Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Jeroen123 » di 16 jun 2015 22:08

Tja vakantie met begint met voorpret, dus waarom dan niet alvast de inleiding van onze vakantie

begin 2e week Juli vertrekken wij richting Camping Lanterna
We zien er naar uit, het lang aanhoudende saaie grijze weer houdt de accu maar net op peil, de cellen eens flink wakker schudden met een stevige dosis zonlicht, strand, ijsjes en ontspanning is dan ook wel op zijn plaats.

We hebben geboekt maar we hebben ook wel eens pech gehad op campings dat we ergens stonden waar niet zo heel gezellig was daarom willen we proberen een beetje op tijd aan te komen

Vanuit onze woonplaats zou Lanterna rond de 1350 km moeten zijn
Vorig jaar deden we 3x twee uur rijden en dan een plekje zoeken, dit jaar willen we proberen iets meer te rijden (3x 2,5) en hopen dan de eerste en tweede dag zo een 550 km per dag af te leggen om zo het laatste stuk nog maar 3 uurtjes te hoeven rijden

Zeker geen jakkeren, rustig aan, genoeg tijd voor pauzes en genieten van de omgeving

Zoekend op internet kwam ik deze camping tegen: http://www.camping-mainblick.de/
ik lees redelijke recensies op online maar de camping triggert me nog niet

VRAAG:
Zijn er hier mensen met ervaring met die camping óf adviezen met camping in die regio richting kroatie (mag wel een 25 km meer zijn, liever niet minder)
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19707
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Daphne » di 16 jun 2015 22:12

Wij hebben daar 2 jaar geleden 2 nachten gestaan omdat camping Katzenkopf (5 km verder) vol was. Als het alleen voor een overnachting is, prima hoor. Je kunt eventueel aangekoppeld staan. Ik vond het eten bij Katzenkopf beter en daar was douchen zonder muntjes in tegenstelling tot Mainblick.


Verzonden via Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Jeroen123 » wo 17 jun 2015 00:21

@Daphne, Dank je, die ga ik zeker even bekijken
----------------------------------------------------------------

In aanloop naar ons vertrek is er nog een ToDo en een ToBuy list, één van de belangrijke punten daarop is het aanpakken van de verende vloer
Met behulp van het forum is er een plan getrokken en nu is het slechts wachten totdat alle onderdelen binnen zijn

Verder is een groot deel vooral het verzamelen van dingen die we nog willen kopen (we caravannen tenslotte pas een jaar)

Ook moeten we nog een plan trekken voor het sproeien van onze tuin, helaas is die dermate groot dat dit niet lukt met een simpele automaat en er is niemand die dit voor ons kan doen
Met een hamer past alles

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Jeroen123 » vr 19 jun 2015 20:46

Een voorzichtige planning is gemaakt voor de heenreis waarbij voorop staat 'het is geen moeten'

Dag 1 556km - Katzenkopf duitsland
Dag 2 1081km - Maltatal oostenrijk
Dag 3 eindbestemming: Camping lanterna Porec

Op de derde dag hoeven we slecht 270 km te rijden

Voor de terugweg hebben we nog niks bekeken, we hebben 6 dagen de tijd met uitloop max 8 dus we gaan wat leuks opzoeken
De planning is 1 dag rijden en dan 2 nachten blijven staan
Met een hamer past alles

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Jeroen123 » do 25 jun 2015 08:53

Vraagje:

Vorig jaar las ik in een draadje over een stuk nieuwe route naar kroatië (weet niet meer welke bestemming)
Daamee zou je een stuk file voorkomen, reed beter

Helaas kan ik dat niet meer vinden, dus daarom de vraag hier
Welke route pakken we het best naar Porec ?
We zouden graag de 2e dag hier verblijven Camping Maltatal, Malta 6, 9854 Malta, Kärnten, Österreich
Maar als het voor het aanrijden beter is een andere lokatie te kiezen dan hoor ik dat ook graag
Met een hamer past alles

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Jeroen123 » do 2 jul 2015 16:17

Vandaag de caravan opgehaald
morgen ochtend de caravan maar eens wassen en dan wat klusjes rondom doen (oa de vloer, maar daar loopt een ander draadje over)
Woensdag morgen vertrekken we (rond 05:30 zodat we voor de file weg zijn)
Met een hamer past alles

christian1974
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 3 jul 2015 18:51

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door christian1974 » vr 3 jul 2015 21:32

Hallo

wij rijden altijd vanuit maltatal via karawanken tunnel via lubjlijana naar koper-izola.
zo vermijd je de drukke grensovergang van dragonja met zijn steilere hellingen
Mazda 6 2.0 diesel en hobby 460 ufe

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Jeroen123 » do 6 aug 2015 10:14

...inmiddels weer veilig thuis, nu maar hopen dat het weer beter wordt want de nieuwsberichten die we zagen langskomen waren we toch blij dat wij ons alleen druk hoefde te maken om verkoeling tijdens de hittegolf

Dag 1

We waren eerder wakker dan gepland, vrouwlief had 4 uur op, 5 uur vertrekken opgevat als 4 uur vertrekken, dus 3 uur de wekker
Doordat het thuis zo warm was sliep ik slecht en heb zo goed als de hele nacht wakker gelegen
Nu eenmaal de wekker was afgegaan maar opgestaan, koffie zetten en vertrekken
De eerste sessie reden we 3 uurtjes, waarvan we ons beide de eerste 2 uur en 50 minuten goed voelde en toen drang hadden naar een stop, de eerste plek die voorbij kwam pakte we
Eenmaal stil gezet en in de caravan om een broodje te smeren keken we elkaar aan sloeg de moeheid van te weinig slaap toe
We konden verleiding van een opgemaakt bed niet weerstaan, we zijn onder de dekens gekropen en hebben heerlijk 3 uren liggen slapen
Fris en fruitig werden we wakker en zette de reis voort

In de middag kwamen we aan op Katzenkopf, het was nog rustig op het doorstroom veld dus zochten we een plekje uit, draaide de pootjes naar beneden, klapte de stoelen uit en genoten van de rust
Een paar uur laten aten we een flinke schnitzel en kropen wat later voldaan onder de wol

Dag 2
Heerlijk geslapen die nacht, op tijd werden we wakker, aten wat en waren vroeg al weer op pad
Mikpunt was Maltatal, maar zeker geen moeten...
De caravan lag beter dan vorige ritten achter de auto wat het een stuk prettiger sturen maakte en we lekker voortgang maakte.
gevoelsmatig waren we al snel in de buurt van maltatal.
Stoppen we of maken we gebruik van het vandaag heerlijke koele weer en maken we nog wat km zodat we morgen minder hoeven te rijden
We kozen voor het laatste...we reden door tot in slovenie, net de grens over zochten we een plekje en kwamen terecht op Camping Šobec
Wat een mooie camping !!! ruim van opzet, zeer verzorgd, een lekker watertje op te zwemmen, aan de andere kant een snelstromende rivier om te raften, een prachtig gebied om te wandelen en voor de honden om te rennen....echt super

Dag 3
We reden op tijd weg om vroeg aan te komen bij Lanterna
Even inchecken bij Lanterna bleek toch nogal wat tijd te gaan kosten
Wij geven altijd duidelijk aan hoe groot de caravan + tent is zodat men hier rekening mee houdt

We hadden een comfort Mare plaats geboekt, die kregen we... met de melding gaat u er maar heen, als het niet goed is komt u terug en kunt u wat anders uitzoeken
echter was het uitzicht geen mare maar een oude chagerijnige italiaan, daarbij stonden er op de plek 7 grote bomen
Ja leuk, probeer daar maar een tandemasser van 650 meter tussen te krijgen

Terug naar voren dus
De camping over struinen, plekken opschrijven, maar die waren allen gereserveerd men kon niks voor ons doen
Ga maar naar de baas, die regelt het wel
Zo gezegd, zo gedaan....wij naar de baas en na veel zoeken in zijn systeem kregen we een aantal opties

uiteindelijk niet het soort plek dat we wilde
het paste allemaal wel (al was het niet ruim) en we zaten wel dicht bij het strand en zwembad
Wat ons opviel (en andere mensen die we spraken) is het systeem dat ze hanteren
ze proberen van de slechte plekken af te komen, vindt je het niks kom je maar naar voren, zo een beetje alle nederlanders die we spraken hadden precies hetzelfde proces ondervonden

....wordt vervolgd
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19707
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Daphne » do 6 aug 2015 11:12

Mooi dat de reis zo goed is verlopen thumbup.gif
Jeroen123 schreef:uiteindelijk niet het soort plek dat we wilde
het paste allemaal wel (al was het niet ruim) en we zaten wel dicht bij het strand en zwembad
Wat ons opviel (en andere mensen die we spraken) is het systeem dat ze hanteren
ze proberen van de slechte plekken af te komen, vindt je het niks kom je maar naar voren, zo een beetje alle nederlanders die we spraken hadden precies hetzelfde proces ondervonden
Vorig jaar dezelfde ervaring gehad op Lanterna. Wij hadden gelukkig niet gereserveerd en weer in de rij staan hadden we geen zin in en zijn naar een andere camping gegaan. Daar kregen we alle mogelijke vrije plekken door en mochten zelf kiezen. Toen een prachtige plek met zeezicht gehad en een fijne vakantie.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door blefke » do 6 aug 2015 11:29

Hoe was laterna?
Ben daar 30 jaar geleden geweest.
Volgens mij lag die camping toen op een andere plek.

Blefke

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Trina » do 6 aug 2015 12:42

Hahaha ik moet lachen om jullie eerste dag.
Lekker opgeschoten door vroeg op te staan. mrgreen.gif

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Jeroen123 » do 6 aug 2015 22:35

Trina schreef:Hahaha ik moet lachen om jullie eerste dag.
Lekker opgeschoten door vroeg op te staan. mrgreen.gif
Ja die eerste dag was een rare maar wel meteen een duidelijk punt waarom we zo vreselijk blij zijn met de caravan
gewoon het gevoel dat je al op vakantie bent en op een willekeurige plek lekker een paar uur gaat slapen, heerlijk... blij.gif
Met een hamer past alles

LucW

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door LucW » za 8 aug 2015 14:35

Ik ben ongeveer 12 keer geweest over meerdere jaren, de eerste keer nog als lastige puber in 1978, toen mijn ouders het verstandiger vonden dat ik op de camping ging staan met een tentje en zij met mijn jongere broertje en zusje in een bungalow verder op, op het Hotel & Apartementen gedeelte. Kon zo langs de waterstrook naar de bungalow lopen (4 km), voor de warme hap. Laatste keer was in 2010.
Weblink: http://www.camping-adriatic.com/nl/lant ... ping-porec

Afbeelding

Lanterna is groot, heel erg groot met een kustlijn van wel 4 km, uitkijkend op een baai (Mirne) met uitzicht op Novigrad.
Alle denkbare faciliteiten is veelvoudig aanwezig en zeer schoon! De prijs is er dan ook naar!
Download de campingkaart (pdf) http://www.camping-adriatic.com/upload/lanterna.pdf voordat je gaat reserveren en teleurstelling hebt vanwege de plaats.
Boven in het kaartje zie je de smalle strook, dat was ons favoriete gedeelte, plekken direct aan het water, zo de voortent uit, het water in!

Ik kan iedereen deze camping aanbevelen, voor een onbezorgde gezin vakantie (reserveer je plek van te voren, kan het niet vaak genoeg zeggen!!!)
Supermarkten zijn er meerderen van op de camping, maar de grote supermarken: Lidl, Kaufland etc zijn in Porec (7 km) te vinden. Op de weg van Novigrad naar Porec, bij de afslag naar Lanterna is sinds 2014 ook een grote omvangrijke supermarkt.

Zelf ga ik nu naar de FKK campings in het najaar, veel méér rust en voor het eerst naar Koversada (weblink:http://www.campingrovinjvrsar.com/nl/ca ... camp_vrsar onder Vrsar (spreekuit: Usar) aan de monding van de Limskyfjord.
Vorig jaar bezoek aan gebracht en deze camping vergeleken met de FKK variant bij Lanterna ... eerst bezoeken dan oordelen.
Laatst gewijzigd door LucW op za 8 aug 2015 14:52, 3 keer totaal gewijzigd.

LucW

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door LucW » za 8 aug 2015 14:40

Nog steeds op dezelfde plek, Blefke, maar nu véééééél groter whistle.gif
blefke schreef:Hoe was laterna?
Ben daar 30 jaar geleden geweest.
Volgens mij lag die camping toen op een andere plek.

Blefke

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Jeroen123 » ma 10 aug 2015 14:05

Eenmaal de met de caravan op de plek kon ik gaan uitpakken
Onze voortent is een draak van een ding, 3,50 diep en heeeeeeel veel stokken
Ik had deze al eens gelabeld, maar ook dat bracht niet heel veel verbetering met uitzoeken en opzetten
Dit jaar had mijn moeder zakken gemaakt, voor elke positie een eigen zak (en dan nog voor de opspan stokken en petluifel) 8 zakken totaal
Zak op de juiste plek, stokken er daar uit, tent in de peesgleuf trekken en opzetten die handel
pak hem beet 40 minuten stond alles, top....

Ondanks dat we de camping mooi vonden waren we er niet sterk van onder de indruk, een zandstrand vakantie vinden we toch nog steeds heerlijk
We wisten dat we nu heel wat anders moesten verwachten dus open staan voor het andere

Het gebrek aan markten voor we wel jammer, maar dit werd dan wel weer gecompenseerd door de stadjes die s'avond bruizen van gezelligheid

Aan Supermarkten geen gebrek, Lidl en Kaufland op slechts een paar km afstand, op de camping is ook genoeg te krijgen maar was wel aan de prijs

Vertier op het water is naar mijn mening ontzettend duur, een kwartiertje waterskieen was al 30 euro

Het sanitair is GOED verzorgd en vooral schoon, ik heb niet 1x een vieze toilet gezien
Het internet is er dramatisch slecht, je moet echt op een hotspot lokatie zitten wil je iets van signaal ontvangen (verschillende plekken geprobeerd)
Mijner inzien op zo een grote camping een beetje uit de tijd (zeker met zoveel jongeren) want nu creeer je echt hangplekken

Er zijn 2 punten die mij wel een doorn in het oog zijn, het ene is het harde rijden op de camping, ik heb auto's voorbij zien komen die zeker 40+ reden
1x passeerde een auto met hoge snelheid iemand van de security (op fiets) maar die reageerde niet eens

Het tweede is het tapgehalte op het bierfestival (schijnt 2x per hoogseizoen te zijn en duurt twee dagen)
De bekers die men gebruikt zijn tot aan het randje 50cl, de markering daaronder geeft 40cl aan echter tapt men tot daar onder, we hebben een quicktest gedaan met een half liter flesje en daaruit maakte we op dat er niet veel meer in zit dan 35cl (en een boel luchtig/slap schuim)
als je kijkt hoeveel bierpunten en bezoekers er zijn dan is het niet moeilijk te raden dat er duizenden biertjes de tap verlaten en men gewoon voor ruim 30% bestolen wordt

De prijzen geven overigens duidelijk 50cl bier aan

Voor de rest wordt er niet heel veel georganiseerd op de camping en wat er wel is wordt matig aangegeven, dat is jammer
Voorbeeld, op het briefje met program staat voor ene avond live muziek bij het ene restaurant de andere avond bij het andere
Niet vermeld stond een te gekke live band op het strand met vuurwerk, dat stond wel bij de borden bij het toilet aangegeven bleek later...

We hebben weinig last van muggen gehad

Restaurantjes moet je uitproberen, maar vooral de vreetschuren die langs de weg liggen als je de camping verlaat snel passeren
Wij zijn er niet heen geweest, maar 2 koppels die we spraken die het wel deden spraken schande van het slechte eten

In de dorpjes zijn leuke/goede en goedkope restaurantjes te vinden
In de stadjes ook (veel) betaal je wat meer, eten vaak wat minder maar wel erg gezellig
keus genoeg dus

Al met al hebben we het best goed gehad en gaan we volgend jaar nog een keer die kant op
Met een hamer past alles

Sonja
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 9 jun 2014 10:40

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Sonja » di 16 aug 2016 16:43

Hoi Jeroen,
wij overwegen volgend jaar camping Krk te combineren met Lanterna.
ik lees op zoover dingen als wel heel erg massaal en 45 minuten lopen naar het zwembad?? klinkt mij ietwat overdreven. ook zou er tot s nachts laat overlast zijn van muziek en dronken jongeren? ik ken de grote campings in Istrie wel, maar je kan het overdrijven.
Wij hebben geen moeite met grote campings, hecht wel veel waarde aan schoon sanitair en nachtrust!
Hoor graag hoe jij dit ervaren hebt!
groetjes, Sonja

WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door WipKip » wo 17 aug 2016 09:14

@LucW

Koversada............... een aantal jaren geleden daar geweest! Was destijds een "Duits bejaardentehuis" in de hoogseizoen periode, is dat nog steeds zo? De jaren daarop naar Valalta geweest, aan de zuid zijde van de Limskifjord. Daar was voor de kids ook veel meer te doen en heb daar mooie jaren doorgebracht.
Aangezien mijn zoon, van 17, niet meer naar een FKK camping wil, pas ik mij voorlopig daarbij aan.
Mooi dat je ook op het eind schreef: "Eerst ondergaan en dan pas ................". Daar ben ik het volledig met je over eens. Wat mij heel erg opviel is dat de hygiëne op een FKK camping over het algemeen veel beter is.
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Vakantie in Kroatië (Lanterna, Porec)

Bericht door Cheke » za 27 aug 2016 14:55

Wij hadden mooie vakanties op camping Ulika FKK, ook in Porec, vooral goed bevallen vw de mogelijkheid om met de hond te kunnen zwemmen. we stonden de laatste keer direct aan het water. Die camping was ook netjes verzorgd verder...

Plaats reactie

Terug naar “Routes”