Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Kasper

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door Kasper » do 16 jul 2020 17:12

RE.gif Vakantie kost geld, maar je moet er ook van genieten! En soms een andere route nemen, is gewoon leuk! knipoog.gif Al kost het soms wat extra. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door Gumm » vr 17 jul 2020 01:43

Henny schreef:
do 16 jul 2020 15:22
. RE.gif .....en dan op die tijd bij Maastricht ???
Stel 6 u Den Bosch...half uur later Eindhoven en dan weer een half uur later Maastricht....en dat alles met een caravan erachter ?
scratch.gif
Even teruggekeken. Ons "logboek" vermeldde : 05:25 Den Bosch - 06:44 - 07:00 ring Maastricht - 09:15 Lux, in 2015 , 2014 , 06:00 Den Bosch - 07:30 Maastricht ring- 10:00 lux, in 2016, 05:42 Den Bosch - 07:40 over de Belgische grens- 10:10 Luxemburg tanken.
We reden volgens dezelfde agenda met ongeveer 85-87km/h gemiddeld over een dag. (incl. gecombineerde tank/rust pauzes was dit 76-77km/h).\
De naald zal waarschijnlijk net onder de 100km/h hebben gestaan. Reizen van 1558km betekenden 19 a 20 rij uren ongeacht het aantal overnachtingen.
Terugkijkende eigenlijk ieder jaar nagenoeg hetzelfde, wat ik heb bijgehouden geeft me zekerheid, mijn planning klopte hierdoor eigenlijk altijd redelijk.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door eurotrotter » vr 17 jul 2020 11:13

Kasper schreef:
do 16 jul 2020 17:12
RE.gif Vakantie kost geld, maar je moet er ook van genieten! En soms een andere route nemen, is gewoon leuk! knipoog.gif Al kost het soms wat extra. mrgreen.gif
Natuurlijk is n ander route nemen leuk,maar als je n bepaald doel voor ogen hebt moet je ook naar het kostenplaatje kijken.
Buitende kosten van de Zwitserse vignetten,moet T.S. ook nog eens een behoorlijk stuk autoroute in Frankrijk betalen omdat hij in een ongunstige hoek om de RN te rijden Frankrijk binnenkomt.
En als hij via Luxemburh-Besancon-Bourg-Lyon rijdt ,hij zonder peage perfect op zijn bestemming kan komen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Kasper

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door Kasper » vr 17 jul 2020 17:47

RE.gif Je hebt helemaal gelijk, ik was ook even te snel met het plaatsen van het kaartje en toen zag ik dat hij ook nog door Zwitserland moest. Dat was niet de bedoeling, het ging mij erom dat je heel goed door Duitsland kan rijden en bij Mulhouse Frankrijk in, dat is goed te doen. Vooral omdat ze uit Groningen vertrekken en dan ben je ook al heel gauw op de A31 in Duitsland. knipoog.gif

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door Ageeth » zo 19 jul 2020 21:44

Nimma schreef:
ma 13 jul 2020 23:55
Leuke camping Ageeth. Neem als het kan 1 (vouw)fiets mee. Als je achteraan staat is het een heel eind lopen naar de camping winkel voor een broodje.

Ja ik had het gelezen. we zitten ongeveer 5 min lopen van het zwembad vandaan dus dat hoeft nu niet.

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door Ageeth » zo 19 jul 2020 22:04

Gumm schreef:
do 16 jul 2020 14:13
Gelet op de gewenste vertrektijd, zouden jullie, als je deze route verkiest, omstreeks 05:30/06:00uur op de ring rond 's-Hertogenbosch kunnen rijden en zijn jullie ca 30min later op de ring van Eindhoven te zien.
Ga er dan maar van uit dat jullie dan omstreeks 07:00 door Maastricht zullen rijden.
Hier is, een leuk stukje alternatieve route mogelijk: Over de Maas, Als de bakker open is, een vlaai kopen, en voor de grote Tunnel op de ring rond Luik ben je weer op de baan ( N278 / E79 / autoweg N313).
Ergens rond 07:30 en 08:00 uur kunnen jullie in Belgie zijn, om omstreeks 10:00 uur aan de koffie te zitten bij de laatste pomp in Luxemburg. (Ter indicatie: het is ongeveer 430km vanaf Den Bosch of ca 550 vanaf Zwolle naar Berghem/ Luxemburg).
Eventueel kunnnen jullie heen of terug ook via Martelange rijden. (Brandstof nog goedkoper /tax free drank / camping Officiel Arlon ).
Het is even de vraag hoeveel kilometer je op de eerste dag denkt te gaan rijden voor we deze dag wat overnachtingscampings kunnen noemen.
Hoeveel km we gaan rijden weten we nog niet. Als het allemaal mee zit tegen de 700km. Ik wil proberen om in noord Frankrijk, ter hoogte van Metz/Nancy te komen op onze eerste dag. Het ligt een beetje aan hoe druk het gaat worden op de weg.
Dus een goede overnachtingscamping ter hoogte van Metz/Nancy is welkom. haphop.gif

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door Ageeth » zo 19 jul 2020 22:09

Kasper schreef:
do 16 jul 2020 16:28
Meestal ga ik via de A37, de A31 in Duitsland op en dat zouden jullie vanuit Groningen ook kunnen doen, maar dan via de A7. De 31 rijdt lekker rustig en je schiet ook goed op en bij Mulhouse ga je je Frankrijk in. Of een stukje door Zwitserland, is ook leuk, het is natuurlijk ook genieten! knipoog.gif
Zie wel dat er veel werkzaamheden zijn, maar ook dat kun je niet altijd vermijden.

De route via Duitsland hebben we geschrapt. Dit omdat ik ook zag dat er veel wegwerkzaamheden zijn. En aangezien we vroeg vertrekken ga ik ervan uit dat we in Nederland zonder veel drukte door kunnen komen en hopelijk België ook. knipoog.gif
Bij Luik moeten we las ik goed opletten dat we de rondweg nemen en niet dwars door Luik gaan.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door eurotrotter » zo 19 jul 2020 22:51

Ageeth schreef:
zo 19 jul 2020 22:09
Kasper schreef:
do 16 jul 2020 16:28
Meestal ga ik via de A37, de A31 in Duitsland op en dat zouden jullie vanuit Groningen ook kunnen doen, maar dan via de A7. De 31 rijdt lekker rustig en je schiet ook goed op en bij Mulhouse ga je je Frankrijk in. Of een stukje door Zwitserland, is ook leuk, het is natuurlijk ook genieten! knipoog.gif
Zie wel dat er veel werkzaamheden zijn, maar ook dat kun je niet altijd vermijden.

De route via Duitsland hebben we geschrapt. Dit omdat ik ook zag dat er veel wegwerkzaamheden zijn. En aangezien we vroeg vertrekken ga ik ervan uit dat we in Nederland zonder veel drukte door kunnen komen en hopelijk België ook. knipoog.gif
Bij Luik moeten we las ik goed opletten dat we de rondweg nemen en niet dwars door Luik gaan.

RE.gif
Na Visé ,de afslag 4,Cheratte richting A 25,luxemburg blijven volgen.
Dat is de rechter rijbaan,na die splitsing splitst de weg weer in twee rijbanen,jij neemt weer de rechter rijbaan.
Als je steeds A 25 Luxemburg volgt kun je niet verkeerd rijden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door Ageeth » ma 20 jul 2020 21:28

Hartelijk dank eurotrotter,

Ik ga het noteren. Gaat vast goed komen.

gr Ageeth

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door eurotrotter » ma 20 jul 2020 22:48

Ageeth schreef:
zo 19 jul 2020 22:04

Dus een goede overnachtingscamping ter hoogte van Metz/Nancy is welkom. haphop.gif
Iets verder als Nancy,op 750 km van Groningen vind je deze camping:( met zwembad)

https://www.kleinenfijncampings.nl/fran ... ge-109705/

In het stadje Plombieres les bains.

Ik ken m zelf niet,maar de recensies op Zoover zijn veelbelovend.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door Gumm » za 25 jul 2020 06:22

Tipje: schrijf een paar campings op, bijvoorbeeld met geeltjes in de campinggids
De eerste voor als alles tegen zit, de laatste voor als alles meezit, en 2 er tussen in.
's-middags hebben jullie er vast al een beeld van en eventueel bel je ze onderweg even.
Check als voorbeeld de volgende overnachtingscampings maar eens: Camping Officiel Arlon, Camping Mamer, Le Paquis in corney sur Moselle, Camping de Villey le Sec, Camping Porte des Vognes
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door Ageeth » vr 14 aug 2020 20:09

Afgelopen dinsdag weer thuis gekomen. We hebben twee heerlijke weken gehad. We hebben ons goed aan de corona maatregelen gehouden en drukke plekken niet bezocht. Je ziet dat veel mensen zich niet houden aan de regels. Ook op de camping.
De reis heen en terug ging eigenlijk zeer voorspoedig. 3:00 vertrokken uit Groningen. We hebben de route via Zwolle, Enschede, Maastricht, Luik, onderste stukje Luxemburg en dan bij Nancy de snelweg af en via de N wegen gereden. Tot Lyon en toen de snelweg weer op.
Een mooie rit via de N wegen en helemaal niets geen file, terwijl we hoorden dat dit wel het geval was op de route de soleil.
Overnachtingscamping de heenreis was net voorbij Besancon, camping Plage d'osselle. Het enige voordeel aan deze camping was het zwemmeertje.
We kwamen rond 15 uur hier aan, het was heel warm weer dus heerlijk verkoeling. Maar je kunt het geen camping noemen, paar plekken maar voor overnachting maakt ons dat niet uit. Sanitair is niet schoon omdat de bezoekers van het meertje hier ook de hele dag naar de wc gaan.
En na sluitingstijd meertje nog live muziek op het terras tot 24:30 en daarna nog lang onrustig.
Maar we hebben het dus makkelijk in 1 overnachting kunnen doen.

Terugreis hebben we op een camping gestaan net voorbij Nancy. Camping de la Moselle. Een keurige camping met klein zwembad en net sanitair. Ook het restaurant was prima kwaliteit. De terugreis ( op maandag) was via de N weg drukker, en vooral tussen Lyon en Bourg en Bresse drukte en wat oponthoud.

Maar de N weg was een zeer goede tip en nemen we volgende keer gewoon weer. Rustig kunnen pauzeren, geen overvolle parkeerplaatsen of staan op vrachtwagen plekken waar de pislucht niet te houden is. Nee hoor helemaal prima.

De campings had ik gevonden via de camping app alle campings in Frankrijk. Ideale app en kun je onderweg zoeken welke camping je wilt en welke voorzieningen er zijn.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar camping L'Hirondelle in Menglon

Bericht door eurotrotter » vr 14 aug 2020 20:58

Ageeth schreef:
vr 14 aug 2020 20:09
De terugreis ( op maandag) was via de N weg drukker, en vooral tussen Lyon en Bourg en Bresse drukte en wat oponthoud.


Eigenlijk zou je ,voor dei paar centen,gewoon de peage moeten nemen vanaf Lyon st priest naar Bourg en Bresse,overigens ook als je richting het zuiden gaat:

Komende vanuit het Noorden,in Viriat de A 40/A42 nemen,deze volgen en vervolgens vóór Lyon via het vliegveld "saint Exupery: de A 432 nemen tot de splitsing me de A 43 richting Lyon /Marseile nemen,na een vijftal kilometers kom je dan op de ringweg van Lyon waar je richting Marseille volgt.

https://www.google.nl/maps/dir/46.24763 ... 07,4.97869
25,11.08z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d5.0967142!2d45.720592!3s0x47f4c93db0f5d087:0x5ea6e3c4df6b32df!1m0!3e0

Vanuit het zuiden naar het noorden uiteraard in omgekeerde volgorde.
Je laat dan de meeste file hotspots rond Lyon links liggen ,en heb ook met de drukte naar en in Bourg en Bresse niks te maken.

dit stuk kost je slechts een meerprijs van € 12,70 aan tol.
( Bron:https://www.autoroutes.fr/fr/itineraires.htm)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”