Great outdoors kamperen

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
rubben16
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 feb 2020 14:03

Great outdoors kamperen

Bericht door rubben16 » zo 23 feb 2020 20:48

Een drietal jaar geleden heb ik een trailer gebouwd op basis van een chassis van 1500kg. De bedoeling was om de "great outdoors" te ontdekken in Europa. Maar eerlijk gezegd heb ik weinig inspiratie voor onze komende zomerreis (2 eerste weken van augustus).

Heeft iemand ideeën waar we naartoe kunnen?

We zoeken vooral natuur met veel outdoor mogelijkheden (fietsen, wandelen, paardrijden). Ik heb al eens gekeken naar Schotland maar de ferry is nogal duur. 2 jaar terug hebben we van Oslo naar Bergen gereden (via Zweden). Het gedeelte in Zweden was wel prachtig. Noorwegen (en dan vooral de kant van de fjorden) was te toeristisch voor ons. We zijn dus op zoek naar bestemmingen in bv. Zweden, Duitsland, Zwitserland, Franse alpen, Italiaanse dolomieten, Oostenrijk, ...

De camping mag zeer basic zijn, maar wel met ruime plaatsen. Dus geen campings met plaatsen naast elkaar.

Onze favoriete bestemming is zuidelijk Afrika waar we al dikwijls zijn gaan kamperen. De campings daar zijn prachtig met ruime plaatsen en de volgende gast staat op 80m of verder. Kunnen we ook zoiets vinden in Europa?

Ivan
Bijlagen
trailer.jpg

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Great outdoors kamperen

Bericht door Gemineye » zo 23 feb 2020 22:28

Ik kan je even niet helpen met je vraag, maar moet wel zeggen dat ik razend benieuwd ben naar die trailer van je! Kun je daar eens ( in een separaat topic??) iets meer over vertellen?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Great outdoors kamperen

Bericht door Niels83 » zo 23 feb 2020 23:03

zelf niet geweest maar het oosten? Polen, Tsjechie, Roemenië ed vind je daar niet wat je zoekt?

rubben16
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 feb 2020 14:03

Re: Great outdoors kamperen

Bericht door rubben16 » ma 24 feb 2020 07:56

Meer info over de trailer kan je hier vinden: https://youtu.be/1PDGZRMzWWk

Ik heb wel geen foto's van het bouwen. Op dat moment had ik het te druk, maar achteraf heb je daar wel spijt van.

Ivan

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Great outdoors kamperen

Bericht door Scout15 » ma 24 feb 2020 08:59

RE.gif thumbup.gif

Heel mooi gemaakt en ik kan mij voorstellen dat je met zo'n kampeerwagen de natuur in wilt.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Great outdoors kamperen

Bericht door Gemineye » ma 24 feb 2020 09:31

RE.gif RE.gif

Wauw dat ziet er wel mooi uit! Daar zul je genoeg bekijks mee trekken op een camping!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Great outdoors kamperen

Bericht door Sytske01 » ma 24 feb 2020 09:45

Mooie trailer hoor! Van dat filmpje krijg ik zo'n zin om ook weer te gaan kamperen.
Ik heb helaas geen tips voor je.
Misschien kun je je vraag ook stellen bij de vouwwagenclub. (www.vouwwagenclub.info)

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Great outdoors kamperen

Bericht door Den Adriaan » ma 24 feb 2020 12:35

Je hebt 2 weken de tijd, schrijf je.
Dan zijn er weinig mogelijkheden voor het geen wat je wilt.
Als je van een beetje doorrijden houdt, dan is de Tatra in Slowakije wel iets voor je.
Vooral de lage Tatra is spectaculair.
Anders de hoge Veluwe? maar......

bertien
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 23 feb 2020 22:47

Re: Great outdoors kamperen

Bericht door bertien » ma 24 feb 2020 12:56

Ik kan je aanraden eens te kijken naar Hätteboda Vildmarkscamping in Zuid-Zweden, ongeveer 200 km. van Malmö. Deze camping zou misschien aan al je eisen kunnen voldoen. Het is prachtig gelegen aan een meer. Het is wel aan te raden om, in de tijd dat jij van plan bent te gaan, te reserveren. Je kan ook met Nederlands terecht. vildmarkscamping.se

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Great outdoors kamperen

Bericht door Leentje » ma 24 feb 2020 13:00

Prachtig en doordacht gemaakt!
We hadden hier een lid op het forum dat ook erg van rust en basic hield. Hij heeft wellicht tips? Hobbylinka weet vast wie ik bedoel, hij was mee met de eerste versies van het CFW.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Plaats reactie

Terug naar “Routes”