Schotland

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5739
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Schotland

Bericht door Morgoth » ma 25 nov 2019 23:02

Wij zitten er over te denken om dit jaar eens niet naar mijn geliefde Frankrijk te gaan maar Schotland van de bucket list af te strepen. Ik zie echter behoorlijke prijzen voor de overtocht met caravan naar Schotland / noord Engeland.
Wie kan mij adviseren? Ik vind een retourtje voor bijna 1100 euro wel een beetje gortig namelijk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Schotland

Bericht door Musso53 » ma 25 nov 2019 23:29

Wij zijn dit jaar voor 523 Euro voor een retour via de Eurotunnel gegaan met onze Rexton en Hobby 560CFe Premium. 21 juli heen en 3 september terug.

Schotland was ons hoofd doel maar wilden ook in Engeland wat vrienden en steden meenemen.
Screen Shot 11-25-19 at 11.31 PM.JPG
Screen Shot 11-25-19 at 11.31 PM.JPG (159.3 KiB) 1618 keer bekeken
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5739
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Schotland

Bericht door Morgoth » ma 25 nov 2019 23:46

Cool. Maar dit zijn best veel kilometers. Ik kan niet zo lang weg en wilde eigenlijk wat meer tijd in Schotland doorbrengen.
Dilemma. Trein scheelt de helft in geld maar kost zeker 4 dagen extra reizen... Lastig.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Schotland

Bericht door Musso53 » ma 25 nov 2019 23:54

Klopt. 3400 km met caravan + ca. 1500 km dagtrippen. Totaal 830 Euro brandstof.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Schotland

Bericht door Jaap van Duijn » di 26 nov 2019 06:11

@Morgoth,

Ijmuiden - Newcastle.
Goed kijken naar aanbiedingen wij betaalden t/m 2017 nooit meer als € 450.=
Maar opletten op aanbiedingen.
Hoek van Holland - Harwich heeft ook aanbiedingen.
En Rotterdam Felixstowe ook.

Echt kijken op de web pagina's soms is zaterdag avond goedkoper dan vrijdag avond en zo voort.

Enige voordelen van deze t.o.v. de trein, je komt zeer noordelijk aan (Newcastle is er al), en veel minder km's, waardoor ook weer dagen winst
Veel succes en geniet van de prachtige reis die je gaat doen.
Denk wel even dat in Schotland nog meer als in England en Wales de wegen smal zijn en veelal greppels naast de weg, niet bang zijn maar oplettend rijden is advies wat ik kan geven.

Jaap van Duijn .

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Schotland

Bericht door PD » di 26 nov 2019 06:53

Musso53 schreef:
ma 25 nov 2019 23:29
Wij zijn dit jaar voor 523 Euro voor een retour via de Eurotunnel gegaan met onze Rexton en Hobby 560CFe Premium. 21 juli heen en 3 september terug.

Schotland was ons hoofd doel maar wilden ook in Engeland wat vrienden en steden meenemen.

Screen Shot 11-25-19 at 11.31 PM.JPG
Wat zijn jouw ervaringen met jullie caravan van 8,0m lang en 2,5m breed icm de smal en krap veronderstelde wegen ?

Wij willen ook nog een keer een rondje Schotland doen met de tandemasser, of is dit niet aan te raden en doen we beter B&B ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

ronny
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 07:05
Locatie: BE Haacht

Re: Schotland

Bericht door ronny » di 26 nov 2019 07:33

RE.gif
Dit is misschien een rare vergelijking, maar als er trekker oplegger combinaties rijden kunnen wij met onze caravan er toch ook deftig rijden. Ben al 30j beroepschauffeur, daarmee deze vergelijking. Uitkijken en uw gezond verstand gebruiken is nog altijd het beste.
Laatst gewijzigd door Daphne op di 26 nov 2019 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
dodge ram 1500 larami (2017) met fendt bianco selection 515 sg performance (2017)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5739
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Schotland

Bericht door Morgoth » di 26 nov 2019 09:14

Musso53 schreef:
ma 25 nov 2019 23:54
Klopt. 3400 km met caravan + ca. 1500 km dagtrippen. Totaal 830 Euro brandstof.
Heel gaaf. Zo hoop ik het ook ooit nog eens te kunnen doen. Maar voor nu, voor maximaal 14 dagen vakantie is me dit toch echt te veel.
Jaap van Duijn schreef:
di 26 nov 2019 06:11

Ijmuiden - Newcastle.
Goed kijken naar aanbiedingen wij betaalden t/m 2017 nooit meer als € 450.=
Maar opletten op aanbiedingen.
Hoek van Holland - Harwich heeft ook aanbiedingen.
En Rotterdam Felixstowe ook.

Echt kijken op de web pagina's soms is zaterdag avond goedkoper dan vrijdag avond en zo voort.

Enige voordelen van deze t.o.v. de trein, je komt zeer noordelijk aan (Newcastle is er al), en veel minder km's, waardoor ook weer dagen winst
Veel succes en geniet van de prachtige reis die je gaat doen.
Denk wel even dat in Schotland nog meer als in England en Wales de wegen smal zijn en veelal greppels naast de weg, niet bang zijn maar oplettend rijden is advies wat ik kan geven.

Jaap van Duijn .

Bedankt voor de tip. Is die prijs inclusief caravan? Ik had gekeken naar IJmuiden-Newcastle en naar IJmuiden Eddingburgh maar ik zat zo op 1100 euro incl. caravan. Geen aanbiedingen gezocht nog.
Inderdaad kom je zo veel noordelijker aan. Dat scheelt heel veel kilometers. Hoek van Holland Harwich is idd ook nog een optie. Dat deed ik vroeger zakelijk heel veel met de bestelwagen. Ik weet niet meer wat dat kostte.
En smalle weggetjes vind ik alleen maar mooi. Daar straffen ze me niet mee.

Ik ga nog eens verder op zoek
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Schotland

Bericht door yarrah » di 26 nov 2019 09:23

RE.gif RE.gif
Je wilt niet weten hoeveel engelsen rijden met een range en een tandemasser. Zelf op plekken waarvan je denkt.... dat lukt never nooit niet.

Ik zal via Rotterdam <---> Hull gaan. Dat is een rustige overtocht en niet gek duur (ong. 650 euro). New Castle heeft de reputatie om bijzonder luidruchtig te zijn. Wij zijn al diverse malen van Rotterdam Hull gegaan en de ervaring is nog steeds erg positief.
Nog een tip reis op zondag (rustig en fileloos naar Rotterdam) kom je op maandag aan. Hull heeft geen drukke spits en voor je het weet ben je zo in "The Borders". Leuke camping in Moffat. Supermarkt op loopafstand en hele goede pubs met een goede kaart.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Schotland

Bericht door Musso53 » di 26 nov 2019 09:33

Wij hebben een hond mee gehad en dit heeft wel mee gespeeld om voor de tunnel te kiezen.

@ PD:
Zolang je op de hoofdroutes bent, zijn de wegen breed genoeg. Locale wegen en een enkelstukje provinciale weg waren wel eens smal in geval van tegenliggers maar dat heb je hier in Nederland ook. Tijdens onze reis was dat ongeveer 5%. Je bent wel afhankelijk of het tegemoet komend verkeer een beetje anticipeert. Vrachtwagens deden het erg goed op dat gebied en 95% van de personenwagens ook wel. We een paar keer op cm's langs elkaar heen gekropen maar nooit het gevoel gehad "hier had ik niet moeten zijn".

Wel de pech gehad dat op een bochtig en bergachtig stuk een kleine vrachtwagen in een bocht onbehouwen door kwam en onze rechter caravanspiegel geraakt werd en door de zijruit sloeg. Op de spiegel kon ik later zien dat het maar om 1 - 1,5 cm ging. Wel even geschrokken en mijn vrouw gelukkig het glas alleen maar op haar kleren.

Op basis van mijn ervaringen kan ik het iedereen aanbevelen en zou ik de reis zo weer maken.
Bijlagen
20190820_144507.jpg
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Schotland

Bericht door Henny » di 26 nov 2019 10:21

Ook wij zijn verschillende keren overgestoken om naar ( o.a) Schotland te gaan. Zowel Hull als New Castle.
Wij boekten al héél vroeg ( jan / febr) om dat er dan vroeg boekingen zijn.
Er is verschil van hutten, dan, neem je wel diner en ontbijt ? Hoe lang is je caravan ? Allemaal zaken die meetellen in de prijs.

Wij vonden het heerlijk de overtocht en optimaal genoten van Schotland!
Bij de ANWB zijn route kaarten ( gratis als je anwb lid bent) waar op staat welke wegen je niet mag nemen met een caravan. Bovendien zijn er niet zo veel wegen door het land.
Wij zijn tot het uiterste noorden geweest. Ga en geniet caravan.gif ....en dan de volgende vakantie een hele eenvoudige camping in Fr nemen knipoog.gif knipoog.gif
Avento 420 / XC70....

Citrorob

Re: Schotland

Bericht door Citrorob » di 26 nov 2019 10:50

Idd de nachtboot naar NewCastle nemen.

Je bent dan al bijna in Schotland.

Jekihero

Re: Schotland

Bericht door Jekihero » di 26 nov 2019 12:03

Wij hebben Engeland, Wales en Schotland een paar keer op de motorfiets gedaan. Meer dan eens waren we op de mooiere routes gedwongen om stoppen voor een caravan, landbouwvoertuig en vrachtverkeer eenvoudig weg omdat die wegen erg smal waren. Wanneer de weg naar beneden gaat duw je de motorfiets niet even achteruit bergop en zal het tegemoetkomende verkeer bergop (tot 25% !) ook moeten stoppen om een oplossing te zoeken. Dat heeft ons laten besluiten ook op de BMW alleen nog doorgaande routes te rijden die altijd goed te doen waren.

Schotland is niet weg te strepen van de bucket-list, Schotland is net zeewater, hoe meer je binnen krijgt hoe groter de dorst. We gaan zeker nog eens dan met auto maar zonder caravan. DE B&B's zijn uniek met geweldige eigenaars die je graag ook 's avonds laten mee-eten en allemaal heel goed betaalbaar. Voor de prijs van de oversteek met caravan kun je een flink aantal overnachtingen betalen en je hoeft niet steeds terug naar je caravan maar maak je een rondreis over de mooiste wegen naar bijzondere plekken en gebruik je de tijd het meest effectief.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5739
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Schotland

Bericht door Morgoth » di 26 nov 2019 15:14

De bedoeling is wel dat we gaan trekken, zoals we eigenlijk altijd doen. Ik heb al gezien dat er best veel campings zijn. Bovendien mag je er wildkamperen.
Ja, de overtocht is prijzig maar ik ben in de vakantie liever op mezelf in m'n eigen caravannetje.
Ik ben alleen een beetje bang voor het weer, aangezien ik een echt mooi-weer mens ben.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Jekihero

Re: Schotland

Bericht door Jekihero » di 26 nov 2019 15:39

RE.gif
Half mei tot half juni is de beste tijd.
Wij hebben telkens knap weer gehad maar ook veel dreiging. Meestal was het droog

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Schotland

Bericht door Henny » di 26 nov 2019 16:44

Ook wij zijn verschillende keren in juni geweest en nooit een verregende vakantie gehad. Natuurlijk wel eens een dag iets minder maar dat accepteer je ! In het uiterste noord westen van Schotland op een wit strand gestaan , foto's genomen.....iedereen dacht dat we in de tropen waren. knipoog.gif
In juni langs de kust heb je ook geen last van de midges.
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Schotland

Bericht door Musso53 » di 26 nov 2019 16:55

Wij hebben het weer als prima ervaren. Het hoeft van ons niet loei warm te zijn. Van de 6,5 week is het een dag of drie erg warm geweest, de meeste dagen rond de 18 - 20 graden. Ca. 5 dagen en dan vaak nog niet eens de gehele dag, regen.
Bijlagen
20190815_120332.jpg
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Schotland

Bericht door PD » di 26 nov 2019 17:20

yarrah schreef:
di 26 nov 2019 09:23
Je wilt niet weten hoeveel engelsen rijden met een range en een tandemasser. Zelf op plekken waarvan je denkt.... dat lukt never nooit niet.
Engelsen die een tandem hebben, rijden met 2,30 m breed (smal). Alleen buitenlanders en travellers mogen er met 2,50 m breed rijden, vandaar mijn vraag.

Musso53 schreef:
di 26 nov 2019 09:33
@ PD:
Zolang je op de hoofdroutes bent, zijn de wegen breed genoeg. Locale wegen en een enkelstukje provinciale weg waren wel eens smal in geval van tegenliggers maar dat heb je hier in Nederland ook. Tijdens onze reis was dat ongeveer 5%. Je bent wel afhankelijk of het tegemoet komend verkeer een beetje anticipeert. Vrachtwagens deden het erg goed op dat gebied en 95% van de personenwagens ook wel. We een paar keer op cm's langs elkaar heen gekropen maar nooit het gevoel gehad "hier had ik niet moeten zijn".

Wel de pech gehad dat op een bochtig en bergachtig stuk een kleine vrachtwagen in een bocht onbehouwen door kwam en onze rechter caravanspiegel geraakt werd en door de zijruit sloeg. Op de spiegel kon ik later zien dat het maar om 1 - 1,5 cm ging. Wel even geschrokken en mijn vrouw gelukkig het glas alleen maar op haar kleren.

Op basis van mijn ervaringen kan ik het iedereen aanbevelen en zou ik de reis zo weer maken.
Thanx thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Schotland

Bericht door Knaus440 » di 26 nov 2019 18:26

Verkijk je niet pp de algemene prijzen op de site. Wanneer je januari t/m maart boekt krijg je vroegboek korting. Scheelt ons al jaren een 40-50% van de algemene prijs.
We gaan ook IJmuiden - New Castle.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Schotland

Bericht door janvijn » di 26 nov 2019 20:42

Ook wij zijn al diverse keren in Engeland/Schotland geweest, met de motor, met de camper, en met de caravan(s). Nog nooit heb ik ook maar 1 keer een probleen ondervonden met de breedte van de wegen. Het is net als hier op het vaste land, je hebt er autosnelwegen, wegen zoals bij ons de provinciale wegen en wegen zoals hier de “B” wegen. Wat je hier praktisch niet hebt en daar wel zijn single track roads. Ik vraag me af of iemand de behoefte voelt om op die wegen met de caravan te gaan toeren, dat doe je hier ook niet. Met uitzondering van een tocht naar het uiterste noorden, dan ben je aangewezen op single track roads, zijn alle plaatsen bereikbaar via normale (provinciale) wegen. Alles en iedereen wordt ook in de U.K. bevoorraad middels vrachtauto’s, die zijn ook 2,50 mtr breed en komen overal. Mocht je ooit op een single track terecht komen bedenk dan dat het probleem voor de tegenliggen net zo groot is als dat van jouw, maakt niet uit met of zonder caravan, een van beide zal de ander voorbij moeten laten gaan. Bovendien zijn de inwoners heel, heeeeeeel, vriendelijk in het verkeer. 2,20 of 2,50 breed maakt niet veel uit, in die situatie moet de ander toch plek maken, de totale lengte is misschien wel ooit spannend op een single road omdat de passeerplekken (haven) de lengte van je combinatie moet kunnen verwerken, in de breedte is het een kwestie van verder uitwijken maar in de lengte kan je niks anders dan op dat moment heel voorzichtig doen. Voor de prijs hoef je het niet te laten om de caravan op de boot mee te nemen t.o.v. B&B bijvoorbeeld want de prijzen van dat soort overnachtingen liggen een aanzienlijk stuk hoger dan hier in Nederland. Een advies voor wie met de caravan wil gaan, wordt van te voren lid van een caravan club, dat scheelt aanzienlijk in de overnachtings prijs, want let op! De campingprijzen liggen boven de gemiddelde prijzen hier in Holland en na een paar overnachtingen heb je je lidmaatschap al weer terug verdient. Ook vooraf info of de camping waar je naar toe gaat nog plek voor je heeft, doe je dat niet zul je geregeld je neus stoten en naar wat anders op zoek moeten.
Laat je niet afschrikken door dit soort verhalen, er wordt in de UK. zeker zoveel met een caravan gereden en vakantie gevierd dan hier in Holland, dat zou echt niet zo zijn als al die mensen problemen ondervonden op (smalle) wegen. PD gaat bijna alle weekenden met de caravan op stap, ook dikwijls naar boerencampings, dan moet je ook wel eens een stuk over wat ruilverkavelingswegen met je caravan denk ik, in die sfeer moet je het zien.
Het weer is niet te voorspellen over zo’n lange termijn, maar als je op internet zoekt naar klimaat,- zul je zien dat er in Nederland meer neerslag valt dan in UK. op een paar uitzonderingen na (Noord Wales en Cumbria). Wat ook scheelt,- is onze ervaring,- je gaat daar heen met een andere instelling dan wanneer je naar de Cote-d’Azur gaat, als het dan regent vindt je dat veel erger dan in UK.
Vakentie in de UK. staat bij ons ver,- heeeeel ver,- boven aan de lijst met fijnste belevenissen en vakanties.
Ik heb wel ooit aanbiedingen voorbij zien komen waarbij de caravan gratis mee kan naar Engeland.
Ik hoop dat jullie er een fijne reis aan overhouden, mvg. Jan Vijn
Bijlagen
5750A4B9-B699-4A1D-957E-6FF032238A3D.jpeg
A2D93D09-1480-4366-814F-E4608B4681BE.jpeg

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Schotland

Bericht door dieseltijger » di 26 nov 2019 21:00

Ik zou me er totaal niet druk over maken. De wegen zijn soms smal - maar vrijwel altijd overzichtelijk: Een tegenligger kan je van verre zien aankomen, en je kan dus anticiperen. Ook het stijgingspercentage valt mee.

Dat is in Wales soms anders: je maakt er percentages tot 20% mee. Zelfs daar is de praktijk leidend boven de theorie: zolang je maar rijdt kon toendertijd onze Carina de 1300 kilo kip (met moeite) in z'n 1e versnelling over dit soort hellingen heen trekken....totdat we de opleggers met brede mobile homes tegen kwamen. Ook geen man overboord: de vrachtwagenchauffeurs voelden in hun haarvaten aan dat zij met 12 (of meer) versnellingen gewoon konden optrekken op zo'n helling, en zo'n verzenuwde Hollandse sukkel met z'n Carina niet - en gingen braaf aan de kant.

Gewoon naar Schotland gaan, en wel via de Newcastle route. Ik heb er in ieder geval van genoten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Schotland

Bericht door Knaus440 » di 26 nov 2019 21:26

Nog een aanvulling over het rijden in Schotland, en Engeland.
In Schotland heb ik met veel plezier gereden, het verkeer is, buiten de grote steden, zo vriendelijk.
We zijn ook nooit te smalle wegen, of rare situaties tegen gekomen. Niet met auto en vouwwagen,
niet met de oldtimer camper, en niet met de caravan. Ook solo trouwens niet.
En de regen, tja, soms regent het in Schotland. Maar onze ervaring is dat het echt niet altijd of lang regent.
de meeste vakanties van 2 a 3 week hadden hooguit 2 of 4 regenachtige dagen.
We hebben van 7 vakanties in Schotland 1 vakantie gehad met veel regen.
Maar dan kun je wisselen van Oost of West kust. Hoewel dat toen ook geen zin had.
Gelukkig woont er familie, hebben we die meer bezocht.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5739
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Schotland

Bericht door Morgoth » do 28 nov 2019 12:27

Bedankt voor alle enthousiaste reacties. Leuk, ik zie er al naar uit. Zodra mijn vrouw weet welke aangevraagde vakantieperiode ze heeft toegewezen gekregen, gaan we de boot boeken.

Ik maak me totaal niet druk over het rijden. Mijn Hobby is niet zo breed en mijn auto heeft vermogen genoeg. En moeten we een stukje terug of aan de kant dan doen we dat. Dat maakt het alleen maar avontuurlijker.

Nog wel ff een vraag: Ik lees overal dat vrij kamperen is toegestaan, mits bij vertrek niet te zien is dat er iemand heeft gestaan. Heeft iemand daar ervaring mee in Schotland?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Schotland

Bericht door Henny » do 28 nov 2019 14:41

https://www.visitscotland.com/nl-nl/acc ... d-camping/

Het mag, maar niet in de natuurparken ! Als je het wilt doen dan zou je ook een camperplaats uit kunnen zoeken.

https://www.google.com/search?q=camping ... e&ie=UTF-8

Als wij naar GB gaan dan nemen we altijd een 1 jaar abonnement op de CCC .

Veel uitzoek plezier. thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5739
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Schotland

Bericht door Morgoth » vr 29 nov 2019 22:36

RE.gif
Dank je, maar daar voel ik helemaal niks voor. Het gaat me niet om de kosten maar om geheel verlaten van alles en iedereen ergens aan een beekje te staan. Dus inderdaad in de natuur, niet ergens op een desolate parkeerplaats.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Routes”