg.
Ook erg mooi en in de zelfde streek de route du vin in de Elzas, ook hiervoor geld in de weekenden druk.
Dat is goed om te horen. Qua planning zijn we flexibel dus zou er door de weeks doorheen kunnen rijden.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Kasper

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door Kasper » ma 14 jun 2021 09:54

Ik zou de route des Cretes niet gaan rijden met de caravan, het heeft ook geen zin, je rijdt een rondje en komt weer op de zelfde plek uit. Waarschijnlijk bedoel je de D952 en dat gaat wel met de caravan als je genoeg ervaring hebt.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door eurotrotter » ma 14 jun 2021 11:54

[re.gif]

Inderdaad,dit is de route langs de "Gorges du Verdon" op Sofia Loren en Brigitte Bardot na de mooiste schepping van De Heer. mrgreen.gif
Maar inderdaad;niet met de carvavan langs gaan,hoewel ik daar n paar jaar geleden daar nog een Tsjechische touringcar tegenkwam.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door Knaus440 » ma 14 jun 2021 13:51

Route du cretes in de Vogezen is toch geen rondje?
We hebben, delen van, deze route gereden met auto solo, vouwwagen, camper en caravan. Is met een beetje ervaring goed te doen. Soms bochtige stukken. En ook pittige klimmetjes, en bochten, om op de hoger liggende route te komen.
En er fietsen mensen, rijden motoren, etc.
Oja, en Fransen die vanaf 11.30 tot 12.15 uur racen om op tijd bij de lunch thuis te zijn. Lekker rustig rijden tussen 12.00 en 13.30 uur, ongeveer.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Kasper

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door Kasper » ma 14 jun 2021 13:55

Ik had het over route des Cretes bij de Gorges du Verdon.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door poorbeek » ma 14 jun 2021 14:28

Knaus440 schreef:Route du cretes in de Vogezen is toch geen rondje?
We hebben, delen van, deze route gereden met auto solo, vouwwagen, camper en caravan. Is met een beetje ervaring goed te doen. Soms bochtige stukken. En ook pittige klimmetjes, en bochten, om op de hoger liggende route te komen.
En er fietsen mensen, rijden motoren, etc.
Oja, en Fransen die vanaf 11.30 tot 12.15 uur racen om op tijd bij de lunch thuis te zijn. Lekker rustig rijden tussen 12.00 en 13.30 uur, ongeveer.
Die route bedoel ik. Moet dus prima kunnen als je je niet gek laat maken.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door poorbeek » ma 14 jun 2021 14:29

Kasper schreef:Ik zou de route des Cretes niet gaan rijden met de caravan, het heeft ook geen zin, je rijdt een rondje en komt weer op de zelfde plek uit. Waarschijnlijk bedoel je de D952 en dat gaat wel met de caravan als je genoeg ervaring hebt.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Die route ken ik maar die bedoel ik niet. Wel een fantastische omgeving daar!!

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door Knaus440 » ma 14 jun 2021 14:58

De route du cretes is van oorsprong aangelegd om snel van ene deel Vogezen naar ander deel te komen met oorlogsmaterieel 1e wereld oorlog. En dan veeal op de hoogtes blijven en niet steeds weer naar een dal. En weer naar een top, etc etc.
Het heet niet voor niks een bergkam route!
De Vogezen zijn al eeuwen een conflict gebied tussen Duitsland en Frankrijk. Soms was het Frans dan weer Duits. De bergkam is ook tijdje grens geweest.
Vandaar dat sommige dorpen een Franse en andere een Duitse naam hebben. En het van dorp tot dorp verschilt of men Duits wil verstaan.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Mariette
Berichten: 241
Lid geworden op: za 12 jan 2013 19:56

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door Mariette » ma 14 jun 2021 15:46

Als er een touringcar bus kan rijden dan kun je ook met de caravan.

Kasper

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door Kasper » ma 14 jun 2021 15:49

Doe je best! Als je het over de route die ik heb genoemd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Route des Cretes met de caravan of vergelijkbaar!

Bericht door Knaus440 » ma 14 jun 2021 20:09

Zullen we ons beperken tot de vraag van TS, de route du cretes in de Vogezen.
Daar kom je inderdaad ook touringcars tegen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”