Welke route naar Pag (Kroatie)

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » wo 8 jul 2020 23:59

Nee niet eerder vertrokken maar wel de overnachting in Slovenië overgeslagen. We staan op camping Strasko van de Valamar group. We weten nog niet wat we er van vinden. Vorig jaar op camping Jezevac op Krk gestaan. Mooie plek, top sanitair en dito service. Nu was de eerste indruk op Strasko een stuk minder. Morgen nog maar eens rondkijken. We waren ook een beetje gaar na de reis, er leek geen eind aan te komen. Vanaf Rijeka de kustweg gevolgd. Klimmen, dalen en kronkelen, uren achtereen aargh! Om helemaal leip van te worden. :(
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Ab » do 9 jul 2020 08:38

mrgreen.gif Zo zie je hoe verschillend ieder denkt en ervaart..

Dezelfde kustweg heb ik vorig jaar zomer 2 x gereden, van Zadar naar Rijeka, en vice versa.
We vonden het schitterend..echt een van de mooiste wegen om te rijden.
Maar wij hadden geen haast..we deden er elke keer 2 dagen over of 3.. dan rij je ook anders.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

workel

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door workel » do 9 jul 2020 10:22

RE.gif
@Gerardo, had eerder verwacht dat je de route Graz, Maribor, Karlovac en dan naar beneden zou nemen. Die is wel goed te rijden is onze ervaring.
Geen idee of je op Strasko enkele weken hebt gereserveerd, anders de boel oppakken en opzoek naar een andere camping.
Toch veel plezier.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » do 9 jul 2020 10:27

ai, jammer te lezen dat de eerste indruk van Strasko minder is.

Wij staan over 2 weken op Strasko, hebben wel een plaatsje centraal en zeer dicht bij zee.

In ieder geval bedankt voor de update en ook voor het delen van route adviezen.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » do 9 jul 2020 17:47

Geen zorgen over de camping hoor. Gister zat de vermoeidheid echt een eerlijk oordeel in de weg. Vandaag ziet het er allemaal een stuk vriendelijker uit.
Wij blijven waar we staan, mogen ook niet meer weg van de kinderen mrgreen.gif

@ Ab
De schoonheid van de kustweg zagen wij ook hoor Ab. En we hebben er ook van genoten, maar de tijd hè boos.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » do 9 jul 2020 20:43

@ Workel

Ik heb eigenlijk geen werk gemaakt van de route. Google Maps heeft ons geleid. Ik ben luuui!
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

workel

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door workel » do 9 jul 2020 22:35

Snap ik, vakantie modus.
Veel plezier en geniet, wat ik lees zal dat wet goed komen.
Wij zijn aan het aftellen, 5 dagen.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door PMT » vr 10 jul 2020 11:23

Gerardo schreef:
do 9 jul 2020 20:43
Ik heb eigenlijk geen werk gemaakt van de route. Google Maps heeft ons geleid. Ik ben luuui!
En dus overgevaren bij Prizna of helemaal doorgereden?
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » vr 10 jul 2020 17:33

Over gevaren. Ging muy rapido!
Bijlagen
20200708_181354_compress97.jpg
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » vr 10 jul 2020 18:55

Lijkt me ook leuk. Staan nu Greding bij Bauer Keller. Morgen naar de Miltstattersee, donderdag door naar de Plitvice en zondag aankomst op Pag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » vr 10 jul 2020 19:20

Nice! Welke camping? Als het camping Strasko is dan zal ik zorgen dat ze zondagavond een welkomst vuurwerk afsteken voor je mrgreen.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » vr 10 jul 2020 21:40

@ Willianv

Sjonge jonge CAMPING STRASKO !! ik zie nu net pas dat het jouw reactie was. Duh..
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » ma 13 jul 2020 15:32

Yep... Strasko kan ons gaan verwelkomen.

Hoe is de bezetting op de camping? We overwegen om te vragen of we eerder kunnen komen. Voorspellingen voor Oostenrijk en de Plitvice zijn niet best...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

workel

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door workel » ma 13 jul 2020 16:00

Haha, mooi om te lezen, wij ook, afgelopen weekend de camping in Kroatië een dag eerder geboekt.
Gaan nu in 3 etappes die kant op, donderdag rond 12:00 is de planning als de Karawankentunnel en de grens niet te veel oponthoud heeft, anders laten ook prima.
Voorspellingen zijn de komende 2 dagen voor onderweg niet al te best, verwacht aardig wat regen. Overnachting camping geeft veel regen aan. Het is niet anders.

Veel plezier op Strasko en een goede reis.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » ma 13 jul 2020 23:39

willianv schreef:
ma 13 jul 2020 15:32
Yep... Strasko kan ons gaan verwelkomen.

Hoe is de bezetting op de camping? We overwegen om te vragen of we eerder kunnen komen. Voorspellingen voor Oostenrijk en de Plitvice zijn niet best...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou! Er is wel plek heur. Ik denk dat de camping nog niet eens halfvol is. Is ook wel een heel erg grote camping.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Reisben » di 14 jul 2020 11:47

Toch even heimwee. In de jaren '80 reden wij met de jongens ook wel naar Pag. Toen ik op het onzalige idee kwam om de ferry te nemen zag ik even een probleempje opdoemen. De toenmalige ferry was geen doorrij-ferry zoals nu, als ik de foto's goed bekijk. Het was kop op, kont af.
Onze Carevalair Brazilia had geen moderne koppeling, als je achteruit wilde moest je eerst een pal op de koppeling inschakelen die voorkwam dat de rem werd geactiveerd. En achteruit de ferry af liep de loopplank behoorlijk op. Dus pal inschakelen, achteruit, ietsje vooruit om te corrigeren, dan pal weer in en nog eens proberen enzovoort. De bemanning werd opgewonden en ik probeerde vooral kalm te blijven. Maar het kwam allemaal goed.

Wij hebben kort op de camping van Pag-stad gestaan en daarna een poosje op Povljana, toen was dit nauwelijks een camping te noemen. De beheerder ging met de snoeizaag ons voor op de camping op om lage dennentakken weg te halen. Geen strand, geen supertje (feestdagen) zodat wij pannenkoeken aten met aangelengde poedermelk bereid. Dat waren andere tijden!
Veel plezier trouwens.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » di 14 jul 2020 20:45

Wat een prachtig verhaal! Ik zie het helemaal voor me heerlijk.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » ma 20 jul 2020 19:37

Vandaag naar nationaal park Krka geweest. Wat een onwerkelijke sprookjes omgeving. Echt schitterend. Slangetjes gezien en ontelbare vissen. Kristalhelder water met een palet aan turquoise kleuren. Prachtig! En het was goed te doen qua bezoekersaantallen. Let op als je het park bezoekt en je besluit zoals wij te beginnen in Lozovac. Het is een officiële ingang, gratis parkeren en je kunt terplekke toegangsbewijzen kopen. ( online reserveren is op dit moment niet mogelijk ) vanaf deze ingang kun je wandelend ( +/- 800 meter ) via een op sommige plekken redelijk steil keien/gravel pad naar het startpunt van de wandelroute. Met de gratis pendelbus kan ook maar dat deden wij niet. Terug wel trouwens want via het keienpad weer omhoog, leek ons zelfs met de drukte en de corona in de bus, niet zo aantrekkelijk.

Ik dacht ik vertel het effe😎
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Reisben » di 21 jul 2020 11:14

Inderdaad een prachtig natuurverschijnsel. Mag je nog steeds zwemmen op en rond de watervallen? Het vriendinnetje van mijn zoon is daar bijna verdronken. Werd door de stroom meegetrokken naar onderen. Ik zag het gebeuren en kon meteen ingrijpen. Ging gelukkig goed, meiske met de schrik vrij, ik de held van de dag. Zal je gebeuren: wordt zo'n kind aan je zorgen toevertrouwd, kom je zonder haar weer thuis, brrr!
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » di 21 jul 2020 17:21

Man wat een schrikbeeld zoiets😱 gelukkig goed afgelopen. Ja zwemmen mag nog maar 2020 is wel het laatste jaar. Er is overigens wel een ballenlijn op een meter of 25 van de waterval, misschien toen niet?
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » di 21 jul 2020 17:31

Zijn er nog meer Kroatië gangers die het code oranje nieuws net hebben vernomen ? Sprak net met Het Ministerie van BZ en kreeg te horen: als U nu de grens overhopt naar Slovenië, Oostenrijk, Italië of duitsland dan zit U weer in een code geel gebied en daarmee vervalt ook het quarantaine advies in principe. Krom misschien maar officieel wel correct. Voor ons nu aan het einde van onze Kroatië vakantie is deze wetenschap wel lekker want we kunnen nu toch rustig aan weer omhoog klimmen. Voor alle anderen, en we spraken zojuist een net gearriveerd nederlands gezin, is het wel een zure domper, dikke tranen.

Tsja.. de maatregelen. Ze maken meer kapot dan Corona waarschijnlijk ooit zal gaan doen. Maar dat is mijn gevoel. Iedereen sterkte met de ontstane situatie.
Laatst gewijzigd door Gerardo op di 21 jul 2020 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » di 21 jul 2020 17:32

Ja, zie ook mijn reactie in het corona virus topic.

Wat ik nergens kan vinden is waar deze keuze op gebaseerd is.
Nederland, België, Frankrijk en Spanje bijvoorbeeld hebben hogere cijfers?!

Ik denk dat je in menig buitenlands toeristengebied veel meer ruimte hebt dan op de overvolle Nederlandse campings.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » di 21 jul 2020 17:45

Volgens mij heb ik jou vanmiddag nog gedag gezegd toen ik langs kwam met mijn bolderkarretje.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » di 21 jul 2020 17:47

willianv schreef:
di 21 jul 2020 17:32
Ja, zie ook mijn reactie in het corona virus topic.

Wat ik nergens kan vinden is waar deze keuze op gebaseerd is.
Nederland, België, Frankrijk en Spanje bijvoorbeeld hebben hogere cijfers?!

Ik denk dat je in menig buitenlands toeristengebied veel meer ruimte hebt dan op de overvolle Nederlandse campings.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De dame van BZ gaf me het advies om er geen logica in te zoeken. Ze zei zelf ook dat de cijfers in andere landen meer aanleiding lijken te geven tot code oranje.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » di 21 jul 2020 17:58

Gerardo schreef:Volgens mij heb ik jou vanmiddag nog gedag gezegd toen ik langs kwam met mijn bolderkarretje.
Kan kloppen ja, maar ik heb je niet direct zo herkend. Er komen hier ook best wel wat mensen (op corona proof afstand) voorbij Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Plaats reactie

Terug naar “Routes”