Welke route naar Pag (Kroatie)

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » zo 7 jun 2020 20:02

Hoi,

zoals in een ander draadje vermeld gaan we deze zomer of naar Frankrijk of naar Kroatië.

Welke route is aan te bevelen naar het eiland Pag (Kroatie), camping Strasko.

Jaren terug ben ik met de motor in Slovenie en Kroatie geweest, maar met een caravan neem ik meestal toch wat andere routes knipoog.gif

Ikzelf denk eraan om 1 of 2 tussenstops te maken, we moeten op zondag 19 juli arriveren. Komen uit omgeving Eindhoven.
Laatst gewijzigd door willianv op zo 7 jun 2020 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

workel

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door workel » zo 7 jun 2020 20:19

RE.gif

Hele mooi camping jaaaaren geleden een keer geweest, top dat jullie in deze tijd daar naar toegaan, wij richting Istrië dit jaar, wens van junior, 3 dagen eerder die kant op.
Denk dat ik via Frankfurt, München, Salzburg, Villach, Ljubljana, Postonja, Rijeka en Pag die kant op ging.

Beetje afhankelijk van de kilometers die je wil maken per dag. Erlangen, Camping Club Rangau of Greding, Bauer Keller, daarna Ljubljana Resort en dan Pag, Lijkt mij een prima verdeling voor 2 dagen.

Wij gaan die campings proberen richting Porec, uiteraard wel reserveren zoals het er nu uitziet, mondkapje voor Dld en A en de rest sanitair caravan.

Heel veel plezier en een goede reis.

workel

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door workel » zo 7 jun 2020 20:24

Alternatief voor Bauer Keller is AZUR Camping Altmühltal, heeft onze voorkeur.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » zo 7 jun 2020 20:26

RE.gif RE.gif Thx. Jullie ook thumbup.gif

Zat inderaad al te denken om via Villach te rijden. Dank voor je tips betreffende de stops. Ik ga het eens nakijken.

Met 1 tussenstop kan ook, maar we hebben ruim de tijd.. Beetje op tijd stoppen, wijntje erbij en het begin van de vakantie vieren knipoog.gif

Hebben voor 2 weken geboekt, voor de 3e week zijn we nog niet over uit of we nog iets in Kroatie zoeken of toch een paar dagen Slovenie aan doen. Dat was destijds met de motor ook erg goed bevallen.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » zo 7 jun 2020 20:32

Strasko! Wat leuk!

Wij gaan ook, 9 juli aankomst.

Wij laten Google Maps de route voor ons bepalen, bevalt ons goed.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » ma 8 jun 2020 16:32

Wie naar Kroatië gaat deze zomer dient online een verklaring in te vullen en het per email verstuurde bevestigingsdocument zichtbaar achter de autoruit te leggen bij het passeren van de Kroatische grens.

https://entercroatia.mup.hr/Edit
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door PMT » di 9 jun 2020 15:05

Als je toch de route over Postojna neemt kan je ipv Ljubljana Resort ook camping Pivka Jama
http://camping-postojna.com/ 50km verder nemen en de grotten daar bezoeken.
Laat je trouwens niet afschrikken als het bij de oversteek vanaf Prizna naar Pag wat druk kan zijn en dan te kiezen om nog door te rijden naar het zuiden om dan via de brug Pag op te gaan, dat is nog een behoorlijk stuk.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » di 9 jun 2020 15:07

RE.gif Ik begrijp eigenlijk dat je de oversteek met de ferrya adviseert om naar Pag te gaan?
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » di 9 jun 2020 15:39

Interessant, moet je je oversteek van tevoren regelen of kom je altijd wel mee
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door PMT » di 9 jun 2020 15:46

Je komt toch uit het noorden, waarom zou je dan nog 150km om rijden tenzij je wilt bezuinigen op de ferry kosten (€40) Auto met middelgrote caravan. https://www.croatiaferries.com/prices-f ... o-zigljen/
Vanaf de ferry is het nog maar 16km naar Strasko.
In de zomer geloof ik elk half uur en je hoeft niet te reserveren. Het is een soort pont dienst.
20200609_155428.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » di 9 jun 2020 16:19

RE.gif Leuk, is ook wel weer eens wat anders.. thumbup.gif
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » di 9 jun 2020 16:58

Bedankt voor de link en de info.

Nu ik er over nadenk, vorig jaar van Krk naar Cres konden we er idd ook zo op karren. Wel eerst betaald natuurlijk, anders hadden we er weer achteruit vanaf gemoeten. Beetje raar zou dat zijn.😋
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » wo 10 jun 2020 22:04

Wij zijn van plan om op de heen- of terugweg de plitvice meren aan te doen. Ook nog tips daarvoor?

edit: ik zie net een linkje vermeld staan. Ik ga de informatie eens tot me nemen.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » zo 14 jun 2020 10:32

Ik zit zojuist te kijken om nog een paar dagen in Slovenie aan te doen, lees ik op diverse websites dat e.e.a. is aangescherpt en we als Nederlander niet welkom zijn.... (zonder quarantaine).

Gaat nog leuk worden om in Kroatië te geraken deze zomer..
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » zo 14 jun 2020 11:00

Actueel geld:
Reizen via Oostenrijk is mogelijk, mits u met een volle benzinetank in een keer doorrijdt en onderweg geen tussenstops maakt, via de volgende grensovergangen (let op: sommige overgangen zijn beperkt open)
Bron:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... s-slovenie
Loibltunnel – Ljubelj (05:00-21:00)
Karawankentunnel (A11) – Karavanke (A2),
Spielfeld (Autobahn) – Šentilj (avtocesta)


De ANWB vermeld: Op dit moment zijn Nederlandse reizigers nog niet welkom. Verwachting is dat dit verandert op 15 juni

Bron: https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... n-slovenie

Of ACSI:

https://www.acsi.eu/nl/corona/

Slovenië is per morgen 15-06-2020 ook voor ons open.

Deze link met dagelijkse updates laat zien welke reizigers de Sloveense grens mogen passeren: https://www.nijz.si/en/list-countries-c ... strictions
Laatst gewijzigd door Gerardo op zo 14 jun 2020 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » zo 14 jun 2020 11:07

RE.gif ach, natuurlijk. Slovenie zit natuurlijk gewoon in de EU.

Dom van me....
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » zo 14 jun 2020 11:14

Pfieuw! Je liet me schrikken man mrgreen.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

workel

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door workel » di 16 jun 2020 16:12

Lees tegenstrijdige berichten over Slovenië.

Als ik op de ACSI site kijken dan zie ik Slovenië op groen staan.

Kijk ik naar de ANWB site en BUZA dan staat die op oranje.

Neemt niet weg dat je er wel in kunt, niet mag stoppen en door het land moet rijden Kroatië in.

Of zit ik hier mis?

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Jeffr » di 16 jun 2020 16:46

RE.gif

Wij gaan het niet gokken. Slovenië was open voor Nederlanders. Echter hebben ze dat weer ingetrokken.
Volgens mij is het mogelijk om non stop door te rijden [aschrik.gif]

Zoals gezegd deze route is ons onbekend en gaan dan ook geen risico hier in nemen.
thumbup.gif
Geen Caravan.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Wie-niets » di 16 jun 2020 16:52

Zover ik de berichtgeving intrepreteer : vakanties in Slovenië niet mogelijk.
Doorreis is op dit moment voor Nederlanders wel mogelijk zonder quarantaine. Dit moet binnen 24 uur.
Verder; Bewijs van boeking in een ander land verplicht.Het beste is elke dag maar even te kijken bij welke landen je door moet de restricties te lezen. weenie.gif

Maar inderdaad wat is nu juist? Lekker tegenstrijdig. mrgreen.gif

workel

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door workel » di 16 jun 2020 17:44

RE.gif

Wat niet juist is dat sites elkaar tegenspreken. ACSI zegt groen en ANWB/BUZA oranje.

Had het idee om een overnachting te doe op camping bij Ljubljana en daarna het laatste stuk te rijden. Ga nu een opzoek naar een camping bij de Faak am See. Die 100 km extra gaat ook wel goed komen.

BUZA site maar in de gaten houden de komende tijd.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » di 16 jun 2020 17:57

Ik zal nog even een site toevoegen met weer andere data mrgreen.gif

https://www.tui.nl/corona-maatregelen/

Ik heb gisteren gewoon het ministerie van buitenlandse zaken van Slovenië gebeld. En verdomd ik kreeg nog iemand aan de lijn ook die mijn vragen betreffende de mogelijkheden als nederlands ingezetene voor verblijf of doorreizen beantwoorde. Doorreis is geen probleem zolang je maar binnen 24 uur pleite bent. Dus tanken, plassen en eten mag. Over een verblijf deed de Mevrouw geen concrete uitspraak maar hinte wel op eind juni.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door willianv » wo 17 jun 2020 15:04

Ai... de planning is om op 19 juli te arriveren op Pag.

We hadden het plan om op 10 juli te vertrekken en dan via een paar dagen camping Sobec in Slovenië en camping Korana bij de plitvice meren te gaan.

Hopen dat de grenzen naar Slovenië inderdaad weer worden opengesteld, anders moeten we de planning nog gaan aanpassen ook.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

workel

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door workel » wo 17 jun 2020 15:12

RE.gif

FF rustig afwachten hoe zich dat ontwikkeld de komende maand. Je mag door Slovenië rijden dus aankomen word geen probleem. Overnachten wel.

Contact gehad met de Camping in Ljubljana en die geeft aan dat er per 1 juli e.a. gaat veranderen. voor ons prima gaan de 15de pas weg.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Welke route naar Pag (Kroatie)

Bericht door Gerardo » wo 17 jun 2020 19:59

Kijk dat zijn hoopvolle berichten. En het strookt met wat die ministerie Olga zei over eind juni. Wij wilden ook een paar dagen in Slovenië blijven, kan op de terugweg ook eind juli
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Routes”