Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Hugo75
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 14:46

Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door Hugo75 » wo 8 jul 2020 10:28

Hallo allemaal,

Dit jaar willen we naar Castellane rijden in de regio Regional park du Verdon. Uiteraard zijn er meerder wegen die naar Rome(in dit geval Castellane gaan) Heeft iemand hier ervaring met deze bestemming. Ik heb gekeken naar de route langs Lyon en dan via Grenoble en dan nader je Castellane vanaf de Noordzijde. Vooral het laatste gedeelte lijkt met erg lastig met veel slinger bochten(haarspeld)

De route via de Route du Soleil naar Avignon is langer maar wellicht de betere optie met een 1300kg Fendt en een wagen vol met 2 volwassenen en drie spruiten van 10 en 8. Ik heb geen hekel aan autorijden maar ik hoop dat iemand hier wellicht ervaring heeft met een van deze twee routes?

Ik lees het hier graag terug en alvast bedankt voor de reactie's................. en allemaal een fijne vakantie uiteraard!!! haphop.gif
Ford C max 1.6 tdci 2012 & Fendt Platin 470 '99

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door eurotrotter » wo 8 jul 2020 11:10

DE route vanaf Lyon via Grenoble naar Castellane is goed te rijden,als u vanaf Grenoble de A51 neemt die later overgaat in de D 1075.
U volgt deze weg ,via Aspres sur Buëch,naar Sisteron,van af hier word het weer wegnummer N 85,die u via Digne les bains naar Castellane voert.
U kunt er voor kiezen om vóór Sisteron de A 51 te nemen en deze een kilometer of 20 verder ,bij Chateau Arnoux ,afslag 21 ,weer te verlaten .

https://www.google.nl/maps/dir/Grenoble ... 092193!3e0

Er is nog een mogelijkheid om naar Castelane te rijden;

DE A 7 van Lyon richting Orange/Marseille.
Neem daar de afslag 18,Montelimar sud,vervolgens de D 133/D 541/D 538 naar Nyons.
Van Nyons de D 94 naar Serres
Daar neem je de D 1075 ( die van Grenoble komt) naar Sisteron,Voorbij Sisteron in Chateau Arnoux de N 85 blijven volgen naar Castelane.

https://www.google.nl/maps/dir/26200+Mo ... 462419!3e0

Je komt dan bij Sisteron weer op de N85.

Let wel even op net volgende:

OP de N 85,een stukje voort Castelane ligt de Col des Leques (1150 mtr,8 %) een beetje een vieze ,smalle afdaling (naar mijn smaak)
Deze is gemakkelijk te omzeilen als je in Barême niet de N 85 richting Castelane ( Grasse/Cannes)volgt ,maar de N202 richting Nice neemt.
Deze N 202 neem je via St Andre les alpes naar St Julien du Verdon,net door het dorp neem je vervolgens de D 955 naar Castelane,je komt dan net voor Castelane op de rotonde bij de supermarkt weer op de N 85.
Deze weg loopt langs de Verdon en is minder steil,minder bochtig .

https://www.google.nl/maps/dir/Digne-le ... 462419!3e0
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

sailor wim
Berichten: 2666
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door sailor wim » wo 8 jul 2020 11:30

Hugo voer je gegevens is in op caravantrekker.nl
En niet onbelangrijk het gewicht van de beladingen.
Met drie spruiten achterin hoort dat wat mij betrefd bij de voorbereiding.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door JanPunne » wo 8 jul 2020 12:05

De route die Eurotrotter aangeeft is prima te doen!
Vroeger reden we dit ook, toen nog zonder die A51 en zelfs dat ging prima.
Ik weet niet of het nog steeds zo is maar we kwamen op een gedeelte heel wat keren over spoorwegovergangen.
En daarbij het is ook nog eens een hele mooie route.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door eurotrotter » wo 8 jul 2020 12:11

sailor wim schreef:
wo 8 jul 2020 11:30
Hugo voer je gegevens is in op caravantrekker.nl
En niet onbelangrijk het gewicht van de beladingen.
Met drie spruiten achterin hoort dat wat mij betrefd bij de voorbereiding.
Caravantrekker,nl kan je echt niet adviseren over het rijden van trajecten hoor.
Die kunnen alleen een theoretische analyse( natte vinger werk) maken van wat een auto met caravan aankan w.b. het nemen van een helling.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door eurotrotter » wo 8 jul 2020 12:17

eurotrotter schreef:
wo 8 jul 2020 11:10
DE route vanaf Lyon via Grenoble naar Castellane is goed te rijden,
EDIT: U benadert Castellane altijd vanuit het noorden of u moet vanaf de middellandse zeekust er heenrijden,van uit Dragiugnan of Cannes.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door JanPunne » wo 8 jul 2020 13:23

eurotrotter schreef:
wo 8 jul 2020 12:11
sailor wim schreef:
wo 8 jul 2020 11:30
Hugo voer je gegevens is in op caravantrekker.nl
En niet onbelangrijk het gewicht van de beladingen.
Met drie spruiten achterin hoort dat wat mij betrefd bij de voorbereiding.
Caravantrekker,nl kan je echt niet adviseren over het rijden van trajecten hoor.
Die kunnen alleen een theoretische analyse( natte vinger werk) maken van wat een auto met caravan aankan w.b. het nemen van een helling.
“Natte vingerwerk”?
Daarmee doet u ze schromelijk te kort.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18187
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door deusjevo » wo 8 jul 2020 13:34

eurotrotter schreef:
wo 8 jul 2020 12:17
eurotrotter schreef:
wo 8 jul 2020 11:10
DE route vanaf Lyon via Grenoble naar Castellane is goed te rijden,
EDIT: U benadert Castellane altijd vanuit het noorden of u moet vanaf de middellandse zeekust er heenrijden,van uit Dragiugnan of Cannes.
Laatste keer zijn wij via Draguignan naar Castellane gereden, dat is prima te doen, ook voor combi’s met wat minder power.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door WdePundert » wo 8 jul 2020 13:41

Niet echt natte vingerwerk begrijp ik, maar eerdere berichten hierover hebben mij er wel van overtuigd dat je de gegevens best ruim kunt interpreteren en dat er meer marge is.
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

Kasper

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door Kasper » wo 8 jul 2020 13:52

JanPunne schreef:
wo 8 jul 2020 12:05
De route die Eurotrotter aangeeft is prima te doen!
Vroeger reden we dit ook, toen nog zonder die A51 en zelfs dat ging prima.
Ik weet niet of het nog steeds zo is maar we kwamen op een gedeelte heel wat keren over spoorwegovergangen.
En daarbij het is ook nog eens een hele mooie route.
Ik dacht dat je 11 keer over het spoor komt en dat betekent heel langzaam oversteken, anders heb je wat rommel in de caravan. Alhoewel vorig jaar zijn we er voor het laatst langs gereden en de overgangen zijn al een stuk beter geworden. Maar ik vind het nog altijd een prachtige route de D1075. We rijden dan naar Digne-les-Bains, Mézel en via Puimoisson naar Moustiers-Ste-Marie.

sailor wim
Berichten: 2666
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door sailor wim » wo 8 jul 2020 13:54

Invullen caravan trekker,
Precies natte of droge vinger het geeft wat meer informatie over de combi, de trekker kent meerdere motor vermogens.
En TS weet die wij nie.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door kea » wo 8 jul 2020 16:22

De route Grenoble wordt door de navigatie systemen aangegeven en is goed te doen. Alleen hadden we veel last van langzaamrijdend verkeer en veel caravans,.
De tweede keer zijn we via Valance via Die naar Serres gereden. Dan moet je over de col du Cabre, en dat was prima te doen.
Veel minder verkeersdrukte en een goede weg. We reden ook met caravan. Als we weer naar de Verdon gaan heeft de route via Die de voorkeur. Het is niet veel
km langer maar we vonden het veel ontspannender rijden.
Mooie vakantie toegewenst.
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door eurotrotter » wo 8 jul 2020 19:00

kea schreef:
wo 8 jul 2020 16:22
De route Grenoble wordt door de navigatie systemen aangegeven en is goed te doen. Alleen hadden we veel last van langzaamrijdend verkeer en veel caravans,.
De tweede keer zijn we via Valance via Die naar Serres gereden. Dan moet je over de col du Cabre, en dat was prima te doen.
Veel minder verkeersdrukte en een goede weg. We reden ook met caravan. Als we weer naar de Verdon gaan heeft de route via Die de voorkeur. Het is niet veel
km langer maar we vonden het veel ontspannender rijden.
Mooie vakantie toegewenst.

Als je'de alternatieve route ,zoals ik aangaf vanaf Montelimar naar Serres neemt laat jezelfs de col de cabres links liggen.
Bij Serres kom je immers ook weer op de N1075.
Maar is 34 km meer.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door eurotrotter » wo 8 jul 2020 19:07

sailor wim schreef:
wo 8 jul 2020 13:54
Invullen caravan trekker,
Precies natte of droge vinger het geeft wat meer informatie over de combi, de trekker kent meerdere motor vermogens.
En TS weet die wij nie.

T,.S. vroeg advies over de route,i.v.m. bochten e.d.
Dat advies gaf ik m,over stijgingen en dalingen is niks gevraagd,.
T.S. zal ook wel weten dat hij de Alpen ingaat,en dat r dus wel eens een klimmetje op zijn weg zal komen.
Met alle respect voor Caravantrekker hoor,maar met hun info kun je geen route uitstippelen,het enige advies w.b klimmen is daar dat je bij "de klim bij Luik"als eerste boven zult zijn.

Helaas zijn er nog steeds mensen die menen dat,als je die pukkel bij Luik kunt beheersen,je in heel Europa geen problemen op je weg vind w.b .het rijden met een caravan.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door eurotrotter » wo 8 jul 2020 19:09

JanPunne schreef:
wo 8 jul 2020 13:23
eurotrotter schreef:
wo 8 jul 2020 12:11
sailor wim schreef:
wo 8 jul 2020 11:30
Hugo voer je gegevens is in op caravantrekker.nl
En niet onbelangrijk het gewicht van de beladingen.
Met drie spruiten achterin hoort dat wat mij betrefd bij de voorbereiding.
Caravantrekker,nl kan je echt niet adviseren over het rijden van trajecten hoor.
Die kunnen alleen een theoretische analyse( natte vinger werk) maken van wat een auto met caravan aankan w.b. het nemen van een helling.
“Natte vingerwerk”?
Daarmee doet u ze schromelijk te kort.
Het hele W.W.W is als een lopend buffet( caravantrekker staat daar ook tussen),je neemt wat je lekker vind en de rest laat je liggen. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Hugo75
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 14:46

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door Hugo75 » wo 8 jul 2020 20:03

Hallo allemaal,

Dank voor de gene die gereageerd hebben op mijn vraag. Zoals ik kan inschatten(ik rijd nu zo'n 4 jaar met deze combi) dan kan ik de route via Grenoble wel aan.... Ik ga dit nog verder uitwerken. Mocht ik nog ergens tegenaan lopen dan schroom ik niet om dit hier te vragen! thumbup.gif
Ford C max 1.6 tdci 2012 & Fendt Platin 470 '99

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door Taan » ma 27 jul 2020 22:01

Ik ben vorig weekend teruggekomen uit Castellane. Op de heenweg hebben we de route via Grenoble genomen. Vooral het laatste stuk vanaf Digne is her en der wat smal, maar met beleid is het best goed te doen. Ondanks bescheiden motorisering en stevige caravan ging dat ook prima. Ik denk niet dat wettelijk toegestane combinaties daar moeite mee gaan hebben. Toch zou ik deze route niet per sé aanraden.
Reden 1. Het duuuuurt laaaang! We zijn om 13:30 na de snelweg af gegaan en waren om 18:00 op de camping iets voorbij castellane. Ongeveer 1,5 uur meer dan de berekende reistijd ondanks dat het niet druk was. (nu is dat in de bergen sowieso niet hele betrouwbaar.) Ook het stuk D1075 moet je veel door dorpjes en tig keer terug naar 10-15 kmh om over de spoorwegovergangen te hobbelen.
Reden 2: Gelukkig hadden we spuugzakken paraat in de auto. Net voor Castellane werd het mijn oudste teveel. :( (col de lesque kan vermeden worden)
Reden 3: Mijn vrouw vind het niet relaxed. (en ik heb daar last van)
Reden 4: het is vermoeiend rijden. Er is veel meer om op te letten dan op de snelweg.

Op de terugweg zijn we eerste langs Lac Castillon gereden dus langs St Andre les Alpes en toen via Dignes naar de A51 bij Les Mees (afrit 20)
Toen op de A51 naar het zuiden (Aix-en-Provence) en weer omhoog via de A7.
Dit is 100 km meer en volgens Googlemaps 30 minuten langer dan bovenstaande route. Wij liepen echter op het stuk naar de snelweg slechts 30 minuten vertraging op t.o.v. de berekende reistijd. Wat resulteert in 30 min tijdwinst t.o.v. bovenstaande route. Dat is natuurlijk niet zaligmakend maar andere argumenten zijn hierboven reeds genoemd.

De eerste route is mooi, maar de 2e ook. Behalve als je eenmaal op de snelweg zit. Maar als chauffeur heb ik niet zoveel gelegenheid om om me heen te kijken.

Ik ga ook nog de andere routes bekijken die worden geadviseerd want we gaan graag nog eens terug naar Castellane. Prachtig daar!
Laatst gewijzigd door Taan op ma 27 jul 2020 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door Taan » ma 27 jul 2020 22:35

eurotrotter schreef:
wo 8 jul 2020 11:10
Er is nog een mogelijkheid om naar Castelane te rijden;

DE A 7 van Lyon richting Orange/Marseille.
Neem daar de afslag 18,Montelimar sud,vervolgens de D 133/D 541/D 538 naar Nyons.
Van Nyons de D 94 naar Serres
Daar neem je de D 1075 ( die van Grenoble komt) naar Sisteron,Voorbij Sisteron in Chateau Arnoux de N 85 blijven volgen naar Castelane.

https://www.google.nl/maps/dir/26200+Mo ... 462419!3e0

Je komt dan bij Sisteron weer op de N85.
Dat stukje D94 tussen Nyons en serres is ook niet bepaald recht. Of valt dat in de praktijk wel mee?
Het is 64 km, maar ik denk dat ik al snel een half uur vertraging op loop? De rest ziet er ok uit.
Google maps geeft overigens een half uur langere reistijd op t.o.v. de alternatieve route die ik heb gereden (vorige post) scratch.gif

Ken je ook de D900 en 4100 iets ten zuiden? Dat ziet er ook wel knap uit!
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door eurotrotter » di 28 jul 2020 00:28

RE.gif

Natuurlijk is dat stukkie niet recht,je zit in de Provence,niet op de autoroute.
Dat stuk heeft geen enkel recht stuk dat langer is dan 500 meter,maar het loopt wel vlak,zorg wel dat je in Nyons je tank vol hebt ,zodat je serres nog kunt halen,er is n.l. maar één supermarché waar je ook kunt tanken ,en die ligt net voor Serres.
Verder zit er een smalle ,maar wel hoge,tunnel in die met stoplichten geregeld word (circulation alterné)
Met de caravan is t goed te doen.

Bedoel je de D900-D4100 van Forcalquier naar Cavaillon ???,die is smal,met veel dorpen en veel platanen in de berm,ik vond m vorig jaar niet prettig rijden
Laatst gewijzigd door eurotrotter op di 28 jul 2020 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door eurotrotter » di 28 jul 2020 00:34

Taan schreef:
ma 27 jul 2020 22:01

Reden 4: het is vermoeiend rijden. Er is veel meer om op te letten dan op de snelweg.

Als je naar Castellane wilt zul je ,links om of rechts om er niet aan ontkomen dat je niet overal ovderde autoroute kunt rijden.
En het eerste wat je moet vergeten zijn de gecalculeerde tijden van je navigatie systeem dat werkt daar niet.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door kok36935 » di 28 jul 2020 09:31

eurotrotter schreef:
di 28 jul 2020 00:28
RE.gif

Natuurlijk is dat stukkie niet recht,je zit in de Provence,niet op de autoroute.
Dat stuk heeft geen enkel recht stuk dat langer is dan 500 meter,maar het loopt wel vlak,zorg wel dat je in Nyons je tank vol hebt ,zodat je serres nog kunt halen,er is n.l. maar één supermarché waar je ook kunt tanken ,en die ligt net voor Serres.
Verder zit er een smalle ,maar wel hoge,tunnel in die met stoplichten geregeld word (circulation alterné)
Met de caravan is t goed te doen.

Bedoel je de D900-D4100 van Forcalquier naar Cavaillon ???,die is smal,met veel dorpen en veel platanen in de berm,ik vond m vorig jaar niet prettig rijden
Halverwege in Verclause zit ook nog een supermarkt met tankstation
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door Taan » di 28 jul 2020 10:09

eurotrotter schreef:
di 28 jul 2020 00:28
Natuurlijk is dat stukkie niet recht,je zit in de Provence,niet op de autoroute.
Nee, maar ook in de Provence heb je verschillende wegen. En als dat stuk al 30 min langer wordt berekend dan mijn omweg, dan geloof ik niet dat het voor mij een vlotte route gaat zijn.
Bedoel je de D900-D4100 van Forcalquier naar Cavaillon ???,die is smal,met veel dorpen en veel platanen in de berm,ik vond m vorig jaar niet prettig rijden
Ja die bedoelde ik. Die wegen lopen redelijk recht, maar toch geen succes dus. De reistijd volgens google geeft dat ook al aan.
Als je naar Castellane wilt zul je ,links om of rechts om er niet aan ontkomen dat je niet overal ovderde autoroute kunt rijden.
Nee snap ik hoor en het is ook geen klaagzang, alleen probeer ik pro's en cons af te wegen.
We kwamen nu uit Troyes, Noord-Frankrijk. Stonden om 7:00 bij de slagboom en dan is zo'n laatste stuk door de bergen best pittig.
Zou je meer tijd hebben of een kortere afstand moeten dan is het weer anders. Maar van de 3 weken vakantie wil ik ook niet teveel dagen aan reizen besteden.
En het eerste wat je moet vergeten zijn de gecalculeerde tijden van je navigatie systeem dat werkt daar niet.
Inderdaad, zelfs solo vind ik het vaak al een uitdaging. maar toch geeft het mij wel een indicatie. Als een bepaald traject over binnen wegen solo 2 uur is, kun je beetje afhankelijk van de route rustig maal 1,5 (of meer) rekenen met de caravan. Korter gaat het in ieder geval niet worden mrgreen.gif
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door JanPunne » di 28 jul 2020 10:31

Taan schreef:
ma 27 jul 2020 22:01
Reden 4: het is vermoeiend rijden. Er is veel meer om op te letten dan op de snelweg.
Dit zinnetje er toch even uitgepikt.
Wij denken daar juist iets anders over.
Continue snelwegen is op de lange duur “vermoeiend”.
Het feit dat je buiten de snelwegen veel meer moet opletten houdt ons vooral scherp.
Meer indrukken, meer afwisseling.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door eurotrotter » di 28 jul 2020 12:00

Taan schreef:
di 28 jul 2020 10:09

Ja die bedoelde ik. Die wegen lopen redelijk recht, maar toch geen succes dus. De reistijd volgens google geeft dat ook al aan.
Daarom zei ik al: de reistijden die je navi aangeeft moet je je niks van aantrekken.
Let alleen op je aankomsttijd,dan weet je altijd hoeveel tijd je nodig hebt.
Soms volg je ineens niet meer de navi ,maar volg je de kaart,en heb je zomaar ineens een half uur "gewonnen"
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Wurmie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 aug 2017 20:02

Re: Route advies Castellane (camping domaine du Verdon)

Bericht door Wurmie » di 28 jul 2020 13:48

Gisteren thuisgekomen na twee weken op Domain du Verdon, geweldige lokatie, prachtige omgeving, veel te doen.

Heenweg zijn we via Grenoble, sisteron, digne, st Andre gereden. Op zich prima te doen, echter toen mijn vrouw tussen Grenoble en sisteron de pas reed begon de auto toch wel te stinken (waarschijnlijk niet heel koppelingssparend gereden ).

Hierom via st André, digne, sisteron, aix en Provence een route Soleil terug gereden. Ook een prima route, echter rondom valence stond het helemaal vast, ook mag je dan door Lyon (wat ook niet echt doorrijd).

Hierdoor denk ik drie uur langer gereden tot overnachting in Langres.

Volgende keer rijd ik de pas nog wel een keer .

Maar Castellane is de moeite waard!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “Routes”