Tolwegen Polen

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Tolwegen Polen

Bericht door Psjaak » di 25 feb 2020 23:25

In augustus wil ik met de auto en caravan naar Krakau. Dit houdt in dat ik deels over de tolweg rijd. A4. De auto is een Tiguan maximaal beladen 2260 kg. De caravan maximaal belaadbaar tot 1500 kg. Maximaal totale gewicht 3760 kg. De combinatie valt volgens de Poolse regels onder de zware voertuigen. Tariefklasse 2 en heb ik een Viabox nodig. Deze zou je aan de grens kunnen huren voor 30 euro. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is de route naar Katowice en Krakau.
Dank Sjaak

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Tolwegen Polen

Bericht door Fred N » wo 26 feb 2020 16:26

RE.gif
Vorig jaar in juni (2019) deze route gereden zonder Viabox niemand van onze de groep had deze, is ook niet nodig.
klik hier van onze route van Bautzen Duitsland naar Krakau, Polen meer A4 kan je niet nemen. knipoog.gif
Zelf rijden wij met een veel zwaardere combi Dodge Ram en een tandemasser caravan, toataal ongeveer 5000 kg alles.
Je hebt helemaal geen Viabox nodig, gewoon de tol betalen zoals in Frankrijk, Italie enz.
Klik hier voor Google Street View van een van de peage op de A4 die je tegenkomt.

Prachtig land Polen thumbup.gif
Succes aflower.gif

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Tolwegen Polen

Bericht door Psjaak » wo 26 feb 2020 16:57

Bedankt Fred thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Routes”