Schotland

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Schotland

Bericht door Musso53 » za 30 nov 2019 09:49

Wij hebben diverse dagtochten gemaakt naar the middle of nowhere. De wegjes daar naar toe zijn heel erg smal en slecht. Met een 2.3 m breedte zou het stapvoets wel te doen zijn maar je moet eerst wel het plekje weten. Dit was op 3/4 van een doodlopend weggetje van 16 Ml.

20190819_152417.jpg
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Schotland

Bericht door Morgoth » za 30 nov 2019 20:58

Er is toch niks mooiers als je daar je caravan voor een nachtje zou mogen neerzetten?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Schotland

Bericht door ahoonhout » zo 1 dec 2019 11:18

Ik denk dat je met de app park4night wel een mooi plekje kunt vinden. Camperaars vullen de gegevens zelf meestal met foto's.
Je kunt de app zo instellen dat hij alleen de verblijfplaatsen laat zien die ook voor caravans geschikt zijn.
Wij gebruiken de app om leuke plekjes te vinden voor koffie of lunchstop.
Schotland is prachtig en verslavend.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Schotland

Bericht door janvijn » do 5 dec 2019 12:49

Bericht door Morgoth » za 30 nov 2019 20:58
Er is toch niks mooiers als je daar je caravan voor een nachtje zou mogen neerzetten?
Meen ja dat nu echt ??? het zou in een klap dit mooie stuk natuur om zeep helpen. Ik moet er niet aan denken dat deze plek zal voorzien in verblijf met caravan of camper. Elders in (Zuid) Europa zijn taloze voorbeelden aan te wijzen die door zulk gebruik totaal zijn vervuild door achterlaten van afval. In Portugal meerdere keren gezien, bij stuwmeren, nabij het strand etc etc om bij te janken, wat er niet allemaal wordt achter gelaten.
En zeg nou niet “ik zou dat niet doen” dat helpt niet want dan doen andere dat wel voor je.
Dit soort plekken hebben ook geen voorzieningen om van je afval af te komen, zouden ze daar wel in voorzien was het geen mooi plekje meer !!!
Ga op een camping staan daar ergens in de buurt en bezoek dit soort plekken met respect, geniet ervan maar laat het verder met rust.
mvg. Jan Vijn.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Schotland

Bericht door Henny » do 5 dec 2019 13:17

Daar heb je helemaal gelijk in !
Je kunt, zeker met een caravan, al helemaal niét bij een beekje gaan staan.
Die weggetjes, als er al een weggetje naar toe gaat, zijn veel te smal om over te rijden ! Alleen geschikt voor een klein campertje en dan nóg niet tot aan de beek.......



in Schotland zijn een aantal wegen geschikt om met een caravan te rijden / grotere camper. Dat moet je gewoon accepteren als je naar dat soort gebieden gaat.
De campings liggen vrijwel allemaal mooi met een wijds uitzicht. Niet te vergelijken met de campings in zuid GB.
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Schotland

Bericht door Morgoth » vr 6 dec 2019 16:08

Ik ben een natuurliefhebber en woon aan de rand van een natuurgebied. Eén keer in de zoveel tijd ga ik met de trekker en aanhanger het gebied door om zwerfvuil op te ruimen. Je wil niet weten wat je tegenkomt, van matrassen tot drugsafval. Dus nee, ik zou zeker weten op zo'n prachtige plek geen vuil achter laten. Ook op een minder prachtige plek zou ik geen vuil achterlaten. Sterker, ik zou anderen erop aanspreken als ze dat wel doen.

Wanneer wildkamperen is toegestaan bij zo'n meertje zou ik dat zeker niet laten. Niet voor lange tijd maar voor 1 nachtje om de natuur niet te belasten. Vroeg opstaan om wild te spotten. Prachtig. De combi moet er natuurlijk wel kunnen staan, zonder schade aan te richten.

Ik zie dat precedent scheppen wel een beetje anders. De redenering "Ik ga hier maar niet overnachten, want als anderen dat ook gaan doen, dan zouden die wel eens hun vuil niet kunnen opruimen" kan ik dan ook niet helemaal volgen.
Is het niet toegestaan om te overnachten, en dat mag in de nationale parken ook niet, dan zal ik het natuurlijk niet eens overwegen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Routes”